Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 46326 ggr
[LiisaDagger]
7/31/09, 1:01 PM

Super Slim

Köpte ett paket Super Slim av en arbetskamrat. Det är ett viktminskningspreparat som dämpar aptiten, tar bort sötsuget, och ska tydligen boosta fettförbränningen. Har du tagit dem sedan i tisdags.

Jag tog en kapsel till frukost första dagen. Jag började känna resultatet efter några timmar, jag var inte hungrig, kände mig lite piggare och svettades faktiskt en del även av minsta ansträngning.

Andra dagen var jag inte hungrig alls på hela dagen, dock började jag känna en av biverkningarna som ska vara rätt vanliga, muntorrhet och törst. Detta gör inte så mycket dock eftersom det tvingar mig att dricka mycket så att jag inte blir uttorkad.

Tredje dagen, fortfarande inte hungrig, provade att äta en vindruva. Huuuu vad sött, inte ens gott. Väldigt törstig dock.

Idag vaknade jag, inte hungrig alls. Har nu tagit en kapsel i samband med en frukost bestående av ett stort glas vatten, en skiva grovt surdegsbröd med Lätta och en skiva skinka och ett äpple. Om en stund ska jag träna några timmar

Jag har inte vägt mig än men jag ser i spegeln att det gör skillnad, hur kan det inte göra det så lite som man behöver äta. Plus att jag har energi att träna minst en timma per dag (promenader och dansmatta till xbox360). Det är lätt att äta regelbundet och jag vill inte ha skräpmat alls.

Jag tänkte fortsätta skriva om hur dessa piller funkar för mig lite då och då.

Annons:
Halvdansken
7/31/09, 5:00 PM
#1

Är de lagliga? Låter amfetamin i mina öron.

Tänk på att du svälter kroppen. Du kommer att gå upp alltsammans så fort du slutar, om du inte håller en väldigt strikt diet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
7/31/09, 5:08 PM
#2

Om du googlar lite så hittar man info. Biverkningar (från ett forum) : increased blood pressure/heart rates, insomnia, anxiety, dizziness sometimes tremor, serious dehydration, nausea.

Helt klart amfetamin. Rekommenderar att du slutar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

promenixan
7/31/09, 5:14 PM
#3

Jepp det där det är knark! Sluta på en gång, har läst om dem innan.

 Sajtvärd för mitt eget liv

[LiisaDagger]
7/31/09, 5:46 PM
#4

Om det är knark som ni påstår, hur kommer det sig då att de är helt lagliga i Sverige? Förresten står det på hemsidan att de är drogfria *suckar*

[LiisaDagger]
7/31/09, 5:51 PM
#5

#1 Hur kan du med all säkerhet påstå att jag kommer att gå upp alla kilo när jag slutar? All viktnedgång bygger faktiskt på en slags självsvält, alltså, ät mindre energi än vad du gör av med. Sedan tycker jag inte det är direkt smart att påstå att jag tar knark utan att du vet all fakta.

shintaida
7/31/09, 6:14 PM
#6
#5 Liisa

Är dom dyra? Hur många i en burk/ask?

Intresserad!

Annons:
Allamej
7/31/09, 9:02 PM
#7

Av vad jag kan utläsa så innehåller dom inget som kan klassas som knark. Det är inget amfetamin eller efedrin, varken syntetiskt eller ephedra.

By the way, med tillräckligt mycket kaffe per dag så tappar man matsuget och blir överaktiv, ska även kaffe förbjudas då ?Flört

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[LiisaDagger]
7/31/09, 10:33 PM
#8

#6 En månads förbrukning kostar 400 kr tror jag. Jag köpte mina av min arbetskamrat dock så jag vet inte vilken webbsida hon beställde ifrån.

Halvdansken
7/31/09, 11:14 PM
#9

Googla "Super Slim" + amfetamin så får du fram tex

"Tänkte berätta för er vad läkaren rabblade upp för grejjer ang mina gamla bantningspiller, Super Slim. Jag har tidigare stått upp och prisat dessa piller, men jag gör det inte längre! Jag har fått svart på vitt vad det är för skit och att dom faktiskt förstör kroppen.

Det här är bara en del av vad läkare sa. Kommer inte ihåg allt.
**v likadant som efedrin, men hade ett annat namn. v spår av amfetamin. **v något läkemedel som dom använder sig av inom hjärtkirurgin för att få upp blodtrycket.

…och sen va det en massa annat som han rabblade på "läkar-språk". Men han sa att dom döljer en massa farliga grejjer med "örter" som inte är örter. "Kort sagt en massa farliga läkemedelsrester…", som min läkare sa….

Så snälla ni som lyssnade på mig förut och som kanske tar dessa piller… SLUTA.
Min lever är skadad pga dessa piller."

Jag hr träffat tillräckligt många amfetaminknarkare i mitt liv för att känna igen de symptomen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
7/31/09, 11:23 PM
#10

Söker du på Super Slim + amphetamine så får du mssor tex

 "Super Slim: amphetamine that reduces the hunger

Anorex, Super Slim, Moderatan, Dinintel, Fenproporex Deglaudel, Incital are all amphetamine products that reduce the hunger, forbidden in many countries. However, the substance is found in weight loss products sold on the Internet, under various names: amfepramona, clobenzorex, fenproporex and mefenorex. Why are they dangerous? They lead to primitive pulmonary hypertension, serious cardiovascular effects and risk of addiction and abuse."

"I decided to do some internet searching and I discovered that the secret of weight loss lies in a component called Koncing nut which no body have ever heard about it , I did extended search and I found people saying that this vague component is most probably ephedra which is banned,"

"

The Weight loss pills or Anti-obesity drugs operate through one or more of the following mechanisms:

  • Suppression of the appetite.
  • Increase of the body's metabolism.
  • Interference with the body's ability to absorb specific nutrients in food. 

Anorectics: The Anorectics are substances that reduce the desire to eat. The Anorectics are also known as Anorexigenics. The Anorectics primarily intended to suppress the appetite, but most of the drugs in this class also act as stimulants (dexedrine, e.g.), and patients have abused drugs "off label" to suppress appetite (e.g. digoxin). These appetite suppressants are used to treat obesity.

Amphetamine: Amphetamine is a synthetic drug used as an appetite suppressant. Amphetamine and its derivatives (amphetamines) are part of a broader class of compounds called phenethylamines."

Men käka du, du går säkert ner i vikt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

shintaida
8/1/09, 12:36 AM
#11

Någon som hört talas om HELSINGÖRSPILLRENA?

Vill först veta, innan jag berättar mer.

Halvdansken
8/1/09, 1:03 PM
#12

Ja herregud… Jag hade faktiskt själv tänkt att ta upp dem.

På 80-talet vallfärdade folk över sundet för att få dessa bantningspiller, som ju var förbjudna i Sverige. Många gjorde sig en nätt slant genom att sälja dem styckevis, liknade som Extacy säljs idag. Jag har själv testat dem, därför kände jag igen symptomen.

Det var amfetamin i dem, eller nåt liknande. Väldigt populära "ute i svängen".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Allamej
8/1/09, 2:29 PM
#13

Dom pillren gick ju även under namnet Lepigen.. Känns det bekant?

Japp, egentligen samma sak som det som säljs öppet och tillåtet idag men istället för ephedra som det fanns i orginalen så är det en massa "örter" som tydligen är tillåtna istället.

Jag läste innehållsförteckningen på superslimpillrena och jag hittade inget som jag tyckte kändes knarkigt.

Men till saken ska sägas att oavsett vilket piller du tar, köpt på apotek eller internet, så finns det alltid biverkningar.

Alla drabbas inte av dom. En del drabbas hårt.

Det är ju inte dom som inte fått några biverkningar utan som allt fungerat bra för som hamnar i tidningarna.. Nej det är dom som drabbats hårdast.

Om man själv mått dåligt av något så vill man varna andra för att testa även om dom kanske skulle må bra av det.

Se LCHF tex. Dom som är anti är mer högljudda än anhängarna eftersom dom tror att om dom drabbats så måste det vara likadant för alla.

Inte sant.

En del reagerar dåligt och andra inte alls.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Halvdansken
8/1/09, 2:43 PM
#14

Sen är det ju också så att bara för att man kan köpa nåt från internet, på en sajt som är på svenska så innebär dett inte att

1. Det är en svensk sajt

2. Att det är tillåtet och godkänt i Sverige

3. Att det som står där är sant.

Myndigheterna hänger inte med. Mycket passerar tullen. Kolla på förpackningen, ofta skickas det från Holland.

Googlar man så finns det många frågetecken om innehållet. Vissa saker existerar inte, visst hänvisas till "kinesiska örter".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Allamej
8/1/09, 2:54 PM
#15

Jomen piller på internet är ju kul, du vet aldrig vad du får *ironi*

Grejen är ju att om man tar tex lepigen som exempel så testade dom ju att bara ta bort ehpedran, vips så hade deras "potenta örter" ingen verkan längre så dom slängde in en massa guarana, koffein, allt som får hjärtfrekvensen att öka.. För om hjärtat pumpar, då måste det ju fungera eller hur?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Halvdansken
8/1/09, 3:10 PM
#16

#15.Men det är nog inte så att "när man äter dem blir man en jättekul typ". (Citat från Cornelis Vreeswijk).  Skrattande

Som man blev på original Helsingörpillerna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Allamej
8/1/09, 3:14 PM
#17

Kan vara :)

Ärligt. Kan någon på fullaste allvar tro att bantningspiller, något bantningspiller, är helt ofarliga?

Får man resultat så är det förknippat med att det även finns biverkningar. Inget bantningspiller som jag läst om är helt ofarligt.

Äppelcidervinägerkapslarna räknas inte eftersom dom är antagligen precis lika potenta som att blanda ett glas själv hemma ur en flaska köpt på Konsum för en tjuga :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[LiisaDagger]
8/2/09, 6:48 PM
#18

Har nu tagit Super Slim ytterligare ett par dagar och den biverkning som jag känner nu är fortfarande muntorrhet, annars är det ingenting. Fortfarande inte hungrig men äter på fasta tider ändå, tvingar i mig maten. Ska köra nästa vecka också och har jag nått min målvikt då så lägger jag ner det. Man saknar faktiskt att kunna njuta av maten.

Det preparat #1 syftar på är säkert Ephedra (efedrin). Helsingörspillrerna innehöll det. Ephedra är inte narkotikaklassat, det är inte olagligt att köpa eller att inneha det (om man inte tävlar, då det räknas det som doping). Men det är däremot olagligt att sälja. Amfetamin är en annan historia, det klassas som narkotika. Ephedra är strukturellt snarlikt amfetamin, men de är inte samma sak. Så det #1 skriver stämmer inte.

Angående om Super Slim innehåller efedrin så är det inte bevisat och så länge jag inte upplever några obehagliga biverkningar är jag heller inte orolig.

Tina-A
8/2/09, 8:26 PM
#19

#1: Att man går upp allting när man börjar äta igen är -inte- sant! Det beror på om du äter fruktansvärt illa från början!

Jag fastade förut och åt ingenting alls på 7 dagar. Smällde sedan i mig en stor biff med massor med sås, pommes osv för första maträtt efter fastan. Var på restaurang. Sedan dess har jag ätit precis om vanligt och inte gick jag upp för det! Jag gick inte upp någonting, och håller mig nu (ungefär ett halvt år) efter fastan fortfarande ungefär som någon månad efter fastan.

Vad är det för dummheter att säga att man går upp allting igen?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[LiisaDagger]
8/3/09, 1:20 PM
#20

#19 Håller med dig. Det är väl en självklarhet att man går upp i vikt om man äter mer mängd kalorier än vad man gör av med, det är ju så det funkar. Men efter att man har ätit mindre ett bra tag har magsäcken krymt, man kan inte äta lika mycket. Plus att sötsuget är borta eftersom man inte har stoppat i sig godis ect. Man måste ju förstås ha självdiciplin men så är det ju med allt här i livet, lagom är bäst.

En positiv sak är att jag motionerar nästan dagligen numera eftersom jag har ett mål att sträva mot. Jag är egentligen en riktig soffpotatis när jag är hemma men när jag har fått in rutinen är det helt plötsligt mycket lättare att sätta fart :)

Jo förresten, jag har gått ner 3 kilo på knappt en vecka, det känns skönt.

Annons:
Halvdansken
8/3/09, 1:39 PM
#21

#19. Jättefint att det fungerat för dig, men begreppet jo-jo bantning är ju känt. Alltså att man tappar vikt, går upp i vikt, tappar vikt osv. Läs på vikminskning, kost, kolhydrater osv så är det många som har hållt på så i många år.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[LiisaDagger]
8/3/09, 2:00 PM
#22

#21 Jodå, jag känner till begreppet, men eftersom jag gick ner en hel del för ca 1.5 år sedan och inte gått upp ett kilo av dessa så tror jag inte att just jag är särskilt benägen till detta. Sen att man pendlar ett par kilo upp och ner ser jag som normalt. Det handlar ju inte bara om att gå ner i vikt utan att också ändra sina vanor i stort. Jag vet mycket väl att jag har den kroppstyp som lätt går upp i vikt och jag får inte äta onyttigt särskilt ofta. Däremot behöver jag en kick i början, jag behöver se resultat fort om jag ska kunna hålla motivationen uppe. Jag har några sista kilo att gå ner, vilket vanligast är de svåraste att tappa innan jag kan säga att jag är nöjd.

[Norrbysa]
8/3/09, 4:48 PM
#23

Jag bor tillsammans med en kompis som är i Sverige tillfälligt. Hon kommer från Kina. Hon kände igenom produkten.

Myndigheterna i Kina har gått ut med en varning i juni 2009 om att många företag inte andvänder naturliga tillsatser i denna produkt. Det är alltså inte säkert att det är naturligt innehåll i Super-Slim. Om det istället är kemikalier i produkten innebär det risk för okända biverkningar. Dessa falska produkter är olagliga i Kina.

LiisaDagg: Skulle du kunna ta en bild på paketet? Den som finns på hemsidan är för dålig för att kunna se om det är den falska produkten eller inte.

Tina-A
8/3/09, 5:11 PM
#24

#21: Alltså.. Om du äter exempelvis 4000 kalorier om dagen kommer du givetvis gå upp snabbare än kvickt, i och med att du äter dubbelt så mycket som du ska göra. När du har ätit lite under en lång period har som LiisaDagger säger magsäcken krymt. Om du efter att ha ätit lite då inte smäller i dig 4000 kalorier om dagen längre, utan faktiskt insett att det är okej att äta lite - du har överlevt och mått bra, kan du säkert få dig själv att äta 2000 kalorier dagligen istället.
Har man kommit till insikt, sett att man kan äta lite och fortfarande må bra, så är det vad som är avgörande.

Att man ätit lite och sedan går upp är inte en "lag", utan det är dessa människor som svälter sig själv, inte kommer till insikt, och direkt efteråt smäller i sig som förut! Självklart går de upp. Det är dessa människor som jojo bantar i många år, kanske hela sitt liv, eftersom de hela tiden går tillbaka till att äta alldeles, alldeles för mycket igen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Halvdansken
8/3/09, 5:30 PM
#25

Fint, Tina. Själv äter jag LCHF så jag funderar inte så mycket på sånt. Man blir fort matt på fett, så jag bekymrar mig inte om hur stor min magsäck är.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Norrbysa]
8/3/09, 5:45 PM
#26

Hittade denna text av en annan orolig forum-skrivare:

Använd ej detta preparat!

"Vände mig till läkemedelsverket där jag fick detta svar tillsammans Apotekets Inspektionsenhet;
"Vi har analyserat en produkt som kallas "Super Slim". I den hittade vi läkemedelssubstansen sibutramin i en hög halt (ca 2,5 gånger det som finns i det godkända läkemedlet med sibutramin, Reductil).
Vi håller på och arbetar med ärendet hos oss. Mitt råd är att omedelbart sluta ta tabletterna och uppsöka din husläkare och be om råd för viktnedgång."

Om ni kollar upp sibutramin, Reductil så skall detta användas med stenkoll av blodtryck mm och nu har Super Slim 2,5ggr större dos."

Oroande…

[LiisaDagger]
8/3/09, 6:52 PM
#27

#25 Jo, man blir mätt och nöjd av LCHF, men tyvärr kan jag inte stå på sådan kost eftersom jag helt enkelt inte tycker om den särskilt mycket. Har provat, gav upp efter ett tag, ingenting för mig.

#26 Sibutramin är direkt olämpligt om man har  epilepsi, ätstörningar, psykisk sjukdom och kranskärlssjukdom. Det kan höja blodtrycket avsevärt. Jag har tagit mitt eget blodtryck och har inte märkt någon onormal skillnad så jag är inte oroad. Man kan även få svårt att sova och bli förstoppad. Inte upplevt det heller. Jag läste även att man inte ska stå på läkemedlet mer än i ett år, vilket man inte heller gör med Super Slim (om det nu alls innehåller detta preparat dvs).

#26 Bild på kartongen finns på den här sidan :

http://www.super-slim.se/visa_produkt.asp?id=690&t=K%F6p+5+paket+och+f%E5+ett+p%E5+k%F6pet%21&lang=sv

Sedan är det klart att läkare varnar för något som de tror kan innehålla ett receptbelagt läkemedel, det är ju inte så konstigt. De vill nog hellre att vi ska köpa Alli (diarré-pillret) från apoteket istället :) Skämt åsido, om jag skulle börja lida av några konstiga biverkningar så slutar jag såklart.

Annons:
[Norrbysa]
8/3/09, 6:57 PM
#28

#27 jo jag såg den bilden men den är för otydlig för att kunna se om det är den olagliga varianten. Det var därför jag bad om en bild.

[LiisaDagger]
8/3/09, 7:00 PM
#29

#28 Hm, ska se om jag kan göra det senare kanske. Är ej hemma nu. Hur skulle det "falska" paketet se ut isåfall?

[Norrbysa]
8/3/09, 8:34 PM
#30

#29 vet inte exkt.. men min roomie vet.. :-)

Är ditt paket köpt på hemsidan tror du?

[LiisaDagger]
8/3/09, 10:38 PM
#31

#30 Ja, det är de.

[LiisaDagger]
8/5/09, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#29 Här är mitt paket, det är lite platt eftersom mina illrar först spillde ut ett glas vatten över det och massakerade det sedan :P Tur att jag hade tagit ut tabletterna och satt dem på ett illersäkert ställe!

[LiisaDagger]
8/6/09, 5:14 PM
#33

Gått ner ytterligare ett kilo, det blir 4 allt som allt. Men jag hänger inte upp mig på vikten direkt, jag mäter min midja och höft istället, och ja, det har minskat och det syns. Känner mig rätt snygg faktiskt och mina kläder sitter perfekt :P

Det är svårt att äta fortfarande dock och när jag verkligen inte känner för någonting alls brukar jag köpa en Naturdiet Smoothie eller Shake, lätt att få ner. Trodde aldrig att det skulle vara svårare att äta än att inte äta, konstigt.

Målvikten är fortfarande 55-56 kg. Just nu känns det absolut inte som en omöjlighet att jag kommer nå dit, frågan är när.

Muntorrheten är i princip borta nu faktiskt, det är ju bra men jag kan uppleva att jag blir lite kass i magen ibland, inget allvarligt dock men värt att hålla koll på. Har ej kunnat träna på min dansmatta denna vecka eftersom jag har fått sån fruktansvärd träningsvärk i mina smalben (kan ej hoppa) så promenader på ca 1 timma får duga. Sambon har börjat hänga med på dem så det är ju positivt.

Jag fortsätter tills tisdag nästa vecka så får jag utvärdera då om jag ska fortsätta eller inte.

shintaida
8/6/09, 5:25 PM
#34

Ska bli intressant med Din utvärdering!

Väntar med spänning.

Annons:
[Norrbysa]
8/6/09, 11:26 PM
#35

Jepp.. detta är den lagliga versionen… från moderbolaget… en av deras underbolag tillverkade den olagliga produkten…

Grattis! :-)

[LiisaDagger]
8/7/09, 2:06 AM
#36

#35 Kul :)

[LiisaDagger]
8/8/09, 1:41 PM
#37

Jahapp, två dagar till har gått och det mesta är som vanligt. Har ej mätt mig idag men vågen står kvar på 59.  Mår bra, orkar jobba och promenera och jag äter lite bättre, några dagar var det helt kritiskt, ingenting smakade. Har dock märkt att jag har blivt rätt känslig för fet mat. Soppor, grönsaker, måltisdersättningar som Naturdiet och magert kött som kyckling och fisk går bäst annars säger magen ifrån.

Killen
8/9/09, 8:31 PM
#38

Om jag fattar det rätt så gör detta piller att man inte blir hungrig eller godis sugen?

kissmekate.blogg.se

[LiisaDagger]
8/10/09, 10:04 PM
#39

#38 Sant

Ok, ett kilo till, en centimeter runt både höft och mage ner. Trodde jag hade slutat gå ner i vikt men nix. Iadg har varit en av de dagarna det är rent ut sagt JOBBIGT att äta. Det känns sådär, jag vill ha mat men det är ett rent projekt att komma på vad man är sugen på. Men vad gör man, äta bör man annars dör man. Tur att man har en hungrig sambo att laga mat till. Har haft det riktigt stressigt på jobbet idag med så det kan nog spela in också.

[Norrbysa]
8/13/09, 2:36 PM
#40

Eftersom jag inte lyckades motbevisa det här pillret genom googling, (som jag alltid lyckats göra med alla andra piller) så har jag bestämt mig för att testa pillret själv.

Det enda som jag inte lyckas hitta är studier på hur mycket av de olika verksamma ämnena som behövs för att de ska ha någon effekt och hur mycket det är i kapslarna. Vanligtvis innehåller pillrerna något bra, men inte tillräckligt av det.

Jag tog det första pillret idag. Har skrivit upp värden noggrant. Fettprocent och mått. Glömde kolla vilopulsen innan men det tänkte jag göra under försöket ändå för att se om den ökar.

Jag har köpt en ask och jag kommer svälja alla piller i asken (en om dagen), och redovisa mitt resultat någonstans på webben.

Wish me luck! :)

Allamej
8/13/09, 2:53 PM
#41

Lycka till :) Du kan ju redovisa här :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Killen
8/14/09, 12:26 AM
#42

#40 Vart köpte du den?

Kostar?

kissmekate.blogg.se

[LiisaDagger]
8/14/09, 2:07 AM
#43

#40 Hoppas de funkar lika bra för dig som för mig. Några andra tjejer på mitt jobb använder dem och alla har fått aptitförlust, tappat sötsuget och blivit piggare. Se nu till att dricka mycket vatten, ta alltid pillret ca en halvtimma innan frukost och även fast du verkligen inte vill äta, ät! Vissa dagar är svårare än andra men jag försöker då äta väldigt lite väldigt ofta. Andra dagar går det jättebra. Ta aldrig pillret på eftermiddagen, du kan få svårt att sova då. Skulle vara kul om du skrev dina resultat här på iFokus.

mollgan72
8/15/09, 12:39 AM
#44

Jag ska börja äta Superslim imorgon. Min syster har börjat med dem och hon har tappat allt sug för mat och godis. Det ska bli kul att se hur det går. Jag behöver röra mig mer och under semestern har det blivit dåligt med disciplinen.

[LiisaDagger]
8/15/09, 2:24 AM
#45

#44 Du kommer definitivt att få motivationen att röra dig mer. Det fick iallafall jag :)

shintaida
8/15/09, 7:53 AM
#46

Jag tar Delight Supercaps.

Det verkar som om det är en motsvarighet till Super Slim.

Samma effekter.

Man blir "boostad" av dem.

mollgan72
8/15/09, 11:08 AM
#47

Nu har jag tagit den första tabletten. Ska mäta mig också, tänkte jag. Sen är det bara att invänta resultat Glad

[Norrbysa]
8/15/09, 11:45 AM
#48

#42 På deras hemsida. Det är bara att titta själv.

Annons:
[LiisaDagger]
8/17/09, 8:16 PM
#49

Ok, har inte uppdaterat min viktminskning på länge men här är iallafall resultaten hittills:

Vikt= 58 kg (-6kg)

Midjemått= 67 cm (-5cm)

Höftmått= 91cm (-3 cm)

Måste säga att jag är rät nöjd ändå, det har ju inte gått särskilt lång tid.

[Norrbysa]
8/18/09, 5:14 PM
#50

Hitintills har inga ovanliga förändringar skett och det har gått 5 dagar.

[LiisaDagger]
8/21/09, 3:43 PM
#51

Jag är så glad! I morse ställde jag mig på vågen och den visade exakt 57 kg. Blev så himla lycklig eftersom vågen har vägrat gå under 58. Fick en smärre chock när jag mätte midjan då jag har gått ner 1 cm till, alltså till 66 cm och höfterna är nu på 90 cm.

Nu har jag varit och klippt mig och köpt nya mindre kläder för att fira att jag har varit duktig Tungan ute Man måste ju få belöna sig ibland.

[Norrbysa]
8/21/09, 4:00 PM
#52

Grattis! Jättekul ju!

Med mig händer det ingeting tyvärr.

Får man fråga hur lång du är? :-)

[LiisaDagger]
8/21/09, 4:44 PM
#53

163 cm

[LiisaDagger]
8/21/09, 4:46 PM
#54

#52 Men det är ju konstigt att det inte har hänt någonting! Har du samma aptit och sötsug fortfarande? Känner du dig alls piggare? Biverkningar? Äter du som vanligt eller går du på någon diet?

[Norrbysa]
8/21/09, 9:02 PM
#55

känner mig piggare iaf. Äter som vanligt.. tränar extra mycket.. hade inget sötsug innan heller så de e svårt o säga.. :-P

Annons:
[LiisaDagger]
8/22/09, 12:07 AM
#56

#55 Äter du LCHF eller något liknande?

[Norrbysa]
8/22/09, 2:42 PM
#57

Nopp.. vanlig allsidig och ganska hälsosam mat.. :) Igår åt jag grönsker i ugn och renskav med kantareller och lätt svampsås. mmmmums..Tungan ute

Pillrerna kanske inte fungerar på alla.Obestämd

Känner att jag har en svag känsla av att ha ont i halsen, jag mer blir trött och yr än vanligt om jag inte dricker tillräckligt med vatten, upplever att jag är lite piggare än vanligt.

Men aptiten är oförändrad och vikten likaså. Jag har inte fått mer muskler heller. Ligger kring 24 % fett och 53% vatten varje dag.

Ikväll ska jag springa 7 km i mina nya löparskor. På grund av allt löpande så ligger jag förmodligen på ett kaloriunderskott varje dag. Kanske ska försöka äta mer… vet inte.. kanske är det som "förstör"..

[LiisaDagger]
8/22/09, 3:19 PM
#58

#57 Tycker det verkar skumt ändå att det inte händer någonting.Alla jag känner har gått ner i vikt, vissa verkade dock mer känsliga för biverkningar än andra.

[Norrbysa]
8/22/09, 5:16 PM
#59

konstigt… Jag kanske har fastnat på den här vikten…

Jag glömde två biverkningar.. svettas och är mer varm än vanligt och måste gå på kissa oftare än vanligt.. :)

[LiisaDagger]
8/22/09, 6:10 PM
#60

Japp hade de biverkningarna också.

[Norrbysa]
8/23/09, 2:01 PM
#61

Nu har jag bestämt mig för att sluta ta dem här pillrerna.

De är läskigt hur de påverkar mitt hjärta! Min puls är mycket högre än vanligt och när jag var ute och sprang igår så blev jag tvungen att promenera mestadels av sträckan eftersom min puls blev för hög (har pulsklocka).

Jag vill inte riskera något. Särskilt inte mitt hjärta.

Det är som om pillrerna försätter kroppen i någon form av stress. (?!) Det känns verkligen inte hälsosamt!

Jag kommer att använda mig av det mer naturliga sättet att komma i form istället - nämligen hälsosam mat och härlig rolig träning. Glad

[LiisaDagger]
8/25/09, 1:59 AM
#62

Jahapp, det var det sista pillret idag. Efter den här tiden kan jag säga att jag inte har lidit särskilt mycket av min "diet". Särskilt inte sista veckan då aptiten har varit bra men inte överdriven. Kan tyvärr inte skriva min slutvikt och mått så det senaste jag skrev får gälla. Har nämligen pms nu och samlar då på mig en del vatten så jag brukar inte ens bry mig om vågen då, den kommer garanterat att visa ett par kilo plus. Jag nådde nästan till min målvikt (57, målet var 55) och behöver jag så kommer jag garanterat att använda mig av ss igen men jag kommer ta minst en månads uppehåll nu.

Kommer nog att skriva här hur det går med det, om jag håller min vikt eller inte. Jag är ganska säker på att det kommer gå bra. Det jag känner att jag har uppnått med detta är inte bara viktminskning utan att jag har lärt mig att äta mer regelbundet även när jag inte är vrålhungrig, bli mätt på mindre portioner (man behöver inte fylla på tallriken faktiskt) och så äter jag lättare, dvs mer grönt och kalorisnålt, vilket är i princip det enda jag har velat ha under ss-dieten. Godis vill jag inte ens ha längre, kan lika gärna fortsätta min avhållsamhet till det :)

Vissa biverkningar var väl sådär kan jag säga, muntorrheten var lite jobbig ibland, svettningarna också. Magen var kass i andra veckan, det gick över sedan. Jag fick ingen påverkan på mitt blodtryck eller puls och ingen yrsel heller. Den onormala piggheten gick över efter en vecka ungefär, sedan var energin jag normal. Det värsta var nog att det var svårt att äta och jag slarvade ibland, särskilt första veckan och kunde då känna mig svag och lättirriterad, vilket är normalt när man inte äter nog. Nu kan jag dock säga att jag äter helt normala portioner, något mindre än förr dock.

Annons:
[Norrbysa]
8/25/09, 3:09 PM
#63

Va skönt att det fungerade för dig. Grattis till viktnedgången!

Jag kan dock gå ut med en varning att man bör hålla kontroll över sitt blodtryck och puls när man äter de här pillrerna. Har man problem med högt blodtryck ska man nog inte experimentera med att ta super slim. Har man normalt blodtryck ska man nog ändå vara observant och försiktig.

anaprincess
8/25/09, 3:40 PM
#64

Nu blev jag också sugen att testa dom :) men vet inte om jag vågar med min sjukdom :/

[LiisaDagger]
8/25/09, 6:21 PM
#65

#64 Vilken sjukdom?

[LiisaDagger]
8/25/09, 6:23 PM
#66

#63  Det står nog på förpackningen om att man inte ska ta dem vid högt bltr.

MaalinF
8/27/09, 11:57 PM
#67

Viktnedgång är till viss del en liten svält men det låter som om det kan bli för mycket. Tränar du också i och med att du äter såpass lite får du egentligen ingen effekt av träningen. Spec. inte stryketräning.


 

 

anaprincess
8/28/09, 12:33 AM
#68

#65 Jag har fibromyalgi och har ett ton med bivärkningar från det

Killen
8/28/09, 10:57 AM
#69

#48 Kan man alltså bara köpa via internet, ej via vanliga affärer?

kissmekate.blogg.se

Annons:
[LiisaDagger]
8/28/09, 9:00 PM
#70

#69 Bara internet vad jag vet

anaprincess
8/30/09, 10:53 PM
#71

Ni som ätit hur mkt har ni gått ner efter avslutad kur?

[LiisaDagger]
8/31/09, 12:03 AM
#72

6 kg

anaprincess
8/31/09, 12:10 AM
#73

Är det nån som beställt från super-slim.se? Isf hur hanterar dom person uppgifter? Det står inget om det på sidan och vill inte ge ut mitt person nr, adress och mobil nr utan att veta vad dom gör med det :/

Cagi
8/31/09, 1:24 AM
#74

Om du beställer nåt och skriver upp ditt namn så kommer adress och hemnummer upp automatiskt om du har en egen adress, sen om du vill lämna mobilnummer är frivilligt. Du måste lämna en e-post har jag för mig…sen väljer du själv om du vill ha reklam och så genom att kryssa i en ruta.Tror inte att du behöver lämna nåt personnummer…

anaprincess
8/31/09, 1:38 AM
#75

#74 jo på den sidan måste man göra det, det är obligatoriskt för att få beställa för dom gör en kredit upplysning på dig.

anaprincess
8/31/09, 2:43 AM
#76

Det här ser bara jätte skumt ut. jag mailade dom och fick det här svaret. Man börjar juu fundera :/ det är osamnhängande och menings uppbyggnaden är helt galen.

Vi har så många beställningar så att om man beställer med faktura systemet
kontrollerar automatisk om man har betalningsanmärkningar. Har man inte så
skappas en order automatisk annars vi har policy och du har inget behov
att tänka på sådan. Är du orolig på något sätt kan du ringa men vi är inga
bedragare eller vi säljer inte häller vidare i markansförins syfte.

Ring om du undrar något 019-101039
Mvh/RC
>
> Hur hanterar ni person uppgifter? Så som person nummer mm.
>

Annons:
Halvdansken
8/31/09, 12:07 PM
#77

Säkert en automatisk översättning, därför ser det märkligt ut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[LiisaDagger]
8/31/09, 1:35 PM
#78

Jag beställde och fick fylla i personnr. Jag tog en faktura då jag sällan vill lämna ut mitt visakort-nummer på internet.  Leveransen var dock snabb, fakturan kom med i paketet.

anaprincess
8/31/09, 1:45 PM
#79

#78 Jag tog postförskott, känns bättre då vet jag att jag fått min vara och betalar då för att få den.

shintaida
8/31/09, 5:02 PM
#80

Alla ni som provat detta:

ÄR det något att rekommendera?

Är det inte = Delight Supercaps, egentligen?

[Norrbysa]
8/31/09, 8:13 PM
#81

Jag rekomenderar det inte. Gick inte ner ett gram och hade läskiga biverkningar med förhöjd puls. Det enda positiva var att jag var piggare, men jag skulle lika gärna kunna dricka mer kaffe.

shintaida
8/31/09, 10:41 PM
#82

Piggare blir man verkligen av Delight Supercaps med! Och mindre hungrig. Och en massa extra energi!

[LiisaDagger]
8/31/09, 11:17 PM
#83

Delight Supercaps var bra också, men måste säga att SuperSlim är strået vassare.

Annons:
shintaida
8/31/09, 11:36 PM
#84

På vilket vis? Obestämd

flisan708
8/31/09, 11:37 PM
#85

Har följt detta inlägg ett tag och måste säga att jag blev nyfiken på denna produkt. Skadar aldrig att testa, så jag beställde och tog första tabletten idag. Ska bli intressant och se vad som händer.

[LiisaDagger]
8/31/09, 11:59 PM
#86

#84 Aptiten sänktes ännu mer än med Supercaps och viktminskningen gick snabbare. Men Supercaps är ett bra alternativ till de som får biverkningar av SuperSlim kan jag tänka mig.

[LiisaDagger]
8/31/09, 11:59 PM
#87

#85 Skriv gärna hur det går för dig :)

[LiisaDagger]
9/1/09, 12:03 AM
#88

Kan förresten meddela att vikten ej har gått upp för mig. Jag äter nyttigt och kalorisnålt fortfarande. När jag känner mig sötsugen brukar jag ta en liiiiten bit choklad med 70-90% kakao sedan är jag nöjd. Jag äter mer allsidigt nu eftersom aptiten är tillbaka men blir mätt jättefort. Så min "avvänjning" går bra hittills :)

flisan708
9/1/09, 12:08 AM
#89

#87 Visst kan jag göra det. Ska bli intressant och se hur snabbt de har effekt. Från vilket företag beställde du? Beställde från Bodystar och tycker jag fick med bra information från dem. Hur länge tänker du äta det eller har du avslutat din kur. Du har nått din målvikt nu va? Vad det än blir för min del, så ska det bli spännande.

shintaida
9/1/09, 1:23 AM
#90

#88 Liisa

Hur länge höll Du på och hur mycket gick Du ner?

Hur mycket motionerade Du?

Jaa, frågorna är många innan jag törs beställa!

Annons:
anaprincess
9/1/09, 1:50 AM
#91

#89 Då köpte du på det dyraste stället av dom alla. Jag betalade hälften så mkt för mina.

[LiisaDagger]
9/1/09, 3:31 AM
#92

#89 Jag har ätit en kur på 1 månad och kom nära min målvikt som var 55 kg. Jag väger 57 nu.

#90 Alla mina resultat står i tråden. Jag motionerade måttligt, promenader óch så.

shintaida
9/1/09, 1:21 PM
#93

#91 anaprincess

Vart köpte Du Dina?

flisan708
9/1/09, 1:55 PM
#94

#89 där ser man. undrar samma som #93. Tidigare i denna tråd står det om äkta och falska tabletter, kollade noga in den bild som #92 la ut och letade efter dem. Betalar hellre mer än att får fel produkt. Hemsidan kändes också seriös.  

Liisa #92 var köpte du dina? Tagit min andra tablett idag och inte känt av någon biverkning än. Är snusare så torr i munnen är jag ändå när jag vaknar. Tycker detta ska bli spännande. Har samma målvikt som dig och är lika lång som dig om jag inte minns fel. Har ungefär 7 kilo dit, men har gått ner 5 kilo från i våras som jag la på mig efter att min mamma dog. (Gick upp 7 kilo, men min målvikt är ju lägre än den jag hade innan.) Men vill få bort de sista envisa kilona, så jag blir nöjd.  Är ute och motionerar dagligen med stavgång, kan tipsa om walking trainers för er som inte gillar synliga stavar.

[Norrbysa]
9/1/09, 4:09 PM
#95

Jag köpte mina på super-slim.se. Min kinensiska kompis bekräftade att deras pillrer var äkta.

Sidan verkar oseriös för att personen förmodligen är en privatperson som upptäckt pillrerna och börjat importera dem som ett extraknäck.

Jag beställde och betalade med kort, utan problem.

Tyvärr verkar de ha slut på super-slim för tillfället.

shintaida
9/1/09, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Är dessa äkta?

anaprincess
9/1/09, 6:05 PM
#97

#93 Jag köpte mina på superslim.se. Men ser nu att dom höjt priset, hade tur då efter som jag beställde mina i söndags och fick dom idag.

#95 dom har slyútat sälja dom ser det ut som eller så är dom kanske slut.

Annons:
[Norrbysa]
9/1/09, 8:18 PM
#98

#96 Bilden är för dåligt upplöst för att se och avgöra det. Vad jag kan se är att förpackningen är olika från den som jag och LiisaDagg har, men det behöver inte betyda att den är falsk.

shintaida
9/1/09, 8:32 PM
#99

#98

Jag hittade det här:

Vippon__

anaprincess
9/1/09, 9:10 PM
#100

Hämtade ut mina nu och mitt paket ser inte ut som varken LiisaDagg eller denshintaida visade :/

shintaida
9/1/09, 9:11 PM
#101

Hur ser Ditt paket ut? *Nyfiken*

[Norrbysa]
9/1/09, 9:54 PM
#102

#100 skicka in en bild så kan min kompis läsa och se om pillrerna är äkta.

anaprincess
9/1/09, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Här är bilden. Vad menas med att dom inte är äkta? Funkar dom inte eller vad menar ni?

shintaida
9/1/09, 10:12 PM
#104

Är inte dom jag visade, äkta??

Annons:
shintaida
9/1/09, 11:18 PM
#105

Måste få veta, så jag kan ta bort betalningen fort som bara den! Så jag inte går på en DYR nit!

flisan708
9/1/09, 11:24 PM
#106

#105 Kollade på min förpackning som jag fick igår och den är helt lik din. Tror det är lugnt. Å den funkar - verkligen apitit dämpande. Så känns det i alla falll idag på min dag 2, får väl se i morgon.

mollgan72
9/2/09, 1:53 AM
#107

Jag har käkat Superslim i 2 veckor nu och första veckan gick jag ner 1,4 kg och förra veckan hade jag gått upp (!) ett hekto. Blev ganska snopen. Iofs ska jag ha mens vilken dag som helst, men ändå… Jag hade biverkningar i ca 2 dagar. Den enda biverkningen som är kvar är muntorrheten. Jag äter som vanligt men mindre och slutar äta när jag är mätt, så jag hoppas verkligen att jag har gått ner nåt när jag väger mig nästa gång.

Sen i januari har jag gått ner ca 5,5 kg och vill gå ner iaf 5 kg till innan jag nöjer mig.

anaprincess
9/2/09, 2:47 AM
#108

#107 vart beställde du din?

mollgan72
9/2/09, 9:05 AM
#109

Vippon och sen kom ett paket från Superslim.

[Norrbysa]
9/2/09, 2:04 PM
#110

#203 De som inte är äkta kommer från ett under-företag som är anslutet till huvud-företaget som tillverkar super-slim samt andra piller.

Under-företagets piller innehåller inte naturliga tillsatser, utan innehåller istället billigare kemiskt framställda komponenter. Detta är olagligt i Kina på grund av att dessa piller oftast har oväntade och värre biverkningar samt tivelaktigt resultat.

Dessa "falska" piller säljs alltså utanför Kina för att blir av med lagret efter att Kinesiska myndigheter nyligen upptäckt och anmält under-företaget.

Huvud-företaget har äkta pillrer med ursprungsinnehåll från endast naturliga källor.

Jag ska be min vän titta på bilden när jag kommer hem ikväll. Jag kan inte kinesiska. Företagsnamnet står oftast längs ner på framsidan av förpackningen.

Faktan i detta inlägget kommer ifrån Kinesiska nyhetskällor på internet. Min vän läste det och berättade för mig. Jag själv kan inte söka upp källan eftersom jag inte kan Kinesiska.

[LiisaDagger]
9/2/09, 2:44 PM
#111

#107 Jag går också upp i vikt när jag ska ha mens, väger mig aldrig precis innan och när ag har mens. Man blir bara ledsen då :/

Förresten har jag gått ner ännu lite mer i vikt, 56,5 kg. Det ser jag som väldigt positivt, trodde faktiskt att jag skulle gå upp något kilo efter kuren men icke.

Annons:
[LiisaDagger]
9/2/09, 2:46 PM
#112

#103 Ditt paket ser ut som mitt så det är nog lugnt.

mollgan72
9/2/09, 2:54 PM
#113

#111 Vad kul att du har gått ner mer! Det är ju jättebra att du kan hålla vikten efter kuren. Jag vägde mig imorse för skojs skull och hade gått ner 5 hekto så vi får väl se vad vågen visar på lördag.

[LiisaDagger]
9/2/09, 3:12 PM
#114

#113 Spännande ^^

shintaida
9/2/09, 3:16 PM
#115

#114 LiisaDagger

Förlåt en korkad fråga - men vet Du om Vippon är seriösa? Alltså har den rätta produkten?

Vill SÅ GÄRNA göra som Du! *lyckost* (Och duktig har Du varit!)

Beställde 2 paket från Vippon igår.

[LiisaDagger]
9/2/09, 8:44 PM
#116

#115 Har aldrig beställt därifrån så jag har ingen aning, jag har bara beställt från www.superslim.se

flisan708
9/3/09, 10:09 AM
#117

#116 Är inne på dag 4 med tabletterna, gått ner 1,2kg. Men jag väger mig alltid på morgonen, så att man får så rätt koll som möjligt. Måste nog ta och tacka dig för detta tips Liisa, för det funkar. Känner då inga biverkningar, vad jag tänkt på. Mår bra och känner minskade hungerkänslor. Å andra sidan har jag inte läst vad man kan få. Ska iväg och handla idag, hoppas jag kan motstå mina favoriter. Är svag för winegummi och malaco colaflaskor, men idag kan jag köpa lite om jag jämnför mot förr. Har kommit fram till att man njuter mer av det goda om man inte har så stor tillgång till det. 

Finns det någon som har något trix för att undvika det ni tycker är gott?

anaprincess
9/3/09, 12:43 PM
#118

Är idag inne på dag 2. Igår var jätte jobbig, hade svårt att andas, var yr och mådde illa. Frös och svettades om vart annat. Idag känns lite bättre än så länge. Får se under dagen vad som händer.

Annons:
flisan708
9/3/09, 3:01 PM
#119

#118 De symtomen som du hade igår - hur är de jämnfört idag. Hur jobbigt hade du att andas? Om du har andningsproblem så tycker jag att du ska lägga av med detta. Har du någon form av problem med andningspåverkan sen tidigare, typ astma. Jobbar inom vården, därav alla frågor.  Var rädd om dig!!

[LiisaDagger]
9/3/09, 4:24 PM
#120

#117 Bra tips mot sötsug, en liten bit Lindt Excellence 90% kakaohalt till kaffet, du kommer garanterat inte vara sötsugen efter det. Plus att riktigt mörk choklad är nyttigt för både kropp och själ :)

anaprincess
9/3/09, 5:25 PM
#121

#119 Idag känns det lite bättre men det känns lite som ett tryck överbröstet kan närmast likna det med ångest. Igår kändes det som att jag hade svårt att andas in. Jag har anstängnings astma, men jag motionerar inge extra nu eftersom jag tänkte låta kroppen vänja sig vid pillerna innan jag börjar gå mer promenader.

anaprincess
9/4/09, 1:42 AM
#122

Har gått ner 0,5 kg sen igår :) Lite skum känsla ändå man vet att kroppen är hungrig men man känner det ändå inte, lite grann kanske men inte så att det är jobbigt. Och man känner hur kroppen växlar mellan hög förbränning och låg.

shintaida
9/4/09, 2:08 AM
#123

#122 anaprincess

Hur känner Du i kroppen att Du har låg respektive hög förbränning? *nyfiken*

anaprincess
9/4/09, 2:14 AM
#124

#123 Jag svettas jätte mkt bara jag rör mig lite och blir aldeles varm i ansiktet, sen mot kvällen så får jag rysningar och fryser lite samma på morgonen. Men måste säga att det är ett himla bra piller för jag är inte lika trött och har inte lika ont i huvudet som jag brukar ha. Klarar mig på två knäckebröd fram till 18 tiden då jag äter nått lätt för att hålla igång magen lite.

[Norrbysa]
9/4/09, 2:31 AM
#125

#124 Det står i pappret som man får med att det är viktigt att äta regelbundet. Iaf. frukost och lunch. Jag tror inte det är bra att inte äta någonting samtidigt som man tar de här pillrerna. Det är nog därför du får så kraftiga biverkningar. Anar oxå var ana står för så jag misstänker att du haft problem med maten tidigare. Känns läskigt att laborera med svält samtidigt som man äter piller. Och med din sjukdom oxå… men jag sluta att låta som en mamma. Du bestämmer över din kropp.

Vill bara säga: Ta hand om dig och var försiktig! *kram*

Annons:
shintaida
9/4/09, 2:34 AM
#126

#124

Samma "symptom" har jag ju! Fast jag för tillfället tar Delight Supercaps. Väntar på mina Super Slim.

Men jag trodde att man var TVUNGEN att äta OMKRING 1300 kcal/dag.

Men det verkar inte så. Så då kan jag "lugna" ner mig med det. Alltså att jaga kcal upp till 1300 kcal.

anaprincess
9/4/09, 2:46 AM
#127

#125 Jo du gissar rätt. Men jag håller hyffsad koll på maten och dricker mkt plus vitaminer. Tack & kram

#126 Nja fullt så mkt tro jag inte du behöver äta men 900-1000 iaf kanske, beror ju på hur aktiv du är.

[LiisaDagger]
9/4/09, 9:41 PM
#128

Det är jätteviktigt att ni äter ordentlig frukost! Det lönar sig, jag lovar. Sedan om man inte äter så mycket är inte lika farligt men försök att trycka i er frukosten. Annars är det lätt att bli illamående, arg och kall.

Jag försökte äta 1000 kalorier/dag när jag åt SuperSlim.

shintaida
9/4/09, 9:58 PM
#129

Jag äter ordentlig frukost.

I dag var första dagen med Super Slim. Har INTE ALLS kunnat äta lika mycket som igår t ex. Är inte ens glassugen! är det BRA tabletter!

Men jag är noga med att äta frukost, lunch och middag, fast i mindre portioner. Och dricka, förstås.

Ska bli intressant och se hur mycket man lyckas gå ner och på hur lång tid.

Måste ner 17,5 kg.

[LiisaDagger]
9/4/09, 10:02 PM
#130

#129 Kul att du känner så :) Hoppa nu bara att du inte får några biverkningar som så många andra tydligen får. Ät nyttigt men ordentligt och drick riktigt mycket vatten. Lycka till!

Bullisxxx
9/5/09, 3:19 PM
#131

Oj vad biverkningar en del av er får - jag märker nästan ingenting!!! Lite har aptiten minskat men jag mår inte illa så det är ju liksom inga problem med att äta "tyvärr". Har ätit i 9 dgr och inte gått ner något ännu. Har försökt med LCHF ett tag men gick bara upp så nu är det nedlagt. För att inte tala om vad stopp det blir i magen… Ska räkna kalorier igen istället. Banta är ju en sak men att sen stanna kvar på sin målvikt är nästan jobbigare, svårt hitta balansen liksom. Det är så himla lätt att trilla tillbaka.

Vill gärna höra hur det går för alla er som håller på och äter SuperSlim nu. Hur länge kan man hålla på t ex? Har köpt 2 pkt fr Vippon och ska väl lugna mig innan jag beställer fler och se om det verkligen funkar .

Alli - någon som har testat? Det har jag, tycker inte det händer så mycket när man äter dom heller, suck. Finns väl inga genvägar trots allt - det vet man ju egentligen, inkomster och utgifter ni vet… Ha en bra helg!

anaprincess
9/6/09, 12:53 AM
#132

4 dagen idag är torr i munnen och magen har varit i uppror sen första dagen :/

Annons:
anaprincess
9/8/09, 8:32 PM
#133

Har nu gått ner 3 kilo :) Har inte fullt lika mkt  bieffekter, magen är det lite si och så med. Muntorrheten är desto värre då det är dåligt för tänderna och tandköttet, men försöker komma ihåg att dricka mer. Förövrigt är det otroligt skönt att slippa vara hungrig, en ren befrielse nästan :)

[LiisaDagger]
9/8/09, 10:44 PM
#134

Har tappat en centimeter till runt höfterna :) 89 cm

anaprincess
9/8/09, 10:54 PM
#135

#134 vad kul :)

shintaida
9/8/09, 11:28 PM
#136

Grattis!

[LiisaDagger]
9/9/09, 1:59 AM
#137

Känns bra gör det, och lättare än väntat fast jag erkänner att jag har slarvat lite med maten på helgen :) Men det tar jag igen på veckodagarna då jag äter nyttigare och rör mig mer. Är ju undersköterska så jag rör mig mycket i mitt jobb plus att en promenad om dagen hjälper mig att hålla igång.

Bullisxxx
9/10/09, 1:13 PM
#138

Nu har jag hållit på med SS i 14 dagar. Inte gått ner något men det känns ändå som om viktuppgången har stannat av tack & lov. Är lättare att hålla igen och faktiskt blir man snabbare nöjd tycker jag.

Torr i munnen fortfarande och metallsmak i munnen men vaddå…? Har däremot blivit lite "orolig" i magen om man säger så och ibland känns det nästan som om man har magkatarr - någon som känner igen det? Det kniper och sen avföringen är oftast lös. Har ju slutat med LCHF och då var det ju inte riktigt så för jag blev hård i magen av osten. Ost är ju så himla gott men en stor fettfälla också. Får ju tänka om nu när jag har lagt ner LCHF.

Hur går det för er andra då?

anaprincess
9/10/09, 1:19 PM
#139

#138 Jag har ätit mina i 9 dagar ni gått ner 3,5 kilo. Min mage har varit hemsk sen jag började med SS. Äter jag nått så tar det några minuter sen bubblar det till och det blir akut toabesök. Ganska jobbigt.

Har ju haft mkt bivärkningar men kan stå ut så länge jag går ner. Men känns som effekten börja avta då jag inte är pigg längre. Men pulsen är hög och svettas så fort jag gör nått :/

Annons:
shintaida
9/10/09, 1:22 PM
#140

Min vikt går upp och ner. Men jag har inte hållit på så länge med SS. 7 dagar, tror jag det är.

Torr i munnen är jag med.

Och lös i magen. Men det ser inte jag som en biverkning, utan som ett tecken på att SS funkar. Att "överskottsmaten" kommer ut fortare och inte stannar i kroppen och blir till fett. Så det är jag bara glad för!

Vikten har vippat upp och ner. Men i snitt har jag gått ner 2-2,5 kg.

Men jag motionerar minsann inte överdrivet heller! Har ett jobb som håller mig hemma. Måste ju prioritera det som ger inkomst! Skrattande

Och sen tycker jag INTE heller OM motion. *suck*

Men det verkar funka ändå.

Man har ju motionen här hemma; städa, tvätta, laga mat, städa till marsvin, springa upp och ner mellan dator och kaffebryggaren, ut och röka mm.

Heja Dig Bullis!

Det lossnar säkert snart! Efter LCHF (har också varit där), så är det svårt i början att gå ner. Men det kommer!

[LiisaDagger]
9/10/09, 6:45 PM
#141

Jag blev kass i magen nästan en hel vecka men det gick över.

Bullisxxx
9/10/09, 8:15 PM
#142

OK, då kanske det ger sig snart! Glad

anaprincess
9/14/09, 3:20 PM
#143

Har nu gått ner 5 kilo :) 4 till och jag har nått min första målvikt :)

Har fortfarande svårt med andningen och dom andra bivärkningarna är som förut.

shintaida
9/14/09, 3:24 PM
#144

#143

Hur länge har Du hållit på med att ta Super Slim?

Hur äter Du?

Nyfiken därför att jag själv hoppar upp och ner i vikten trots att jag också tar Super Slim. Gråter

Allamej
9/14/09, 3:27 PM
#145

Shintaida, jag måste fråga. Har du haft nån period senaste åren som du inte bantat eller varit hispig (hittade inget annat ord för det ta inte illa upp) över vikten och allt runt omkring den? En tid då kroppen bara har fått andas ut och slappna av?

Jag tror ju att om man alltid gör något för att stressa kroppen så börjar den till slut slå bakut. Allt går fel och inget funkar som det ska

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

anaprincess
9/14/09, 3:37 PM
#146

#144 Är på min 13 dag idag.

Och har bara gått ner sen dess

Fokuserar mest på frukosten äter tex en risifrutti och jucie eller havre knäckebröd och en banan. Sen vid 6-7 tiden äter jag nått med protein.

Annons:
shintaida
9/14/09, 4:00 PM
#147

#145 Allamej!

Ja, det har jag haft.

Och det var innan jag började med LCHF. Sen dess har jag varit hispig och FÖRSÖKT att banta. Men med LCHF gick jag UPP som attan och DÄR började min hispighet.

Innan, för ca 10 år sen, vägde jag 96 kg (163,5 cm lång). Så den gången jag ställde mig på vågen och såg det, tittade jag mig i spegeln och sa:

- Nu får du fanimej börja banta, din feta jävel!

Och så började kroppen att gå ner!

Gick ner 25 kg, till 71 kg på ETT år! UTAN att bekymra mig så mycket.

Sen blev jag sjuk och rullstolsbunden i 8 månader och gick upp till 87 kg.

Sen, när jag träffade min pojkvän, för 5 år sen, gick jag ner till 72 kg, utan att bry mig.

OCH så gick jag UPP igen (kärleken antagligen Flört) till 82 kg.

Så gick jag med i Kolhydrater….och PANG, så började hysterin/hispigheten!!

Gick UPP till 87 kg IGEN!

TROTS att jag "bantade" med LCHF.

Blev hjärntvättad, tyckte/upplevde jag det som. Höll på så i 1 ½ år, tills min pojkvän satte stopp för det. För var jag VERKLIGEN hispig/sjuk/dålig! (rätt ord som Du gav).

Nu, med Superslim - ja även innan skulle jag tro - (hållit på med Super Slim i 12 dagar) har jag gått ner 5 kg. Detta på två månader.

MEN, nu sitter jag fast mellan 76,9 kg och 78,5 kg. Det diffar hela tiden mellan dom vikterna. Går inte ner mer!

Äter lågkalorikost och lite fett.

AVSKYR mig själv - ja, HATAR, är väl ett annat ord. Känner mig som Dunderklumpen.

Drömmer mardrömmar.

En handlade om att min pojkvän tryckte mig på magen (magarna under brösten) och sa åt mig att han inte ville ta i en tvättsvamp! Men att han tyckte om det som fanns från brösten och UPPÅT!

Ja, herregud, vad det blev långt!

Men jag behövde verkligen skriva av mig och ge förklaringar till varför jag har BLIVIT hispig (är fortfarande sjuk av LCHF-tiden).

Och det skyller jag faktiskt på LCHF och LCHF:s - Du ska INTE, Du FÅR inte, osv.

Jag ÅNGRAR SÅ, att jag gick med i Kolhydrater iFokus!! Önskar att jag hade det ogjort. För det gav bara dåliga erfarenheter som jag inte blir hjälpt av.

Hade jag INTE gått med där, hade jag varit i mål nu. Mitt mål är 54-60 kg.

Förlåt att det blev långt! Skäms

*styrkekram för att Du orkade läsa*

anaprincess
9/14/09, 4:05 PM
#148

#147 Motionerar du nått nu sen super slim? För i så fall ta det lugnt! Efter som pulsen går upp så otroligt, jag själv blev riktigt rädd igår när jag gick till affären en promenad på ca 15 min och min puls slog stenhårt, fick jätte svårt att andas, svetten rann och jag såg blurrigt :/ väldigt läskigt.

shintaida
9/14/09, 4:11 PM
#149

#148

Jag trodde Du motionerade, eftersom Du gått ner så fint!

Jag motionerar inte. Har TÄNKT de senaste dagarna, att jag skulle börja ta raska stavpromenader varje dag.

Men jag kan ju sitta rakt upp och ner och börja svettas! Pulsen blir hög också.

När jag städar huset, måste jag ha pannband på mig, för att svetten inte ska hamna i ögonen! Det rinner längs armarna med. Ja, hela jag är svett/blöt.

Ja, jag ska tänka på att ta det lugnt.

Tack för tipset!

Allamej
9/14/09, 4:16 PM
#150

Styrkekram till dig Shintaida

Ok, personligen så tror jag inte övervikten sitter så fast i kroppen som man kan tro. Du har ju gått ner utan ansträngning tidigare vilket visar att det går.

Men hela du, kropp och själ är utslitna. Ni är så fullständigt fokuserade på att allt ska vara bantning och vikt ska bort.

Blunda, vänd dig ifrån bantning och dieter, andas och slappna av. Låt både din själ och din kropp vila från allt vad vikt heter.

För ditt liv är inte roligt längre. Du kan inte göra någonting utan att få ångest för att du ska gå upp i vikt.

Din kärlek kan verkligen förbättra sin attityd… mycket av den hysteri man kan känna för att gå ner i vikt kommer ifrån till synes banala kommentarer…

Jag dras fortfarande med de kommentarer jag har fått höra…

"Nej du ska inte äta middag för du är för fet" (dagmamman sa det när jag var tre)

"Svullo" (klasskamrater varenda dag i 9 års tid)

" Ja den där gympatimmen spelade ju ingen roll, nu går hon ju och äter upp allt igen" (random fordonskille på väg till matsalen)

osv osv…

Till slut måste man koppla bort den delen av sig själv som inte kan sluta fokusera på vikt och att tappa vikt… den delen av en blir ett gift som förstör allt gott i livet. Alla kärlek, allt som är roligt och bra för själen.

Jag har läst alla dina inlägg här och jag läste även på kolhydrater när du var där. Jag kan antagligen hjälpa dig men det kräver att du ändrar en del saker och litar på dig själv.

Jag är inte speciellt bra på att använda mina kunskaper på mig själv eftersom jag har en obstinat 3-åring i skallen som inte samarbetar. Men jag kan hjälpa andra.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

anaprincess
9/14/09, 4:36 PM
#151

#149 Nej jag har inte motionerat nått speciellt förutom att gå ut med hunden som vanligt och vanlig vardagsmotion. Men har samma problem som du svettas nått otroligt och känns väldigt pinsamt när man är i skolan, tur att jag har Absolut torr så att man är torr under armarna iaf :P

[LiisaDagger]
9/15/09, 3:16 AM
#152

Vad kul anaprincess att det går bra för dig :)

anaprincess
9/15/09, 12:55 PM
#153

#152 Tack :) är super nöjd med nedgången, är så kul att se att det går neråt varje morgon när man ställer sig på vågen.

Annons:
[LiisaDagger]
9/17/09, 4:05 PM
#154

#153 Ja, nu för tiden är det bara roligt att väga sig :)

Min vikt ligger fortfarande stadigt på 56 kilo, jag har alltså inte gått upp ett enda kilo efter bantningen! Jag äter tills jag är mätt och bantar inte någonting. Så de olyckskorpar som påstod att man bara går upp alla kilo igen efter bantning hade fel, iallafall när det gällde mig :P

anaprincess
9/17/09, 4:51 PM
#155

#154 själv har jag stått still nu på vågen under två dagar :/ vet inte varför.

[LiisaDagger]
9/17/09, 5:36 PM
#156

#155 Ibland står vågen stilla, mät dig istället runt midja och höfter.

Pian63
9/17/09, 7:10 PM
#157
anaprincess
9/20/09, 12:22 AM
#158

Idag slutar jag med SS. Är less på att svettas så mycket och känner mig så ofräsch i skolan pga det. Och så det med att magen. Men har gått ner 5-6 kilo iaf på 17 dagar och fått mer kontroll på hur jag äter.

Till er som har slutat hur mådde ni när ni slutat? Har haft jätte problem med andningen och det gör ont när jag andas och i matstrupen från nyckelbenen ner till mitt på bröstkorgen :/

Jag har fortfarande kvar 13 kapslar, någon som är intresserad? Skicka ett PM isf.

Pian63
9/20/09, 10:16 AM
#159

Hej på er,

Jag köpte "instant slim" från superslim.se istället. Mejlade och frågade vad det var för skillnad mellan det och superslim. Fick svar att Instant slim var lite mildare och inte medförde så starka biverkningar. Skeptiker som jag egentligen är så tänkte jag att nu har jag nog blivit lurad.

Men jag började med tabletterna i fredags efter frukost. Kände redan på förmiddagen att hungerskänslorna och suget var borta. Åt ändå en morot vid 10-tiden. Vid lunchtid brukar magen knorra ordentligt, men detta uteblev och jag fick påminnas av min arbetskamrat att gå och äta lunch. På eftermiddagarna brukar jag få världens sötsug, helt borta det också. Efter jobbet åt jag först en banan, sen till kvällsmat två fullkornsmackor med makrill. Inget mer småätande på kvällen.

Jag kände ganska snabbt av den här muntorrheten, men inga andra biverkningar. Igår, lördag, gick det lika bra med maten. Jag känner inte av hungerskänslor eller sötsug, men jag äter var fjärde timme (har läst Lisa's tråd här innan ;-) Är övertygad om att detta inte funkar om man börjar hoppa över måltider. När jag väl äter så äter jag BRA mat, eftersom man inte känner något sug så är det ju onödigt att stoppa in onyttiga grejer.

Jag har funderat på det där att man äter för att döva känslor. Men jag är övertygad om att en del av oss har "störda" hungerskänslor och sötsug. Ett molande sug istället för normala hungerskänslor och en lika "störd" förmåga att känna mättnad, man äter trots att man är mätt. Jag äter inte för att jag är olycklig, utan för att jag har detta SUG hela tiden. Nu är det borta och jag är så GLAD :-)

Jag har dock märkt att jag senaste två nätterna vaknar mitt i natten och är vaken 1-2 timmar, somnar sen om. Detta är nytt för mig och beror förmodligen på Instant slim. Men det kan jag leva med :-)

[LiisaDagger]
9/22/09, 7:20 PM
#160

#159 Har ej provat InstantSlim det det låter ju onekligen intressant. Har dock ett paket SS hemma om kilona smyger sig på :)

Det är så himla skönt när suget och hungern försvinner, när det är dags för mat så vet man det eftersom magen knorrar men man blir aldrig akut hungrig och vill slänga i sig vad som helst. Godis blir nästan äckligt.

Det har de dock inte gjort så inga fler piller för min del.

Annons:
Pian63
9/22/09, 8:19 PM
#161

#160 Såg i tråden att du slutade 25 augusti med dina piller. Fantastiskt att du kunnat hålla vikten sen dess! Bravo! Jag är också rädd att det blir svårt när kuren är slut. Men sötsuget borde ju vara borta vid det laget, men kanske hungerskänslorna kommer tillbaka?

Idag är min 5:e dag med Instant slim. Hunger och sötsug är helt borta. Jag äter dock var fjärde timme, men små portioner och enbart frukt eller grönsaker som mellanmål. Får nästan påminna mig att äta! Jag märker att jag sover sämre, dvs jag vaknar mitt i natten och kan ligga vaken ca 1 timme, men somnar om sen.

Jag är torr i munnen och känner lite varma "vallningar" men inte så ofta. Svettas inte mer än innan. Inga hjärtklappningar. Jag har varit lite lös i magen, men det har bättrat sig nu efter 4 dgr. För övrigt känner jag mig pigg. Jag somnar lätt som vanligt, men som sagt, vaknar någon timme varje natt. Är ändå inte trött dagen efter, så det känns som att jag får min dos med sömn.

Det är så skönt att slippa hungerskänslor och sötsug, känns som en befrielse! Kan lätt gå i en affär utan att bli lockad av sötsaker och onyttigheter. Har inte vägt mig ännu, men märker faktiskt redan på kläder att dom sitter lösare.

Ha en trevlig kvällGlad

[LiisaDagger]
9/22/09, 8:59 PM
#162

#161 Kan man få be om en länk till hemsidan där du köpte InstantSlim?

Angående ätandet efter kuren så behöver du nog inte vara så orolig, sötsuget kommer inte tillbaka i full kraft och man har vant sig att äta lite så man fortsätter med det. Man lär sig även att nyttig mat kan vara både god och mättande.

Pian63
9/22/09, 9:07 PM
#163

www.superslim.se

Köpte på samma sida som du. Det låter betryggande att det funkar för dig även efter kuren. Det är nog så att man inte ska chansa att BÖRJA äta sötsaker igen. Då är man nog snart fast igen. Det finns ju andra "sötsaker" som inte är så onyttiga.

[LiisaDagger]
9/22/09, 9:13 PM
#164

#163 Jag äter sötsaker då och då faktiskt, behöver dock inte mycket innan jag är nöjd. Men nej, börja inte äta sånt direkt efter kuren. Bättre att vara försiktig.

AnetteBN
9/23/09, 1:12 AM
#165

Ni som har provat…

Har ätit Super Slim i 7 dagar nu. Har gått ned ungefär 1 kilo. Dem första 2-3 dagarn gick jag ned 700 g. Men nu känns det som att det har stannat upp. Har någon annan märkt av något liknande? Läste nånstans att kroppen vänjer sig vid dessa piller, kroppen bygger liksom upp en viss resistens, blir tolerant… Är det i så fall bättre att göra en paus på ett par dagar, vad tror ni?

anaprincess
9/23/09, 1:41 AM
#166

För mig tog det runt 16 dagar innan det stannade upp och skulle inte rekomendera att göra uppehåll efter så kort stund för det sliter på kroppen.

Pian63
9/23/09, 8:09 AM
#167

#165 Kan det vara så att du äter för lite så att kroppen dragit ner på förbränningen? Det är lätt att hoppa över måltider eftersom man inte känner hunger. Men det är viktigt att hålla igång förbränningen om man ska gå ner i vikt.

Annons:
[LiisaDagger]
9/23/09, 3:45 PM
#168

#165 Jag tycker att du ska fortsätta kuren ut. Väg dig inte bara, det är viktigt att mäta midja, höfter och lår. Vikten kan stå still men du kan fortsätta förlora fett.

#167 Ämnesomsättningen sjunker inte efter så kort tid.

AnetteBN
9/23/09, 8:56 PM
#169

Tack för era svar…

Dom första dagarna hade jag knappt några hungerskänslor eller sug alls, men det kom tillbaka. Jag äter mer nu än vad jag gjorde dom första dagarna så det kan knappast vara så att jag äter för lite. I dag tog jag dock ingen tablett, och har mer sug än vanligt naturligtvis, men i morgon ska jag börja igen. Få se om det gjorde någon skillnad… Men det är så typiskt mig, inga tabletter fungerar på mig. Har t.o.m provat Reductil på recept av min läkare och noll resultat.

Fortsättning följer…

[LiisaDagger]
9/24/09, 2:11 AM
#170

Gaaah, upp ett kilo, vad är min hemlighet? Jo pms, jag hatar verkligen slutet av månaderna. Trist att man ska behöva känna sig som en val när man ska ut och dansa i helgen. Jaja, varar bara ca en vecka som tur är…

shintaida
9/24/09, 9:02 AM
#171

Ja Du, PMS är skit!

Jag hade sådana fruktansvärda besvär av det. Två veckors PMS, en veckas mens och en veckas "ledigt".

Det tog hårt på mig, för jag hann ju aldrig banta på EN vecka!

Så jag pratade med VC och fick P-spruta. Haft det förr.

Barnmorskan fick inte skriva ut, för jag har haft livmodertappscancer och steriliserade mig samtidigt.

Nu slipper jag både PMS OCH mens. UNDERBART! Glad

Ha det så kul på dansen. Jag tror att Du dansar bort det kilot!

Bullisxxx
9/26/09, 6:13 PM
#172

Nu har jag "slutat banta" och väga mig och GÅTT NER I VIKT!!! Fattar nada… tänkte försöka komma ifrån det där "får inte, ska inte, bör inte osv" utan försöka känna efter vad jag verkligen är sugen på istället. Börja räkna kalorier istället för att vara så fixerad vid mat man blir när man äter LCHF, jag blev det alltså.

Har ätit SS några kanske en månad nu + alli. Alli har jag hållit på med i flera månader så det är inget nytt men nu har jag ju slutat med LCHF för jag gick ju bara upp men nu har det vänt sedan jag slutade. SS har säkerligen också hjälpt till tror jag för konstigt nog är det faktiskt så att sötsuget har blivit så mycker mindre. Har stått flera ggr framför lösgodis, naturgodis som jag älskar och gått därifrån utan att handla och det har väl aldrig hänt förr. Jag har känt att jag faktiskt inte velat ha trots att jag innan trodde mig vara sugen - konstigt! Sen har ju magen kommit igång bättre sedan jag slutade med LCHF, blev ju jättehård i magen av all ost osv.

Det är i alla fall helt otroligt detta och jag är jätteglad, hoppas det fortsätter så här nu! Sommaren är ju ett litet "elände" för nästan alla lägger nog på sig mer el mindre. Gott komma in i ordningarna för då blir det mer ordning på ätandet också tycker jag.

Äter yoghurt light och keso light till frukost. Blandar i linfrön och sukettströ. Till lunch äter jag sallad (köper på jobbet), dressing och 1 bröd till utan smör. Bryter det och drar i vätskan som är kvar på tallriken när jag ätit upp och doppar ner brödet i dressingsburken och "kör runt" lite - jättegott. Sen när jag kommer hem äter jag det har är sugen på. Kan bli keso 2-3 dl, macka eller nåt sånt. Så härligt att få ära frukt igen, har saknat det jättemycket!

Beställde förresten mer SS för det tänker jag hålla på med ett tag till tror jag. Någon som vet hur länge man bör hålla på egentligen? Ha det gott alla!

niloss
9/27/09, 7:22 PM
#173

#172 jag har ätit LCHF i 10 månader o lyckats kämpa mej ner 3 ynkliga kilo, nu håller jag på o velar om jag ska våga mej tillbaka i kaloriräknarvärlden igen, Jag har ställt frågan på kif om nån vet hur länge de tar för kroppen att ställa om sej från fettdrift, får man övergångsbesvär då med, jag är så trött på ägg o smör så jag kräks snart.

Ser att du gått den vägen så därför frågar jag hur du upplevde det. Gick du över rakt av eller gradvis???

[LiisaDagger]
9/28/09, 4:00 PM
#174

#172 Man ska inte äta fler än 3 paket i stöten. Sedan ska man ta en paus i ett par månader.

Annons:
Safarikungen
9/28/09, 4:09 PM
#175

Är tanken att man ska svälja hela kapseln eller hälla upp innehållet i ett glas med vatten? Man får ju inga instruktioner till :( Hur har ni gjort?

shintaida
9/28/09, 6:11 PM
#176

Eftersom det är en kapsel, förutsatte jag att den ska sväljas hel och långsamt smälta i magen. Precis som med andra kapslar.

[LiisaDagger]
9/28/09, 9:56 PM
#177

de sväljes hela

nordgarden
9/29/09, 6:11 PM
#178

Hej! Har en kompis som använder Superslim, hon känner bara av hon svettas som f*n! Läste lite på nätet om dessa pillrerna och ringde henne och berättade vad jag hade läst, jag skrämde visst skiten ur henne. Så hon ringde och beställde tid för diverse provtagningar. Allt va bra med henne Hon gjorde också ett drogtest som kom tillbaka negativt.

Så när hon berättade att hon hade gjort dessa prover kände jag mig lugn så nu börjar jag imorgon!

shintaida
9/29/09, 6:24 PM
#179

Jag svettas inte längre!

INGA biverkningar alls!

[Norrbysa]
9/29/09, 8:48 PM
#180

Jag har klarat av Lidingöloppet nu och behöver inte träna lika hårt på ett tag så jag tänkte börja igen med pillrerna. :) Har ju endel kvar och en del kilon kvar till målvikten.

maesa
10/5/09, 1:18 AM
#181

Hej! Har en kompis som provat supesrlim och gick ned hyfsat mkt och pratade riktigt gott om det. Hon va här o fika i veckan och vi beställde hem ett paket till mig. Fick dem i torsdags och tog första i fredags morse. Jag läste på paketet och hon sa till mig att dricka mycket för man blir torr i munnen.

 I fredags natt kunde jag inte sova, låg o vred på mig och blev sur på min kille som hade tv:n på. Brukar ej vara känslig för det amnars. I går sov jag över hos en kompis och samma sak igen, va pigg och kunde inte sova. Min kompis bjöd mig på thaimat igår kväll och reagerade på att jag åt mycket mindre än vanligt. Åt knappt några chips heller vilket hon VERKLIGEN reagerade på. Va liksom inte sugen, Under eftermiddagen idag har jag kissat otroligt mkt. Ringde min kompis o frågade om det va normalt och hon sa återigen att jag måste dricka mycket,

Jag känner mig lite hispig, som om jag druckit för mkt kaffe. Jag liksom spänner mig i kroppen och har fått lite ont i halsen och nacken. Inte i kötlarna utan liksom längsmed "hals-senorna" framme på sidan av halsen och längs nack rygg kotorna. Är alldeles spänd liksom. Känns som jag blivit lite överansträngd i hals/nackeför att jag spänner mig på nåt konstigt sätt när jag blir såhär "kaffe-hispig"

Hur som helst fick inte min kille sova här inatt eftersom jag tyckte att han störde mig för mycket i fredags och jag behöver sova för jag  börjar tidigt i morgon. (bor i en etta, annars hade han ju kunnat kolla på tv eller så i ett annat rum) Han fick massera in mig med tigerbalsam i nacke och axlar, sen åkte han hem.

Men jag kan inte sova….så jag sökte på superslim på google o hamnade på denna sida, och efter att ha läst igenom alla inlägg förstår jag nu varför jag ej kan sova. Stackars min kille, som fick ta skit för att jag inte kunde sova haha :-) Nu har jag förstått att det e pga pillrena.

Jag har ingen våg hemma men jag ska uppdatera om jag /någon i min närhet ser någon skillnad!!

Annons:
[Norrbysa]
10/5/09, 5:26 PM
#182

Ta pillret så tidigt som möjligt på morgonen så kanske det blir bättre?

Effekten ska gå ur kroppen i lagom tid tills du ska sova som jag förstått det.

Lycka till! :-)

maesa
10/5/09, 10:23 PM
#183

Jag har svettats som bara den idag, det har runnit längs ryggen……men är inte lika stirrig längre…..

[Norrbysa]
10/5/09, 10:59 PM
#184

Jag känner inte av pillrerna alls. Förutom att min kroppstemperatur är något högre.. knappt märkbart..

[LiisaDagger]
10/6/09, 10:29 PM
#185

Målvikten på 55 är nådd :) yay!

shintaida
10/6/09, 11:19 PM
#186

GRATTIS LIISA!!

*klappar händerna* Skrattande

TjockaBerta
10/7/09, 12:21 PM
#187

Grattis Liisa.

Jag har följt tråden ett tag nu och tycker att det låter intressant. Min fråga är nu var ska man beställa ifrån för att vara säker på att få äkta super-slim och hur mycket ska det kosta för 30 dagar på ett ungefär.

Det är ungefär 5 kg som jag måste gå ner och 10 kg som jag skulle vilja gå ner. Det borde inte vara omöjligt, eller hur?

>>>Malum domesticum<<<

[Norrbysa]
10/7/09, 2:41 PM
#188

#185 ÅH va kul! Grattis Liisa!!!

#187 Jag beställde från super-slim.se och det funkade bra.
360 kr för 30 kapslar.

Jag ska precis ge mig iväg o simma. Vi får se hur det går den här gången . Förra gången kunde jag inte träna alls när jag gick på pillrerna. Hjärtat bara rusade för minsta ansträngning. Funderar på om man ska träna styrka istället? hmm..

Jag har för övrigt gått ner nästan 2 kg på 4 dagar nu. :)

ÄNTLIGEN fungerar det!!!!

Någon annan som märker av ökad sexlust? För mig är det extra märkbart eftersom jag är singel. Haha! Känns som om det är vår. Tittar på pojkar på stan hela tiden och drömmer om mys. Det är inte alls likt mig och beror förmodligen på pillrerna! Helgalet men väldigt komiskt. :)

Annons:
[LiisaDagger]
10/7/09, 4:15 PM
#189

Tack tack alla :)

#187 Senast beställde jag från www.super-slim.se, precis som Norrbysa, funkade fint.

#188 Man förbränner väl mer kalorier på simning. *fnissar* det där med sexlusten ja, kan nog stämma att den ökar lite ^^

Kul att det äntligen fungerar för dig!

maesa
10/7/09, 4:30 PM
#190

Jag måste köpa en våg!! :-) Hur som helst har svettningarna lagt sig och jag har inte heller varit stirrig idag. Sov bra inatt. Men jag är piggare än jag brukar vara. Uppe längre på kvällarna och lättare att gå upp på morgonen. Men det jag märker allra mest är att jag inte är sugen på mat o godis hela tiden. Snarare äter jag för att jag måste äta, men är inte särskilt sugen så jag äter mycket mindra portioner mat!!!

[LiisaDagger]
10/9/09, 12:21 AM
#191

#190 Man får tvinga i sig mat, skönt i början, småjobbigt efter ett tag :P

Bullisxxx
10/9/09, 11:52 AM
#192

#172 Jag la ner ganska omgående och märkte ingenting faktiskt. Gick som sagt över till kaloriräknande igen = fettsnålt. Det var himelskt att få äta frukt igen… Man blev nästan lite äcklad på samma gång över att smälla i sig en massa ost osv, hur bra är det egentligen på en skala och nu mår magen lite bättre också. Inte stopp i den!

Det fungerar nog olika för oss, det som passar den ena passar inte den andra. Gäller att hitta sin väg i denna djungel…

Lycka till!

[Norrbysa]
10/9/09, 2:28 PM
#193

#192 Antar att LCHF är inte för alla. Jag skulle oxå tycka det va äcklig att bara äta en massa fett o protein. Jag kör lite GI-aktig kost istället anpassad efter de vitaminer som sägs stärka immunförsvaret mot svininfluensan.

Försätter att gå ner 0,1-0,2 kg per dag nu. förutom om jag överstiger kcal-intaget. Har ätit lite extra nu 3 dagar i rad på grund av middagar hos vänner så det har stått still.

Mina vänner påpekar hela tiden att jag inte alls behöver gå ner i vikt! Så jag äter lite extra när de är med. Obestämd Jag vill ju inte att dom ska tro att jag har problem. Det har jag ju inte! Jag är normalviktigt, men jag vill "fila bort" de där sista kilona. Är det så himla fel? *mutter mutter*

[LiisaDagger]
10/11/09, 12:06 AM
#194

#193 Man ska inte lyssna på vad alla andra säger, det är endast du själv som ska bestämma hur din kropp ska se ut. Så länge det inte finns ätstörningar med i bilden menar jag då och jag tycker du verkar ha en sund inställning till din vikt. :)

Kämpa på alla, jag hejar på er.

marre75
10/19/09, 10:29 AM
#195

Har använt superslim  4 dagar och det känns bra. Är pigg och orkar mycket mer , godissuget har släppt. Även behovet att ständigt äta vid lugna stunder har släppt. mitt råd : om dosen känns lite väl , kan man alltid öppna kapseln och slänga lite utav innehållet. Effekten blir detsamma. Svårt at sova visst, men undvik kaffe och annat som innehåller uppigande effekter. Har inte vägt mig men är inte längre uppblåst i magen och inga gaser. dock oftare toa besök men inget besvärande, puss till Er alla som försöker på ett eller annat sätt hjälpa sig själva och alla andra.

Annons:
anaprincess
10/19/09, 3:11 PM
#196

Jag har börjat äta mina igen har två kartor kvar men äter bara varannan dag istället vilket känns bättre då jag inte har samma biefekter som förra gången då jag åt varje dag.

shintaida
10/19/09, 6:51 PM
#197

Jag tror att jag skulle behöva ÖKA dosen med en till om dagen. Alltså två på en gång.

Känner inget alls av dom längre, eller märker något positivt!

Känns som placebo-kapslar just nu.

Törs jag det, tror Ni?

[LiisaDagger]
10/20/09, 12:02 PM
#198

#197 Jag hade nog inte ökat dosen faktiskt.

[Norrbysa]
10/20/09, 3:42 PM
#199

#198 Inte jag heller.

#197 Testa hellre att gå utan i någon vecka.. Det känns inte bra att höja sin toleransgräns med något som påverkar pulsen o stressnivån i kroppen.

marre75
10/20/09, 5:35 PM
#200

Idag hoppa jag över ss och är lite mer hungrig men inte så farligt. måste dricka vatten och är trött men det beror nog på att jag la mig sent och gick upp fem. Men men imorgon tar jag en . Har minskat i mage med minst 8 cm.  hoppas jag orkar träna lite idag. Heja på er alla .

[LiisaDagger]
10/21/09, 4:05 AM
#201

#200 Oj, 8 cm, grattis!

marre75
11/2/09, 4:10 PM
#202

hej. har tagit nu två dgr uppehåll men effekten är kvar , är kraslig men ändå pigg . kläderna sitter löst ,har nog gått ner ca 4-5kg (vägde mig i förra veckan). jag ser piggare ut och det skönaste med det hela är att jag inte känner av min mage längre. Är annars laktosintolerant men i och med att jag äter som vanligt reagerar jag inte längre på det. Nå ja hoppas ni andra mår bra och att ni gärna skriver ner era erfarenheter krig ss. puss

Annons:
Bullisxxx
11/3/09, 11:23 AM
#203

Jaha, det var intressant - att effekten sitter kvar såpass. Det innebär ju kanske att man kan trappa ner och kanske inte ta varje dag längre. Sötsuget blir faktiskt mindre och jag är så mycket piggare, det är skönt eftersom jag jobbar lite oregelbundet. Har kanske inte gått ner något direkt men har i alla fall hejdat viktuppgången. Försöker hitta en balans i tillvaron och det är ju inte så lätt. Har ett stillasittande jobb så jag gör inte av med alltför mycket kalorier då tyvärr. Men som sagt, kanske ska prova att kanske ta SS varannan dag istället?!

marre75
11/5/09, 5:09 PM
#204

hej Har inte änn börjat med ss ännu.  fem dagar uttan ss  svetas lika mycket, men är pigg. är inte så värst hungrig. väntar tills hostan är över för att sedan börja med ss. vet ngn om man kan vaccinera sig när MAN TAR SS ??+ sKA KÖPA TVÅ PAKET SS TILL.dE HAR GJORT MIG TILL EN PIGGARE MÄNNISKA, NU SLIPPER JAG SOMNA SÅ FORT JAG SÄTTER MIG.  PUSS PÅ ER ALLA !

Karma82
11/20/09, 3:41 PM
#205

Hej på er!!

Har läst alla inlägg å jag har varit mycket skeptisk till att prova superslim och även andra preparat. Jag har tidigare gått ner i vikt genom att dra in på kolhydrater och socker, vilket fungerade bra då.. Efter ett lite jobbigt år så la jag tyvärr på mig alla kilon igen som jag blev av med och nu är jag tillbaka på scratch.

Har dragit in på kolhydrater och socker även denna gång, men nu går det inte riktigt lika lätt som senast. Har tappat 2,5 kilo hittills och vill helst tappa minst 10, men gärna 15 till början av mars (har ett bröllop som väntar). Vet att det kan vara ett orealistiskt mål, men alla kilon som försvinner ser jag bara som ett plus.

Jag har hur som helst gett mig på att prova superslim efter att ha läst om era framsteg. Började igår och fick nästan direkt känningar av muntorrheten (känns dock lite bättre idag), hugerskänslorna har redan börjat försvinna och jag orkar inte äta lika mycket som innan. Så nu väntar jag med spänd förväntan på vad som kommer hända och vilket resultat jag kommer få

brodertupp
11/21/09, 2:46 PM
#206

Hej.

Jag har ätit super slim i snart en månad och jag mår toppen, visst ja är mer törstig nu än annars och har ingen hunger eller sötsug.(vilket ja inte ser som negativt)

Toppen anser ja för att jag var en riktigt gottegris. :D

Men man måste ha pli på sig själv så att man äter fast man inte är hungrig.

Och nu efter att gått ner 7kg såkänner ja mig piggare och mer rörligare. dessutom har ja alltid haft problem med magen men nu mår ja suveränt.

har vänner som ätit detta innan och alla är jätte nöjda och gått ner massa.

Men det står även att om du har svårt att behålla vikten efter "kuren" så kan du ta ett piller var tredje dag ungefär.

Ha de gott och lycka till allihop. :D
//M

underbara
11/23/09, 2:23 AM
#207

Hej alla!!!

skit glad att jag hittade sidan

Började med SS i tisdags förra veckan

STARTVIKT: 74

NU: 70 exakt

Jag känner få biverkningar och det är att hjärtat slår fort och illamående ( tror inte ja får i mig tillräckligt, en anledning till därför ja mår illa??) sen så har jag problem me min sömn då ja vaknar upp flera gånger om nätterna. men ja känner faktiskt att det är värt det. iallafall i en månad. vill så gärna nå min dröm vikt ( 60 kg )

Bra jobbat till er som går ner i vikt :)

tänker fortsätta skriva här om hur det går

kraaaaaaaaaam=)

maddisbullen
11/23/09, 2:04 PM
#208

Blev intresserad när jag hittade detta forumet.

Jag åt SS i 1 månad, jag gick ner 6 kg och 5-6 cm runt över midja neråt rumpan. Men jag gick bara ner i 2 veckor, sen stannade jag, nu har jag slutat med dom för å se vad som hände då.

Nu har jag en sjuklig trötthet, läste på nätet och det är en biverkning av låg ämnesomsättning, fryser också hela tiden. Är det någon mer än jag som fått dessa problemen efteråt?

Eller ska jag börja äta dom igen och sen minska till varannan och sedan till var 3e dag?

Tarzan88
11/24/09, 6:19 PM
#209

# 0 det är väl aldrig nyttigt att inte äta??? vartkan mna köpa de du köpte av din vän? super slim finns på ica?

Annons:
Tarzan88
11/24/09, 6:32 PM
#210

E inte dessa på denna sida äkta??? Nån som har köpt här???

http://superslim.se/

( gå in på sidan ovan )

underbara
11/24/09, 6:54 PM
#211

tarzan88

Jo jag har köpt mina där.. dom verkar ilf äkta :)

underbara
11/24/09, 7:00 PM
#212

SJälvklart är det inte nyttigt att äta men är man som jag så äter jag mer än vad min kropp behöver. kan äta eller råttare sagt ÅT för en hel familj. jag har tur som aldrig gillat sötsaker eller läsk, Men all slags mat var  en drog för mig,

har 8 kg övervikt ( inte jätte mycket) men de här tabletterna hjälper mig verkligen att minska mina portioner. man blir mätt snabbt och jag ser inte en farlighet i det. Så länge man är smart och försöker få i sig mycket vätska och mat oavsett om man känner för det eller inte. för om kroppen inte får i sig nått alls och sen plötsligt försvinner tabletterna vad händer då? Jo jag kan tänka mig att jag äter mer än vad man gjorde från början. Därför är det bra att få i sig näring.

Åt precis mat, Liten portion men min mage vill inte ha mer. Den är mätt.

Ska vila en stund och sen ut och ta en timmes promenad och sedan få i mig en frukt innan läggdags!

Skriver imårrn eller under veckan om hur det går!=)

Tarzan88
11/24/09, 7:10 PM
#213

# 212 ALLTSÅ DE SÄGGS ATT DE INTE NYTTIGT ATT INTE ÄTA MAT .MAN BÖR ÄTA!  HAR DU ÄTIT TABLETTERNA LÄNGE? HUR SER PAKETET UT? GRÖNT?????

TÄNKTE SJÄLV KÖPA DOM,VILL GÅ NER MINA 15 KG JA GICK UPP NU NÄR JA SLUTADE RÖKA,ÄR SÅ GODIS SUGEN HELA TIDEN OCH VILL ÄTA JÄMT Gråter UNDRA OM DU ÄTIT DOM LÄNGE OCH DOM FUNKAR?HAR DU I SÅ FALL GÅTT NER NÅTT?

TÄNKTE HANDLA PÅ SUPER SLIM!

Tarzan88
11/24/09, 7:38 PM
#214

# 212 hUR ÄTER MAN NÄR MNA TAR DESSA TABLETTER?

underbara
11/25/09, 12:10 AM
#215

Gå in på superslim.se

beställ dina tabletter, börja så fort du får de, men börja inte sent på dagen utan, innan eller efter frukost. Du kommer själv märka hur du kommer att äta. Vissa av mina vänner känner att dom äter som vanligt men inte lika mycket. Jag känner att jag inte vill äta som vanligt och blir sugen på typ nyttiga saker.

Jag har använt dom i en vecka nu och har gått ner ca 3 kg.

hur lång är du?

hur mycket väger du?

Hur brukar en dag för dig se ut gällande mat?

Motionerar du?

När du har beställt skriv här hru det går och så!

Vi kan vara stöd åt varandra :)

lycka till kram!

Bullisxxx
11/25/09, 9:36 AM
#216

#210 Dom ser helt OK ut tycker jag. Någon som provat "Instant Slum" som står på första sidan på den sida du hänvisar till? Själv har jag beställt SuperSlim  från **www.vippon.com**! Kul att det ger resultat!Skrattande

Annons:
underbara
11/25/09, 11:35 AM
#217

Vägde mig nyss, fortfarande 70.

Sömnen har blivit mycket bättre då jag känner att jag sover djupt och skönt.

Varfär har jag stannat upp?

känner mig lite svullen också, kan det bero på p pillrerna jag äter samtidigt?

är fortfarande jätte glad att jag hittat superslim! Har aldrig känt mig mer motiverad till att gå ner i vikt så som jag känner nu.

jag hoppas det funkar lika bra för er alla andra som det gjort för mig:)

kraam

Tarzan88
11/25/09, 6:30 PM
#218

#217 ja håller tummarn aför dej Glad

ja får oxå beställa dom och börja knapra! jo jag styrketränar ,sen har ja ett stressigt jobb oxåFlört

Tarzan88
11/25/09, 6:47 PM
#219

# 217  vad hette tabletterna du köpte?ska beställa nu tänkte jag Skrattande

sbergmark
11/25/09, 9:43 PM
#220

Har nu suttit och läst om detta… Är intresserad av att höra om någon som ätit dessa fått problem med kräkningar eller liknande?

enbartmalin
11/25/09, 11:22 PM
#221

#220 Jag hade väldig milda biverkningar, eventuellt lite mer svett, muntorrhethade jag också.

Min kompis blev illamående och kunde knappt äta allsdom första dagarna, svettades och hade muntorrhet. Under tiden fick hon även exem, om det beror på pillerna vet vi ej men domförsvann när hon slutade.

Pillerna funakde inte super bra på mig, det dämpade min hunger men men inte tillräckligt. Jag blev inte av med mitt socker beroende för fem öre. Dock åt jag mindre och gick ner ca 5 kilo på en månad, men ju längre jag hade dom ju mindre funka dom, kroppen vande sig nog.

Slutsats: Dom funka, men inte alls som andra beskrivit och min kompis tycker lika som jag, efekten avtar och man blir definitift inte av med sitt sötsug!

Hälsningar Malin

Bullisxxx
11/26/09, 12:22 PM
#222

Man märker skillnad när man slutar och börjar ta tabletterna igen men jag måste nog säga att hade jag fått hjärtklappningar av SuperSlim hade jag nog lagt av direkt. Tycker det låter inte alls OK. Hjärtat är ju inget man leker med. Högt blodtryck är ju inte hälsosamt heller, undrar just om det stiger av tabletterna. Vet någon det?

Muntorrhet, metallsmak i munnen, dämpat sötsug märker jag helt klart av och jag blir faktiskt mycket piggare.

Svårt somna nu men det beror nog på att det kurrar så i magen för nu har vi dragit igång jag och sambon. Lättare när man är 2!

Äter keso och yoghurt (4 dl sammanlagt, 2 dl av varje) blandat med suckett-strö och linfrö till moronfikat på jobbet. Lunch strax efter kl 11 blir sallat, dressing och bröd. Ett äpple tar jag till em-fikat och sen blir det Nutrilett för resten.

Visst, man kan äta annat istället för Nutrilett men jag lurar mig själv och äter mer då. Tar jag Nutrilett vet jag att jag får i mig det jag behöver och det kan man ta var tredje timma resten av dagen. Har gått ner jättemycket på bara några dagar. Verkar trots allt som om kvällsätandet inte är så bra och magen ska väl sluta kurra någon gång hoppas jag, suck… Ha det gott alla!

underbara
11/26/09, 1:34 PM
#223

Idag mår jag toppen!

Vaknade på morgonen och ställde mig på vågen

69,2

I FEEEEL GOOD tudududu=)

åt mycket bra också men i små portioner.

Idag har jag ätit 2 knäckemackor med mortadella och tomat ( mums ) och en granatäpple.

Känner mig mätt och kommer äta lite fil eller något om en timma eller så.

Jag får i mig mat och jag mår bra.

tarzan88

dom heter ju superslim. gå in på deras hemsida det finns inte andra superslim där.

Jag hoppas verkligen att jag når min vikt som jag drömmer om. Och jag hoppas ni känner er motiverade.

kan jag så kan fan alla.

Jag var känd på det jag var bäst med. och det var att äta.

Att gå ner i vikt va typ omöjligt för mig men nu finns det hopp verkligen och det glädjer mig att säga till alla, så länge man inte skadas av tabletterna tycker jag att man ska go 4 it

lycka till allaaaa

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Norrbysa]
11/26/09, 2:07 PM
#225

Jag har 8 st tabletter kvar som jag inte kommer använda eftersom jag måste börja träna inför Vasaloppet. Ni kan skicka mig ett PM med bud om ni är intresserade.

Det går inte att motionera med dom här i blodet. Pulsen ökar alldeles för mycket och gör löpning helt omöjligt! (Har pulsklocka)

Var försiktig med ert hjärta när ni tar dem här och glöm inte att äta åtminstone frukost och lunch. Annars fungerar dem inte. Man måste hålla igång mat-systemet och därmed förbränningen i kroppen.

Tarzan88
11/26/09, 6:37 PM
#226

#223 VA KUL att de funkar för dej !Skrattande

#224 Du menar att mna ska typ äta nått litet var 3 e timme,

kan man styrketräna ihop med dessa tabletter?

candycandye
11/26/09, 7:26 PM
#227

Vet ej om denna tråden fortfarande är aktuell.
Alla gör som dom själva vill, men jag åt dom blev beroende. Går idag på möten, vård pga utav dom.

sluta ta dom medans man kan.

candycandye
11/26/09, 7:29 PM
#228

Vill även tillägga att jag gick ner av dom- såpass mkt att jag fick spendera ett par månader på anorexia kliniken…Det tog nästan kål på mig. Idag har jag fortf problem pga utav dem.

Är dessutom överviktig!

[Norrbysa]
11/26/09, 7:30 PM
#229

#227 Hur länge tog du dem? Vad säger läkarna om pillret? Vad är det i pillrerna som gör att dom orsakar ett beroende?

Tarzan88
11/26/09, 7:47 PM
#230

# 228 Vad menar du?blev du anorextiker sen är du överviktig igen????

Hur länge åt du dom? de står klart och tydligt att man ska trappa ner ,vad va det som gjorde dej beroende av dem?

och hur mycket gick du ner?du måste ätit dom länge!?

va de äkta tabletter då?vart köpte du dom?

Någon annan som haft problem och blivit beroende av dessa piller`??????

Annons:
candycandye
11/26/09, 7:53 PM
#231

ja, jag gick ner från 70 kilo till 45 kilo…och det tog inte lång tid!

Jag åt dom av och till ett år ung . Jag försökte trappa ner, blev jättesjuk visste inte vad det var men insåg sen att det var tung abstinens. Efter alla behandlingar jag har fått så bryr jag mig inte om att dom är "lagliga" jämförs helt klart med amfetamin.

Det var äkte tabletter av de märket, så äkta det kan bli på internet.

Vill dock inte säga vart jag köpte dom då jag inte vill att andra ska pröva. Resultat fick jag fort- helvetet efteråt tog lång tid…

när jag blev "frisk" gick upp i vikt och kroppen långsamt började sätta igång igen spelade det ingen roll om jag så åt en tallrick fil, kilorna kom FORT tillbaka.

shintaida
11/26/09, 7:56 PM
#232

Jag tror att man ska ha ANLAG och FÖRUTSÄTTNINGAR för att utveckla anorexi. Har själv varit bulimiker. Och det är något som man UTVECKLAR och inte bara FÅR av nåt.

Själv tror DEFINITIVT inte på att det var tabletternas fel.

Beroende av dom? Nej, jag tror inte man kan bli det. Det beror nog på hur mycket man tror på dom och dess verkan.

För egen del har dom inte hjälpt ETT DUGG! Varken mot det ena eller andra. Inga biverkningar heller.

Men min kropp hade nog inte FÖRUTSÄTTTNINGARNA att ta dom till sig.

Nu bantar jag med GI och går ner.

Tarzan88
11/26/09, 7:58 PM
#233

Hur går de för tråd startaren? Någon som vet nått?

HOn kanske oxå fastnat i slim träsket ? hihihiFlört

candycandye
11/27/09, 12:29 AM
#234

#232

Kan hålla med till viss del om det du skriver.

Men dessatabletter gör så pulsen ökar, min puls gick upp till över 200 och jag åkte akut till sjukhuset där jag fick nedsättande mot hjärtat och dessutom medecin för min abstenens i form av lugnande. Dessutom fick jag såkallad låsning som innebär att kroppen darrar och sen låser sig-tydlig abstenens och kan leda till psykos.Ta på allvar.

Sen om du har någon kropp som inte reagerar som min och andra (som jag träffade på kliniken som ätit SAMMA tabletter) så är jag  bara glad för din skull!

underbara
11/27/09, 1:46 AM
#235

Oj, många som skrivit,

Det är så olika med dessa tabletter, Vissa klarar av de, vissa inte.

Idag har jag kommit på en till biverkning och det är att jag inte …………( ursäkta ordet, men… )..bajsat på NÄSTAN 3 dagar…jag är typ förstoppad. Har inte ont eller så men magen är rätt svullen =/

Kan också tilläga att aptiten blivit ännu bättre och jag njuter av min mat och äter nästan vadsomhelst. tränar dagligen och jag mår bra.

Vikten står på 69 fortfarande..

En kompis till mig som slutade med tabletterna gick inte upp sina kg- tvärtom han fortatte att gå ner då han lärt sig att äta rätt och bra storlek på hans matportioner.

Jag vet inte hur det är för er men för mig så ger jag upp när jag inte ser att det händer något på vågen.

har jag tex börjat på en diet och bestämt mig för att gå ner i vikt och inget händer efter ca 2 veckor ger jag upp.

Med Superslim Har jag fått en så grov motivation att jag kommer kämpa tills jag når min drömvikt… vet ni varför? för att man ser skillnad på vågen och på kroppen.

Får se vad det står på vågen imårrn igen..

/ Sandra

Bullisxxx
11/27/09, 10:38 AM
#236

#234 Usch, det låter ju fruktansvärt men det är ju helt otroligt samtidigt att man reagerar så himla olika. Jag märker ju inte mycket av dom mer än att jag nöjer mig lite fortare när jag äter + att sötsuget blivit mindre.

Att du gick ner nästan halva din vikt… Åt du inget mer än tabletter då eller? För det funkar ju inte

Jag tänker också att om ett tag har förhoppningsvis magsäcken minskat, man äter mindre, köper inte godis längre (kanske?) och det har man vant sig av med SS hjälp. Sötsuget försvinner ju både med och utan tabletter om man går in för det men detta är ju en hjälp på vägen, det är så jag ser det .Man kan ju inte äta dessa tabletter för evigt! Dom kan vara till hjälp i början av en förändring man vill åstadkomma.

En mycket god hjälp och kanske den bästa är om det är någon mer i hushållet som också behöver gå ner i vikt. Nu har jag inga barn hemma längre så nu är det bara jag och sambon här. Man har mycket stöd i varandra och peppar varandra gör man ju också. När den ene dippar kanske den andre har sin "starka" dag, det är ju så att det går lite upp och ner med motivationen. Men det är väldigt skönt att inte ha hemma det man inte ska äta. Det är inget val om man ska ta eller ej - det finns inte helt enkelt att tillgå!

Helgen får man väl unna sig lite mer, är ju kul att vara ute och svira också och det är ju inte kalorifritt alla gånger kanske… Kan ju bli något gott att dricka innan och hur gott på en skala är det inte med "nattamat" t ex…? Måste ha lite roligt emellanåt annars blir det för jobbigt och ffa tråkigt! Men det är ju kul när man handlar kläder och märker att man kan köpa mindre storlek och då blir man ju peppad av det också!

Sen kommer måndagen och då får man bita ihop igen men naturligtvis - det går ju fortare att nå målet om man inte ger sig hän på helgen.

Ja, ja det var några rader fr mig. Vi är ju alla olika och man får pröva sig fram till vad som fungerar bäst för var och en. Ha en bra helg!

underbara
11/28/09, 2:49 PM
#237

Har inte vägt mig men jag kan säga så här

har små ätit ganska mycket och åt 2 bitar choklad,

Ska hem och träna träna träna me min maskin hemma och hoppas att jag inte gjorde en så stor fara. .. man får ju unna sig ibland det är ju endå lördag (A)

Hur går det med alla andra?

Tarzan88 har du köpt?? =)

Annons:
Smokey84
11/30/09, 10:35 AM
#238

jag har lite sömnproblem, undrar om man kan ära sömntablettersamtidigt som man tar superslim, dom tabletterna jagbtar är spnna med kroppens eget sömnmedel, doktorn sa att dom inte är beronedeframkallande eller farliga, är det någon annan som har tagit sömntabletter i samband med superslim??

shintaida
11/30/09, 11:58 AM
#239

Man behöver inte ta sömnmedel om man tar Super Slim tidigt på morgonen.

De hinner gå ur kroppen när man ska lägga sig då.

[Norrbysa]
11/30/09, 1:53 PM
#240

Istället för sömnmedel - testa spikmatta. Jag skulle inte våga att kombinera ett uppåt-piller med ett nedåt-piller.

Tarzan88
11/30/09, 7:14 PM
#241

#237 Ja fick mina tabletter idag Skrattande

ska börja imorgon bitti !

Har du ätit dom länge nu?hur känns det?och har du märkt nån skillnad ännu?Glad

De enda som kanske stressar mej är att de står på kinesiska på paketet!Tyst

Men ja ger de en chans får vi se! hihi

Ska hålla er informerade om hur de går!

underbara
12/2/09, 11:51 AM
#242

Braa=)

Hur går det?

Jag har ätit dom i två veckor.. första veckan var mer effektiv än den andra, känns somom kroppen vänjer sig lite.

Har större aptit men kan fortf inte äta som jag åt då. har stannat i vikt och väger fortf 69.

Men jag har inte tränat något under 3 dagar eftersom jag känt mig lite sjuk.

Målet är 63 kg och jag ser det verkligen inte omöjligt att nå dit :)

berättta hur det går, är så nyfiken!!!

kram=)

Tarzan88
12/2/09, 6:05 PM
#243

Ja de andra dagen ja tar tabletterna och ja mår KASST har en fruktansvärt huvudvärk!

orkar knappt jobba,inget hjälper de värker i vänstra tinningen hela tiden,har knappt ätit nått sen igår morse bara druckit massaor,dinkel frallor åt ja 2 små igår till frukost,sen tuggat söt  mandel,sen lunchen åt ja lite nötfärs,( då ja inte hade nån aptit ) sen kvällen en halv pirog på dinkel mjöl,å massa vatten under dagen oxå,sen styrketräna efter jobbet i 1 timme,orkade ej mer ..

mtt jobb är rätt krävande och ja är ute mycket så detta SUGER att ja har denna huvudvärk,nån mer som fått de?

orkar ej fortsätta om de ska va såhär,sen så har de inte hänt nått me min vikt,ja vägde ett halvt kg mindre före ja börja med detta!

känns sådär med andra ord,nån som hgar tips å råd?

Kami
12/2/09, 9:19 PM
#244

#243

Jag har också haft huvudvärk som du, samt lite krypningar i kroppen. Förhoppningsvis avtar det. Jag är även torr i ögonen av nån andledning. Jag har tagit tabletterna i 5 dagar nu, men jag vet inte om jag gått ner något. Vågen har gett upp, men jag ska införskaffa nya batterier på fredag.

För mig så tar tabletterna absolut bort söt suget, jag känner att jag inte behöver gå och småäta. Men på kvällarna börjar jag bli hungrig så då äter jag middag, men mycket mindre potioner än vanligtivs.

Min huvudvärk ger med sig om jag sover en havltimme eller så. Men jag tror det kan vara lite Kaliumbrist…

Är det nån annan som har kännt av nå krypningar i benen eller armarna?

Bara nyfiken. För jag själv har inte kännt av nån munntorrhet.

Annons:
Tarzan88
12/2/09, 10:03 PM
#245

# 244 ja mun torrhet har ja  på kvällen speciellt,svag i kroppen nån timme efter ja tagit tabletten ( tar den före frukost på jobbet ca kl 09 ) sen får ja rysningar i huvud och ner på ryggen,men de kan man leva med,de känns som man gått ner tusen kg men när man ställer sej på vågen så händer de INGET,men va ja förstår måste man dricka minst 3 liter vatten dagligen då denna tablett ( bantnings piller över lag ) är väske drivande,ja kissa väldigt mycket även  ja  ni vet de andra,så fort ja stoppar i mej nått liet så måste ja på toa,men orkar typ inte äta och äter man inte så orkar man inget,dricka är ju väldigt viktigt annars kan man  bli utorkad! INTE BRA!  SÅ DRICK DRICK även om du kanske ej e törstig,sen har ja svettningar oxå,men de kan ja oxå leva med,men som sagt INTE huvudvärken,min huvudvärk försvinner inte av att sova 30 min Rynkar på näsan inga tabletter hjälpte idag heller….. mne vi får hålla varandra informerade! se va som händer,vill gärna veta om du lyckats gå ner nått ..

tränar du ? hur äter du ?  har du haft huvudvärk alla 5 dagar du knaprat super slim?

Kami
12/2/09, 10:44 PM
#246

#245

Jag har haft mild huvudvärk de flesta dagarna, men det är som att det sitter i ögonen och tinningarna. Men jag tror det kan vara lite spänningshuvudvärk liknade sak. Jag har börjat märka av att jag kniper ihop käkarna mer än vanligt…. vet inte vad det kan bero på, men när jag märker att jag gör det så slappnar jag av i käkarna och det släpper lite i tinningarna iaf.

Jag hade lite problem med magen de första dagarna, men det har gett med sig.

Jag tränade ingenting de första dagarna, men jag gick på mitt löpband i 45 minuter idag. Men jag vill nte anstränga mig för mycket då jag inte vill att pulsen ska bli för hög. Har pulsmätare på löpbandet och jag liffer på 100-115 bpm utan att ha gjort nånting innan. Så jag tog det försiktigt de första dagarna.

Jag brukar ta pillret med en nuttrilett, jag är ingen riktig frukost människa, och sedan äter jag en proteinrik lunch, och sedan nått lättere till middag, och sedan en nutrilett till kvällsmål, och sedan nån frukt under dagen. Men det är inte alltid jag är hungrig till middag, men här klockan börjar närma sig 8 på kvällen så knorrar det i magen på mig, men som sagt, suget efter saker är borta, så jag ser till att ta min nutrilett och kanske nån frukt då.

Men du kanske ska ta och äta nån multivitamin tablett? Jag pratade med min mor idag och hon tror att det kan vara vittaminbrist. Så jag ska ta och ta en sån imorgon till lunch, man ska inte äta mulltivitamin utan mat i magen…. då mår man pyton. Det har jag lärt mig den hårda vägen.

Men på fredag kväll, eller lördag morgon ska jag ställa mig på vågen. Jag vägde mig förra torsdag kväll på min systers våg… så vi får se ifall jag har gått ner något.

Hur mycket vill du gå ner?

Själv så släpar jag runt på en hel del övervikt, ca 32-34 kg. >_> Och jag har försökt en massa olika saker, men mitt godissug och mitt småätande har varit ett väldigt svårt beteende för mig att bryta mig ur. Så det är faktist första gången som jag känner att jag inte har nått behov av att småäta.

Tarzan88
12/2/09, 11:00 PM
#247

# 246 ja sluta röka och gick upp ca 11 kg på 7 veckor,va sjuk   3 veckor  så ja kunde ej träna  då gick ja upp ….Rynkar på näsankände mej deppig av att ej kunna  träna, då ja styrketränar varje dag ,sen så deppig för att ja sluta röka så ja åt tyvärr,mne jag är 156cm och väger nu 57 kgSkrattandehar alltid vart vältränad så detta kändes tungt för mej… men de vet ju alla som inte är nöjda med vikten…hur jobbigt sånt känns psykiskt!,de värsta e att alla mina kg sätter sej på lår,mage och lite på baken ….låren och magen känns tungt att bli tjock om… mne som sagt ja märker inte att ja gått ner nått ännu! Rynkar på näsanja ska hålla tummarna för dej,sen ja jag har ont i vänstra tinningen,så de känns irriterat i vänstra ögat,de gör så ont så de känns som huvudvärk! ffast de bara där aj har ont,böjer ja mej fram känns de som hjärnan glider ner i pannan,

men aj hoppas att de blir bättre imorgon

Karma82
12/3/09, 11:17 AM
#248

Hejsan

Tänkte ge en liten update. Har nu ätit superlim i 14 dgr och har tappat 2,1 kilo totalt. Det går inte så snabbt för mig som det verkar göra för många andra, men det gör mig inte så mycket. Kan jag fortsätta tappa runt ett kilo per vecka så är jag mer än nöjd, man vill ju inte att det ska gå för fort heller. Kroppen måste ju hänga med.

Jag känner fortfarande av muntorrheten, men eftersom jag dricker mycket vatten så känns det hyfsat bra ändå. När det gäller maten, så har mina portioner minskat rejält och det känns riktigt bra eftersom jag vet att jag åt för mycket innan. Känner av hunger ibland, men inte på samma sätt som tidigare. Har haft lite problem med sömnen, men jag tror att det börjar räta till sig lite. Framtiden får utvisa.

Jag kommer nog fortsätta med superslim i de tre rekommenderade månaderna om jag inte är nöjd med vikten och slutar innan. Ska bli intressant att se om viktnedgången kommer ligga konstant eller om det kommer bli trögare ju längre man äter.

Smokey84
12/3/09, 12:49 PM
#249

Är det någon som har fått annorlunda avföring av tabletterna? MIn avföring är typ gulaktig mjuk och längre än vanligt hahahahaha….

Jag känner inte av munntorrhet så himla mycket, har nästan inte haft biverkningar alls förutom att jag har varit lite mer törstig och att pulsen har blivit starkare.

Chestnut
12/3/09, 5:08 PM
#250

#249 Är avföringen gul/kittfärgad skulle jag bli orolig. Det är ett tecken på leverskada. Tycker att du ska ringa sjukvårdsrådgivningen och höra med dem (nämn att du tar tabletterna!) för leverskada är riktigt illa..

Är varit lite sugen på att börja med super slim, tror att de fungerar bättre än alli och jag har ganska så mycket kvar att tappa (en sisådär 17-20 kg) men ska kolla upp dem lite närmare först. I så fall börjar jag först efter jul.

Med vänliga hälsningar
Chess

Smokey84
12/3/09, 6:04 PM
#251

#250 men det är bara när jag tar tebletterna det är gulaktigt typ gulgrönt…

leverskada har jag funderat på tidigare om jag har för när jag dricker alkohol händer det ofta att jag spyr dom första drinkarna och sen kan jag fortsätta dricka utan problem, men alkohol går inte ner lika bra som det gjorde förut, jag är bara 25 år gammal festade väl lite i 18-22 års åldern men det var ju inte överdrivet mycket. jag kankse ska ringa till nån sjukvårdsupplysning och kolla ändå, men jag tror att det är något med tabletterna som gör att min avföring blir som den blir, för den brukar inte vara så i vanliga fall…

nu blev jag lite fundersam och orolig

Annons:
Tarzan88
12/3/09, 7:01 PM
#252

# 251 skriv när du kollat upp de me sjukvårds upplysningen! kan ju va intressant att veta va dom säger om tabletterna,ja ska öppna en ny tråd där vi kan fortsätta skriva då denna tråd e för lång så de jobbigt att bläddra ner..ja döper den nya tråden till super slim del 2 kan vi fortsätta vår diskution där !Skrattande

[Norrbysa]
12/3/09, 7:10 PM
#253

Lås denna tråd!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: