Annons:
Etikettträning
Läst 7652 ggr
KPD
1/24/13, 9:44 AM

Turf (turfing) ger inspiration

När jag för en tid sedan läste en artikel om Turf (turfing) bestämde jag mig direkt för att testa, och det har jag inte ångrat. Jag har redan gått ned några kg.

Turf är en applikation för androidtelefoner (kommer snart också till iPhone), där man med hjälp av GPS orienterar till olika zoner och får poäng, när man besöker dem. Man bestämmer själv vilka man vill besöka och i vilken ordning. Tack vare Turf har jag hittat vackra platser, som jag annars skulle ha missat. Jag har funnit såväl trevliga små torg som fina minnesmärken och mycket annat. Igår kväll fann jag en "krater" i Västra hamnen i Malmö, där det tydligen spelas musik dygnet runt i högtalare - en högst oväntad upplevelse. Jag skulle aldrig ha hittat in där utan Turf, och musiken hörs inte ut.

För mig har Turf blivit en inspiration till att ta längre och mer varierade promenader. Naturligtvis kan man cykla, om man hellre vill det, men kör man bil, får man göra sig besväret att stiga ur. Zonerna ligger en bit in från gatan i parker, på torg etc.

Jag har, som jag skrev inledningsvis, redan gått ned några kg, och jag vill varmt rekommendera Turf. Applikationen är gratis.

Turfgame


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
komet
1/24/13, 12:34 PM
#1

Geocaching är också en sån aktivitet som gör att man kommer till platser man inte visste fanns. Ett tips bara. turf låter kul, inväntar appen till Iphone

Pelle Långlös
1/24/13, 1:03 PM
#2

Spännande idé. Skall söka upp den på min mobil.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Bläcket
1/25/13, 10:06 AM
#3

Tack för tipset, det låter jättekul!

Speciellt sen till sommaren när man kan ta cykeln överallt.

KPD
1/25/13, 11:15 AM
#4

Kul att det uppskattades! Jag känner mig så smått beroende. Glad


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Zofia89
1/25/13, 11:46 AM
#5

Finns dessa Turf-zoner i Finland oxå? Jag brukar på somrarna med ett par vänner hålla på med geocaching men på vintern är det lite besvärligt att hitta "skatterna" =/

Zofia89
1/25/13, 11:47 AM
#6

Hittade svaret redan, bara Sverige =(

Annons:
slarvigt
1/25/13, 11:53 AM
#7

Det låter underbart! Jag tog nu ner geocaching och kollade in det och det verkar OCKSÅ underbart. Har iPhone nämligen och det du pratar om verkar som sagt inte finnas där än, men får hoppas att det är som du säger att det kommer :)

KPD
1/26/13, 11:16 AM
#8

#5 Ja, det finns zoner i Finland också, men än har Turf inte slagit där. Röda zoner har någon besökt den senaste omgången (ungefär en månad), men gula har ännu ingen tagit.

Det skulle vara trevligt om du och dina vänner kunde öka intresset där. Själv ska jag turfa nästa gång jag kommer till Helsingfors. Glad

Turf-karta


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KPD
9/29/13, 11:48 AM
#9

När den nya omgången startar idag, är det också möjligt att turfa med iPhone, vilket säkert kommer att öka antalet turfare. Hittills har turf endast funnits för Android.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Majbot]
9/29/13, 1:16 PM
#10

Kör det ibland med killen då vi tar längre promenader, rätt kul faktiskt och motiverar en att gå lite extra långt för att ta extra zoner ;)

**Malin**
10/4/13, 12:34 PM
#11

hur funkar den då? har laddat ner men fattar ingt  fins det överallt hur har de pltser kommit fram ,ska man ha gps på hela tiden ,jag bor i småland ,men det är en karta över karlaplan

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

**Malin**
10/4/13, 12:43 PM
#12

fatar nada

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

KPD
10/27/13, 1:05 PM
#13

#11 Hur långt har du kommit? Har du startat appen i mobilen och ser den gröna gubben? På kartan ser du tå om det finns någon zon i närheten.

Tyvärr är turf litet komplicerat i början. Man har en inloggning på appen och en annan på internet. På internet kan du t.ex. se kartan. Om du loggar in på internetsidan visas kartan över den plats där du senast hade turf aktivt på telefonen.

javascript:nicTemp();

Du kan också logga in på warded. (På warded använder du samma inloggningsuppgifter som till appen, inte som till turf-sidan.) På warded kan man t.ex. se alla zoner man inte har tagit i sin egen region.

javascript:nicTemp();


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
**Malin**
10/28/13, 7:32 PM
#14

jag har bara den gratis appen o den verkar inte funka =//  kan man köpa app ?=))

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

KPD
12/19/13, 2:12 PM
#15

#14 Nej, man behöver inte betala något. Tanken är att det ska vara gratis. Du kanske kan få hjälp på Turf-forum, som du når vi Turf på internet:

http://turfgame.com/


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: