Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 6163 ggr
[majatengdelius]
2013-09-05 23:27

Chili Diet (Piller)

Hejsan!

Nu vet jag att många kostillskott som gynnar viktminskning bara är bluff och båg. Jag vet också att det är bättre och hälsosammare för kroppen ( i många fall ) att gå ner i vikt naturlig väg, och inte med hjälp av något slags kosttillskott.

Med det sagt så kommer jag till min fråga: Är det någon som har provat Chili Diet? Har ni upplevt någon skillnad i jämförelse med naturlig viktminskning?

Som sagt så vet jag att många rekommenderar att man ska undvika såna här preparat. Men jag har valt att prova då min vikt har stannat av sedan ca 1 år tillbaka. Märker jag att jag inte mår bra av preparatet så slutar jag självklart att ta dem.

/ Maja

Annons:
[Majbot]
2013-09-05 23:47
#1

Varför inte krydda maten extra mycket? :)

Honestyisdead
2013-09-06 08:19
#2

Stoppar hellre i mig några chili om dagen än att jag skulle stoppa i mig piller. Tog bort bilden i ditt inlägg.

[majatengdelius]
2013-09-06 10:38
#3

Ja, men tittar man på innehållsförteckningen så är det ju faktiskt inte bara Chili tabletterna innehåller.

Varför fick jag inte ha kvar bilden? :o

Honestyisdead
2013-09-06 10:50
#4

3 eftersom jag inte vill att man gör "reklam" för bantningspiller.

[majatengdelius]
2013-09-06 15:32
#5

Aha… Förlåt, det var inte så jag menade. La upp den mest för att folk kanske kände igen förpackningen och på så sätt underlättade förklaringen till vilket preparat jag menade.

Men jag antar att de som har provat dem har koll på vilka preparat de använder/använt 🙂

RobinEH
2013-09-06 22:17
#6

Jag antar att det är följande.

_"Innehåll per 3 kaps:
Chiliextrakt 30mg 
Glukomannan 1'000mg 
Koffein 100mg 
Hallonketon 33,3mg 
Kolin 30mg 
Krom 13,5µg 
Chili Diet örtkomplex 1'008mg

Ingredienser: glukomannan, grönt té-extrakt (95% polyfenoler, 84% karekiner, 50% EGCG), kaktusextrakt (optunia Dilleni Haw), maskrosextrakt, koffein,orkidéextrakt, hallonketon, chiliextrakt,kolin, krompikolinat, kapselskal (gelatin (bovint), glycerin, titandioxid (vit färg))."_

Ät chili, drick grönt te, ät barrved, ät 76g broccoli och skit i hallonketoner och krom. 😉

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
[majatengdelius]
2013-09-08 12:52
#7

Fast krom kan väl vara ganska bra att få i sig?

Äter mycket broccoli och dricker mycket grönt te. Barrved är dock någonting jag inte testat än… ;)

RobinEH
2013-09-08 13:08
#8

#7

Får man inte i sig tillräckligt med krom så är det bra med tillskott.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
2013-09-09 13:28
#9

Bantingspiller fungerar inte, då skulle det inte finnas så många tjocka/överviktiga människor. Så bättre att du sparar in dem pengarna och köper vettig kost istället för dem, bara ett tips 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[majatengdelius]
2013-09-11 22:39
#10

Har gått ner ett par kg, och jag har fuskat ganska mycket (chokladsug är en plåga…) men varit noggrann med pillrena… Har också kommit i kontakt med två personer som upplevde skillnad med Chili Diet…

Men #9, jag förstår vad du menar. Letade runt i 2 veckor innan jag bestämde mig för att beställa Chili Diet. Och det finns ju så mycket… Tråkigt att det är folk som tjänar pengar på piller som inte fyller någon funktion alls :/

RobinEH
2013-09-12 15:54
#11

#9

Det är klart att många bantningspreparat fungerar! Förväntar man sig magiska effekter av dem så lär man dock bli besviken.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
2013-09-12 16:58
#12

#11 De kanske hjälper till inte, men tyvärr får många uppfattningen att man automatiskt går ner om man äter det, vilket ju inte är fallet. De kan som sagt hjälpa till lite men inte mycket mer…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lovisastenman
2014-11-28 13:33
#13

Jag köpte dietpiller från Slim Elite och de fungerar jättebra! Jag köpte dem på www.bantningspiller.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: