Annons:
Etikettkost
Läst 1214 ggr
Quueen
4/10/14, 3:52 PM

Alltid hungrig

Har några kilo övervikt på grund av att jag alltid känner mig hungrig. Äter rejäl nyttig frukost tex gröt, grovbröd, frukt och bär. Lunchen likadant, mycket sallad, knäckebröd osv. När jag kommer hem från skolan är jag vrålhungrig och ibland äter jag en portion mat och då är jag hungrig till middagen som är vid 17.00.  Dricker mycket vatten för att dämpa hungern men det hjälper inte. På kvällen är det värst. Kan äta massa mackor, popcorn, varm korv, frukter och middagsrester på en och samma kväll. Har försökt med nyttiga alternativ som grönsaker med dipp, te eller lite skinka men då är jag fortfarande hungrig. Blir hungrig och magen känns tom efter ca 1 timme. Och nej, det är inte sug. Nu försöker jag dra ner på detta men det resulterar i att jag är hungrig hela tiden. Vad ska jag göra?

Annons:
Nymphadora
4/10/14, 4:10 PM
#1

Det verkar som att du äter ganska mycket frukt och bröd, vilket inte ger någon mättnad alls. Prova att utesluta dessa och ät lite fetare mat istället. Du blir mätt snabbare (=äter mindre) och håller dig mätt längre.

ManU77
4/10/14, 6:56 PM
#2

Jag håller med #1, med en mindre invändning. Det kan ibland ta ett tag innan man så att säga rättat till sitt störda hunger/mättnad-reglage i hjärnan. Gör som #1 säger, men ge det lite tid.

Quueen
4/10/14, 8:12 PM
#3

Tack så mycket för svaren, min syster äter LCHF och är aldrig hungrig. Funderar på det men problemet är ju skolmaten.

[Lupse]
4/10/14, 10:03 PM
#4

#3 jag äter LCHF och äter maten i skolan. Inte svårt alls, äter bara den kötträtten som serveras. Om din skola har ett matschema för veckan (min skola har det) så kan man planera om man behöver ta med sig en matlåda :)

Ary
4/23/14, 1:42 PM
#5

Genom att hoppa över potatis, pasta, bröd och liknande kommer man en bit på vägen iaf. Delvis verkar din kost bestå mest av kolhydrater som mättar sämst i förhållande till protein och fett.

Har du annars några magkatarrskänningar? Jag brukar bli mer hungrig då.

zuperzero
4/23/14, 3:32 PM
#6

Tror att du är sockerberoende. Det var jag förut och var också hungrig HELA tiden!!! Riktigt jävla jobbigt! 😕 Sockerberoende är inte som många tror, bara att man är sugen på sött utan att man är hungrig/sugen på att äta för ofta och drar sig till kolhydrater! Kolhydrater är också socker och manipulerar hjärnan. Mitt sätt att bli av med sockerberoende/ständig hunger var LCHF

Lycka till! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: