Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2076 ggr
TjockaBerta
2014-04-10 18:48

Klädproblem

Min övervikt har satt sig mitt på magen och nästan ingen annan stans. Normalt är jag en storlek 38. Men nu drar jag 44 över magen.

Mina ben har tyvärr inte blivit längre fastän midjemåttet ökat så byxor i storlek 44 flaggar över rumpan och låren och släpar en halv meter efter mig. 

Lindex har en serie som heter Generous som jag inte fick upp över vaderna. Jag har inte utpräglat kraftiga vader direkt. Undrar var det generösa skulle sitta?

Idag kom jag på att jag skulle prova mammakläder. Det var faktiskt det bästa hittills. Det satt snyggt det man såg och tröjan dolde linningen. 

Har någon annan ett liknande problem och hur har ni löst det?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Fridaaaa
2014-04-10 19:01
#1

Byxor säljs ju främst i tum, så där går att reglera måtten runt midjan med benlängden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jiim
2014-04-10 19:14
#2

Förstår inte… Du frågar i viktminskningsforumet, har du inte då planerat att komma i dina gamla kläder istället för att köpa nya? Vill inte låta otrevlig, men undrar bara…

Fridaaaa
2014-04-10 19:15
#3

#2 Man kan ju vilja förnya sig ändå

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-04-10 19:33
#4

#2 1 jag skriver OT 2 jag måste ha kläder medan jag går ner i vikt 3 kanske någon annan här har erfarenhet av att det kan vara svårt att hitta kläder när man väger/har vägt för mycket Och jo, du låter otrevlig :)

>>>Malum domesticum<<<

[Lupse]
2014-04-10 22:05
#5

Har lite av samma problem, dock kan jag fortfarande köpa rätt så passande byxor eftersom att många sorter kan man som #1 säger anpassa till benen och magen :)

odjuren
2014-04-10 23:05
#6

Har alltid haft samma problem, oavsett vikt/omfång! Är begåvad med korta ben o stor rumpa, får lägga upp så gott som alla byxor!

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
TjockaBerta
2014-04-11 11:06
#7

#2

Det har du rätt i. Jag har inte köpt tumstorlekar på massor av år. Minns att det var svårt att få rätt även då jag hade 27" 28" för på längden började de oftast på 32 och jag behövde 30. Istället köpte jag jeans på barnavdelningen eftersom 167 cl passade perfekt och var lagom långa.

Det kanske finns någon modell som är smal fast går upp i storlek så de sitter snyggt över rumpan också. Nu vet jag vad jag ska leta efter.

Tack för tipset.

#6

Dammodeller brukar vara smala i midjan och ha vidd över rumpan. Det har jag aldrig kunnat ha. Men det förstår jag att det kan bli problem på längden istället. Expediten på Lindex hänvisade mig till en skräddare hon kände till 😃 Men det känns lite dumt att först köpa byxor och sen betala för att sy om dem.

>>>Malum domesticum<<<

Cameur
2014-04-14 15:23
#8

Jag kan tipsa om en svensk Facebook grupp som heter Fancy Fatshion. Dar tipsar medlemmarna varandra om bra (och daliga) kladmarken for storre storlekar och man kan aven byta/salja/kopa klader av varandra. Ar inte medlem sjalv sa vet inte hur aktivt det ar dar, men du hittar sakert massor med info!

TjockaBerta
2014-04-14 15:50
#9

#8 Tack! Jag har inte fb själv men det kan vara ett bra tips för andra som läser tråden. Köpte faktiskt ett par jeans för 30 minuter sen. Precis vad jag ville ha i modell och färg men jag har vikt upp dem 15 cm. Få se om jag orkar sy. :D

>>>Malum domesticum<<<

odjuren
2014-04-14 19:22
#10

Jag har smal midja, stor rumpa o lår och korta ben.. finns typ inget som passar :-( Lindex har haft en modell med hög midja som satt perfekt för 15 kilo sen… men vet inte om den modellen finns kvar..

//Odjuren

www.odjuren.com

TjockaBerta
2014-04-14 19:50
#11

#10 Det är svårt att sy in i midjan. Lättare med längden

>>>Malum domesticum<<<

odjuren
2014-04-14 22:45
#12

Eller hur!! Hoppas på att rumpan minskar något i omfång!

//Odjuren

www.odjuren.com

Evly
2014-04-17 16:13
#13

Ta en titt på: 

www.ullapopken.se

de har bra storlekar damer och herrar
från storlek 42-68, från jeans till festkläder
med bra kvalitet.

.

Annons:
Exoticas
2014-04-17 21:34
#14

Jag kör endast på leggins =/

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: