Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 672 ggr
Killen
2014-04-24 10:18

För få kcal

För ett tag sedan la jag om min kost och har börjat powerwalk/jogga . Använder en app (lifesum) som har räknat ut hur mycket kcal jag ska äta per dag. Man skriver ju in allt man äter och träning. Problemet är nu att jag har svårt att nå upp till mina 1500 kcal . Hur farligt är det att inte äta rätt mängd kcal? I runda slängar är det runt 500 kcal jag har kvar (fast igår var det lite extremt med 1600kcal).

kissmekate.blogg.se

Annons:
johan
2014-04-24 10:27
#1

Finns ju massor med nyttiga saker med ganska högt energiinnehåll, så du bör ganska lätt kunna äta lite mer och nå ditt daglig mål. 

Lägg till nötter, mandel, fröer, avocado, torkad frukt, med mera som mellisas så får du i dig massor med nyttiga fetter och långsamma kolhydreter. 

Köp inte nötter och torkad frukt i naturgodis-självplocket för då får du med massa transfetter och socker. Ofta brukar naturella nötter, fröer, torkad frukt finnas där du hittar flingor, havrygryn eller bakgrejer. Det som är så bra med dessa är att man inte behöver äta särskilt mycket för att man både ska bli nöjd och få bra med energi utan att höja blodsockret allt för mycket.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Killen
2014-04-24 10:32
#2

Okay, tackar

kissmekate.blogg.se

Upp till toppen
Annons: