Annons:
Etikettkost
Läst 1588 ggr
Ralktad
2014-07-08 16:30

Räkna kalorier..

Hej!
Hur räknar ni ert kaloriintag? Har ni någon app, isåfall vilken? Jag tycker det här med att räkna kalorier är så svårt, men sen är jag helt ny inom detta också.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Scorpio97
2014-07-08 21:26
#1

Jag använder fatsecret. Vägde allt i början, men nu har batterierna på vågen tagit slut och jag har inte orkat bytt. Men jag vet ju ungefär hur mycket saker jag vanligtvis äter väger, så det funkar ändå. 

Ligger på 1600 kcal om dagen, och planerar alltid morgondagens måltider i förväg och lägger in (på så vis kan jag se till att sötsaker inte "får plats", och då ökar chansen att jag kan låta bli). Från mars förra året (när jag började), till mars i år har jag gått ner tio kilo. Har då även valt att ta bort mycket kolhydrater och börjat simma, vilket såklart också har hjälpt.

Tyckte det var lite krångligt i början, men nu går det automatiskt . Jag har vissa dagar när jag får äta vad jag vill (julafton exempelvis), och även då vet jag ungefär hur mycket jag ligger på, utan att använda appen.


//Jessie

tlover
2014-07-08 22:37
#2

När jag räknade kalorier brukad jag antingen skriva i det på matdagboken.se el dumbbell.se.

Då vägde jag det och skrev på ett papper vad jag åt och sen skrev jag in det på nätet ca 3 gånger/dag.

Jag tyckte om att räkna kalorier men då gillar jag statistik och matte så det kanske är en del av det.

l'm back

[Cookie Monster]
2014-07-13 12:06
#3

Jag använder mig av lifesum.com. Funkar super för mig då även jag tyckte att det var jobbigt att räkna kalorier i början.

johan
2014-07-13 14:02
#4

Använder också Lifesum. Har fortsatt använda den trots att jag nått min målvikt. Tycker det är skönt att veta att jag håller mig på rätt sida och det ger en bra indikation på hur man ligger varje dag.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sukram
2014-07-17 00:54
#5

När jag testade 5:2 räknade jag kalorier noga för att inte överäta när ma nska hålla under 500Kcal de dagarna. Tyckte alla appar jag testade var rätt usla för de hade färdiga listor med produkter med deras Kcal-mängd så skulle man bara skriva in hur många gram/ skivor/ bitar etc man åt men det var så många produkter med som inte finns på svenska marknaden och kanske inte stämmer med de motsvarande varor jag har hemma. Blev enklare i längden att ta fram våg och miniräknare och räkna allt på papper. 

Sen är jag lite pedantiskt o pillar gärna med statistik så det blev ett spreedsheat i Google docs tillslut med matdagbok.

Fridaaaa
2014-07-17 08:50
#6

När jag räknade hade jag lifesum.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Oceansoul]
2014-07-17 16:40
#7

Lifesum. Håller inte koll på kalorier så värst det är mer kolhydrater och proteiner som jag är intresserad av att hålla koll på :)

Honestyisdead
2014-07-20 16:37
#8

Använde miniräknaren på mobilen och en våg.

[MikaelaR]
2014-08-28 23:05
#9

Jag räknar kalorier kör på 1350 Kcal per dag för tillfället.. tycker det kan vara lite knepigt ibland men känns som ett bra sätt att inte överäta på!

[MikaelaR]
2014-08-28 23:07
#10

:)

vikenkulla
2014-08-29 06:07
#11

Håller med #7. Det är inte kalorierna man behöver ha koll på , det är sockret o kolhydraterna!! Testa strikt LCHF så slipper du väga/mäta/räkna någonting utan äter dig mätt o går ner i vikt ändå!! Börja på kostdoktorn.se. Lycka till!!

Upp till toppen
Annons: