Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1375 ggr
jossa5
7/13/14, 1:49 PM

Beach 2015! Nu startar vi!

Hej hej!
Nu är det dags för mig att börja! Har blivit sjukt trött på min övervikt, så tidigare i sommar bestämde jag att be om hjälp, med en operation. Fick hem infoblad och jag gillade inte riktigt statistiken där. Så jag bestämde att jag kan själv! ^^

Nu börjar jag, med en vikt på 107 kg, och jag ska ner till 65 är tanken. Men som alla vet så väger ju muskler mer än fett, så hamnar jag inte på 65 utan över, men har en bra form ändå, så är det så. :)
Är för blyg för att lägga in en bild på mig själv, men ska ta en för min egen skull.

Är medlem på två träningssidor, då jag älskar achievements och questar, vilket båda dessa sidor har. 

Som sagt, började idag, med lite lätt träning här hemma, och det kommer jag fortsätta med. Samtidigt som jag dricker mer vatten (inget saft/dricka el dylikt) och inte äter godis. Har för många kalas att gå på denna månad, så tänker inte skippa tårta och kakor, men givetvis inte äta lika mycket som jag kanske skulle gjort tidigare. 

Jag hoppas att detta ska gå bra nu, och att kilonen försvinner i lagom takt! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
johan
7/13/14, 2:01 PM
#1

Börja logga vad du äter med t ex Lifesum. Det är enda fungerande sättet att förstå vad man stoppar i sig och vad det "kostar".

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

jossa5
7/13/14, 2:06 PM
#2

#1 Tack för tipset! Ska kolla upp den sidan.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

johan
7/13/14, 2:17 PM
#3

Dom har app till både Android och iPhone också som gör loggandet lättare.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[SophD]
7/13/14, 4:17 PM
#4

Önskar dig all lycka till 👍

jossa5
7/14/14, 10:16 PM
#5

#4 Tack! :)

Sådär, nu har jag två dagar i rad gjort några träningsövningar hemma! Kanske inte hjälper så mycket för viktminskning, men är ganska stolt att jag gjort dom helt själv utan att nån har behövt säga till! 
Försöker få in lite rutin på det här med att träna, så det är väl inga häftiga grejer ja gör nu (sit-ups, push-ups och rygglyft). Men bara det går att sig självt ska jag lägga in fler övningar, och även börja variera med promenader.

Har även börjat använda Lifesum som Johan tipsade om, och det går väl sådär. Lite lurigt att veta hur mycket man ätit, men försöker fylla i rätt. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

johan
7/15/14, 12:08 PM
#6

Härligt att vara igång!

Jag skulle satsa på större muskelgrupper att träna för bättre effekt. T ex squats, burpees, jumping jacks, plankor och längre promenader. (Kolla YouTube med info om hur du gör övningarna)

Om du har en iPhone 5s har du även en fantastisk stegräknare i mobilen. Skaffa en app som Runkeeper, Breese eller Moves för att få bättre koll på din vardagsmotion. 

Appen Fitstar tycker jag är jättebra för att få ett bra träningsprogram som du kan göra hemma utan redskap med program på mellan 15-40 minuter per pass.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
jossa5
7/15/14, 12:21 PM
#7

#6 Har ingen iPhone, utan kör android, men har Runkeeper installerat där.

Men tack för tipset om större muskelgrupper! Tänkte försöka mig på lite andra övningar idag, så ska kolla upp några vettiga övningar tills senare i eftermiddag. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

johan
7/15/14, 12:58 PM
#8

Vet inte riktigt vilken form du är i idag, men burpees  är förmodligen världens bästa och jobbigaste övning du kan göra. Du tränar muskler i hela kroppen på en gång och pulsen går upp i kosmos på en gång. 

Jumping jacks är också en sån där bra övning som tränar hela kroppen på en gång, ger dig flås och inte behöver någon utrustning.

Det finns en jobbig men ganska kul variant av dessa två tillsammans, där du sätter på låten Roxanne med The Police. Under låtens gång gör du Jumping Jacks, och varje gång Sting sjunger ordet "Roxanne" så gör du en burpee. Garanterat svett och pulse!

Burpee: 

https://www.youtube.com/watch?v=JZQA08SlJnM

Jumping Jacks:

https://www.youtube.com/watch?v=UpH7rm0cYbM

Roxanne:

https://www.youtube.com/watch?v=3T1c7GkzRQQ

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: