Annons:
Etikettkost
Läst 627 ggr
[MikaelaR]
8/18/14, 1:08 PM

Kalorier

Hur mycket kalorier käkar du som räknar kalorier och vill gå ner i vikt? berätta gärna om du promenerar och vilket kön du är osv :)

Annons:
Scorpio97
8/18/14, 3:04 PM
#1

Tjej, 16-17 år, 165 cm, 66 kg , målvikt 60 kg

Simmar en kilometer en gång i veckan vintertid. Går till och från skolbussen, blir väl kanske någon timmes promenad i veckan. 

Jag ligger på ungefär 1500-1600 kcal/dag och använder fatsecret för att räkna. Från mars 2013 till mars i år hade jag gått ner drygt nio kilo (har dock gått upp igen, men jag ska ta tag i det). Känner mig aldrig hungrig, utan är nöjd med mängden mat. Planerar oftast mina två måltider dagen före, så att sötsaker "inte får plats".


//Jessie

Fridaaaa
8/19/14, 8:08 AM
#2

Tjej, 24 år, 165 cm, 69 kg (start), målvikt: 60 kg, ligger nu på 61,7 kg.
Jag ligger på 1300-1500 kcal per dag. Går mycket med hundarna raska promenader eller lugna men längre promenader i skog & mark och ja vardaglig motion plus har kaniner & marsvin så blir lite "motion" vid städning och sånt. Hade lifesum innan & räknade men nu går jag på känsla och har fungerat bra än så länge. 
Äter ofta men inga större portioner.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Oceansoul]
8/20/14, 1:02 PM
#3

Tjej 24 år, 165 cm, Har vägt allt mellan 45-80 kg de senaste åren (från tröstätande till att inte äta något alls vid svår depression), Just nu 59 kg skulle vilja gå ner 2-3 kg.

Eftersom att jag är väldigt aktiv om dagarna ( mycket hårt aktivt jobb och tränar mycket kondition i form av löpning så käkar jag ca 1900 kcal per dag) När jag har vilodag blir det lite mindre mat och lite kolhydrater (ca 20 g) Håller ingen vidare koll på kalorier just men däremot kolhydrater eftersom att jag lider av IBS vilket funkar för mig att hålla mig stabil eller gå ner långsamt eftersom att min kropp tagit mycket stryk i tonåren och därför är jag mer försiktig.

Upp till toppen
Annons: