Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1668 ggr
keptak
9/12/14, 3:53 PM

Viktminskning & vänner

Jag är väldigt ledsen just nu. Jag har gått ner i vikt och hittat en passion för träning och sund kost vilket jag är väldigt glad för. Men detta har även bidragit till att en del av mina vänner tycker att jag har förändrats och sagt upp bekantskapen. Jag ju förändrats, både fysiskt och psykiskt, konstigt vore det väl annars. Men jag är ändå samma person. Är det fler av er som märker att en viktminskning också bidrar till en "vän"minskning?


Annons:
berthagenn
9/12/14, 4:03 PM
#1

japp. Har gått 72-73 kg cirka efter GBP-op. Idag är de vänner jag har RIKTIGA vänner så att säga. Hade en som gjorde mig riktigt ledsen. Dock så är jag glad idag att vi gick skilda vägar och att jag stod på mig och gick min egen väg.

So you go girl!  😉Du kommer aldrig at ångra dig. Jag lovar. Starkt jobbat. 😎

Honestyisdead
9/12/14, 4:08 PM
#2

Mina vänner stannade kvar. Däremot märkte jag att det var lättare att hitta nya som smal.

berthagenn
9/12/14, 4:13 PM
#3

instämmer med nummer #2. Jag har fått många nya vänner, även på mitt gym! :)

keptak
9/14/14, 10:21 AM
#4

#1 Okej, det är precis så jag känner men samtidigt i och med att de håller på som de gör gör det mig ännu mer ledsen. Så kanske är det bättre att gå vidare så att säga. Som du gjorde.

#2 och #3 Vad skönt för er! Ja, det är det säkert eftersom (i alla fall jag) fått ökat självförtroende och vågar synas mer.

Mina nuvarande "vänner" har inget intresse för träning, hur var det med era? Jag tror det är lättare att ha kvar vänner när man har liknande intressen och de förstår vad man går igenom.


Honestyisdead
9/14/14, 10:23 AM
#5

Tränade ensam och föredrog det. Lärde ju känna nytt folk på gymmet.  Spenderade ju bara två timmar om dagen på gym.

keptak
9/14/14, 10:57 AM
#6

Jag tränar också ensam då vi har ett eget gym. Men de vänner du hade/har är de intresserade av hälsa på något vis? Mina är helt ointresserade vilket jag tror gör att de har svårt för att förstå mig och mina val.


Annons:
Honestyisdead
9/14/14, 2:09 PM
#7

6 njä, det kan jag inte påstå att de var.

Jag började ju inte prata om hälsa och träning bara för att jag började med det. Det höll jag med de jag lärde känna på gymmet.

Nelley
9/18/14, 1:21 PM
#8

De kanske använde dej på något sätt för att få upp deras eget självförtroende om de va smalare, fast ändå "mulliga" kanske. Alltså när de såg hur duktig, snygg och smal du blitt så blev de avundsjuka? Inga riktiga vänner alltså. Jag bara gissar och känner dem självklart inte men om de tycker det är en anledning (att du blitt tränad) att bara "säga upp sej från vänlistan" så är dem väl ändå inga att ha kvar? :)

keptak
10/30/15, 9:48 AM
#9

Oj, jag har visst inte varit inne här på över ett år, men jag svarar väl ändå!

#7 Okej. Jag pratade lite om hälsa med mina vänner men det var för att de frågade, till exempel vad man ska äta för att gå ner i vikt. Jag försökte aldrig "pracka på" dem hälsosammare vanor, det kan man bara göra själv. Sen pratade/pratar jag mycket om träning och kost med en gymkompis för vi är lika intresserade och det gillar jag mycket. 

#8 Ja, jag tror det också. De flesta av de är överviktiga och den sista tiden var jag i ungefär samma storlek som dem (jag har alltid varit i mitten annars). Sen när jag gick ner gick några av de andra upp. Jag tror definitivt de var avundsjuka, men samtidigt förstår jag inte varför man inte kan vara glad för andra (som man säger sig älska). Jag mådde väldigt dåligt för att de sa upp bekantskapen men sen en tid tillbaka har jag kommit fram till att jag faktiskt mår bättre nu, både fysiskt och psykiskt.


Record
10/30/15, 10:12 AM
#10

Du får visa dagens artikel i Dagens Medicin, hur man minskar avundsjukan, som dina s.k. vänner känner.😃

http://www.dagensmedicin.se/artiklar/2015/10/30/stod-for-kolhydratsnal-diet-i-metastudie/

Upp till toppen
Annons: