Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1376 ggr
Allamej
9/18/14, 9:57 AM

Viktminskningen utan våg

Jag har ju dragits med en extra människa snurrad runt magen och höfterna.

Varenda gång som jag har försökt mig på dieter, piller osv. så har jag varit tokig i att väga mig, och det har då triggat min ätstörning som i sin tur har sabbat allt vad diet/livsstilsförändring heter. Jag har ramlat ner i ett BED skov och sen är jag tillbaka på ruta ett igen.

Men senaste tiden så har jag inte ens vågat ställa mig på en våg men tightsen som var så tajta att sjukhuspersonalen var tvungna att hjälpa mig på med dom faller i stort sett av mig nu.

mesta vikten har jag tappat nu i sommar. När sjukhuspersonalen glömt att beställa, när köket glömt att skicka osv. har ju gjort att jag, pga ärrvävnaden efter VGB bandet att knappt kunnat dricka, kanske en eller två tuggor mat innan det tagit stopp. Så när jag kom hemför några veckor sedan så var det att se till att jag kunde börja äta och dricka som vanligt.

jag trodde att det var för att jag tänjt ut tightsen som dom höll på att ramla av hela tiden men när jag tog på mig ett par som var tvättade på sjukhuset så var det samma sak där, dom håller på att trilla av. Min kompis har sagt det hela tiden, mitt personliga ombud frågade rakt ut "hur mycket har du gått ner?"

Jag frågade då hemsjukvården, varav en av dom har varit med sen jag blev utskriven från rehab i maj om hon tyckte jag hade gått ner i vikt och isf hur mycket.

Hon svarade, ja och minst 10 kg.

Jag äter vad jag vill, jag äter snacks. men jag blir aldrig "ramla av stolen död" mätt längre.

Så om ni vill testa så är receptet ovan

Kram!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Nelley
9/18/14, 12:38 PM
#1

Ja med måttband och spegel ser man ju ofta lättare ändring än på vågen. Min mamma väger nog runt 70-80 just nu. Jag tror ganska säkert att hennes mage har blivit en valk mindre, sedan så är hon ju friskare också och ser piggare ut. ;3

Allamej
9/18/14, 1:08 PM
#2

Jag använder inte måttband heller, Allt som har med resultat att göra triggar mig och det vill jag verkligen inte. Jag tar hellre "kläderna ramlar av" metoden. Jag vet inte hur mycket jag tappat men jag vet att jag tappat ordentligt när jag inser att jag måste köpa nya. 😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Nelley
9/18/14, 1:13 PM
#3

#2 Haha, vad roligt att känna skillnad iallafall ;D

Nelley
9/18/14, 1:13 PM
#4

Och lycka till! :)

Allamej
9/18/14, 1:32 PM
#5

Jo tack 🙂 Tack så mycket 😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Varga
9/28/14, 3:36 PM
#6

Jag kör också måttband, men kan inte ha våg hemma för det triggar mig.. Däremot är "kläderna ramlar av"-metoden lite väl långsam för mig i vissa fall :p x)

Annons:
[Oceansoul]
9/28/14, 7:21 PM
#7

Jag brukar väga mig då och då när jag är hemma och hälsar på mina föräldrar. Men brukar mestadels känna hur kläderna sitter.. Ligger jag på min trivselvikt sitter exempelvis min BH lite löst i omkretsen eftersom att jag har väldigt liten överkropp naturligt ..nu får jag märken och de sitter rätt så hårt..

Upp till toppen
Annons: