Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2778 ggr
Toltaren
10/4/14, 10:21 PM

Viktväktarna

Hejsan allihop!

Jag undrar om det är några mer här som är viktväktare? Jag började i april, äter obegränsat med frukt och grönt (uppåt 5-6 frukter om dagen) och följer propoints räknandet, men tycker om mättande dag också 😃

Har hittills gått ner 24,5 kg och HOPPAS på att nå -25 på måndag när jag har invägning 🙂 Om nån mer kör på VV får ni gärna berätta hur det går för er!

Annons:
[Nikodemus]
10/5/14, 2:34 PM
#1

För dyrt denna app borde va gratis att ha…….

Fridaaaa
10/11/14, 2:08 PM
#2

Går själv inte på det men vet de som gjort, och de har fått äta mindre än vad VV har rekommenderat för att gå ner i vikt (de har gått till fysiska träffar om man säger så). Men VV verkar ändå bra.

Lycka till!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Exoticas
10/12/14, 12:03 AM
#3

Men oj, jag gick upp av viktväktarna =(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[Nikodemus]
10/12/14, 8:23 AM
#4

Då har du inte gjort som de ska med mat o så

Fridaaaa
10/12/14, 9:55 AM
#5

#4 Behöver inte betyda det- Som jag skrev i #2 vet jag de som gick exakt efter VV men gick inte ner förrän de åt lite mindre än vad VV rekommenderade.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mimsynims]
10/12/14, 1:52 PM
#6

#5 När var de med i VV? Skulle spontant gissa att det var ett tag sedan då "systemet" hos VV idag med propoints (och mättande dag) är väldigt flexibelt. Var det nyligen lutar jag också mer åt att de misskötte något eller gör något "fel" (tex äter för lite/för mycket av veckobonusen).

#0 Först av allt, grattis!:)

Jag fick medlemskap i VV i julklapp förra julen, så har varit medlem sen jan -13. Nådde -25kg ca ett år senare, hade sedan en paus på ca 7 mån pga privata problem som gjorde att jag inte orkade sköta mig ordentligt. Gick upp 4-5kg under den tiden, men de plus några till har försvunnit sedan dess.;)
Jag har faktiskt aldrig kört mättande dag, passar inte mig men jag tycker det funkar tillräckligt bra med propoints:) Har fortfarande problem med att få i mig tillräckligt med grönsaker, haha, men jag jobbar på det!

Annons:
Fridaaaa
10/12/14, 1:55 PM
#7

#6 Den ena var kanske 3-4 år sedan max, skötte det precis som de sa att personen skulle göra. (litar mycket på personen i fråga och skulle inte ljuga), de andra är lite mer tillbaka än så. Men gick bra vid lite minskning av pointsen (krävdes inte så mycket minskning)

VV har nu erbjudande: första månaden gratis, men då binder man sig 6 månader + första månaden. 195 kr/månad sedan kostar det tror jag det var

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mimsynims]
10/12/14, 2:13 PM
#8

#7 Då tror jag som sagt att det var ett annat system, och det kan jag inte uttala mig om. Som jag skrev innan så är dagens system mer flexibelt mot för hur det var innan (som jag förstått det).
Menade inte att de du känner skulle ljuga, absolut inte! Menade mer att som systemet är idag, är det väldigt individuellt hur mycket man kan/bör äta av VB. Speciellt om man tränar.

Priset borde vara 175/mån, om det var online-medlemskap. Mötesmedlem 395/mån har jag för mig. Jag är just nu online-medlem pga ekonomin, men föredrar för egen del mötesmedlemskap :)

Fridaaaa
10/12/14, 2:18 PM
#9

#8 Men så var det då med för 3-4 år sedan och längre tillbaka, alltså individanpassat eller hur mena rdu?
Det var online. https://signup.viktvaktarna.se/SignupVersions/Online/StepOne.aspx

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mimsynims]
10/12/14, 2:43 PM
#10

Nej, menar inte riktigt så. Individuellt ja, men inte flexibelt på samma sätt som nu, inte som jag förstått det. Till att börja med  så är en propoints idag inte jämförbar med de points som fanns förr. Tror deras formel är ändrad. Lite generellt är dagens propoints baserad på mängden kolhydrater, fiber, fett och proteiner men det finns annat som påverkar med (men det är ju hemligt såklart 😉).

En annan ändring är att man har en veckobonus (som alltid är 49 propoints) som man fördelar som man vill under veckan. Vissa kan knappt röra den om de inte motionerar, men de flesta kan (vissa bör) äta av den och ändå gå ner i vikt. Dina dagliga är anpassade för att du ska kunna lyxa till det ibland med din veckobonus.  Har ibland stött på folk på VVs hemsida (bloggar eller anslagstavlan) som inte går ner i vikt, men då har oftast problemet lösts av att de äter för lite/för mycket av VB. Det var det jag menade med med individuellt, att man måste anpassa sin VB. Dock ska man alltid äta alla sina dagliga.

Orkar man inte räkna kan man dessutom köra på Mättande dag, då äter man mat som räknas som"mättande" och då äter man tills man är mätt. Äter du nåt annat använder du din VB. 

Förr hade man nåt som hette Duoval som liknande det (finns kvar som alternativ), men då är nog Mättande dag smidigare känns det som…

Oj, var inte meningen att det skulle bli värsta utläggningen om VV, haha, ber om ursäkt!

Fridaaaa
10/12/14, 3:14 PM
#11

#10 Ja jag har själv aldrig gått på VV så 🙂 Kör på eget istället 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mimsynims]
10/12/14, 3:22 PM
#12

#11 Ja det där är ju också individuellt, vad som passar en själv menar jag :) Än så länge behöver jag ha strukturen hos VV, har inte fått till alla nya vanor som krävs för att jag ska klara mig på egen hand än ;)

Exoticas
10/15/14, 1:51 PM
#13

Jag var med nu bara för några månader sedan, åt aldrig min veckobonus och bara de pp som jag hade. 
Jag lagade bara vv recept också och jag fick avsluta mitt medlemskap, eftersom att vv inte passar alla! Precis så sa de, det är inte en lösning för alla men för vissa fungerar det =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Upp till toppen
Annons: