Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 583 ggr
Limelight
10/22/14, 6:27 PM

Gå ner i vikt?

Hej! Jag är undrar lite över kosten.
Jag har nyss börjat jobba i ett stort stall där jag rör mig konstant ungefär 9-10 timmar om dagen i princip och de blir mycket tynga lyft och allt vad de nu innebär.  Och även rider några dagar i veckan. Jag undrar lite om kosten nu när jag rör mig så pass mycket osv. Jag äter frukost på morgonen, en macka eller två och fil. Sen mellanmål kan bli en banan eller liknande. Sedan äter jag lunch vid 12, det är vanlig mat potatis, kött, fisk, grytor, pasta ja ni förstår. Med mycket sallad till ska jag tillägga.  Sedan blir det någon macka eller frukt till eftermiddagsfika och vid 6 brukar jag gå in och äta middag. Kan bli lite vad som helst. Behöver jag tänka på vad jag äter om jag vill snabbt gå ner i vikt eller funkar det att äta som jag gör. Jag skippar godis och dyl. och skräpmat och läsk..
Försökte förklara så gott jag kunde :) inte så insatt i detta.

Annons:
MynonaE
10/22/14, 6:32 PM
#1

Det handlar om kalorier in vs. kalorier ut. Spelar ingen roll om du äter choklad eller kyckling. Dock äter du mycket kolhydrater och det kan göra att blodsockret är lite ostabilt vilket gör att man kanske lättare blir sötsugen och det i sin tur kan göra att man äter mer kalorier än man borde om man vill gå ned i vikt. Men det är inget fel på kolhydrater i sig. Du får helt enkelt se till dig själv och vad du har svårt med, utifrån ditt inlägg kan jag inte direkt peka ut något du ska ändra på.

Upp till toppen
Annons: