Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1666 ggr
fridaas
10/29/14, 1:00 PM

Dags att få ur den berömda tummen..

Det är dags att få den där berömda tummen ur nu. Efter två graviditeter ser inte kroppen ut som man önskar direkt, så det är dags att börja göra något åt det. Har aldrig varit speciellt förtjust i något som har med idrott och motion att göra, troligtvis för att jag blev tvingad till diverse aktiviteter av pappas fru, blir något ett tvång försvinner lusten totalt.
Har ett stort colaberoende och är chipsberoende, men det är bättre nu än vad det var tidigare, försöker  hålla det endast till helgerna, men det är svårt när man har ett stycke sambo som köper hem det hela tiden..

Visst bmi:et ligger på normalviktig, men i överkant (24.46), vill ner till 56kg på mina 163cm, det är då jag tycker om min kropp, vägde 65kg sist jag vägde mig.

Ang mat, så är jag riktigt kräsen och allergisk mot en hel del.
Allergier: morot, äpple, päron, plommon, banan, ananas, granatäpple, paprika, kapris, korriander.
Äter inte fisk om det inte är panerad eller rökt/grillad.  I grönsaksväg är det enda jag äter gurka, tomat, majs, lök, vitkål, ruccola, isbergssallat och babyspenat.
Fullkorn i pasta kommer inte in genom dörren och ägg får jag ont i magen av om jag äter mer än ett om dagen.
Kokt potatis har jag svårt för att äta, då vi alltid åt kokt potatis när jag bodde hemma. Därför blir det ofta pasta, ris, couscous, pommes, klyftpotatis hemma. Linser och bönor är något som inte heller kommer innanför dörren.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha fram av det här inlägget, kanske att någon ska komma och sparka ut mig genom dörren även när det är tråkigt väder (på vår/sommar är vi ute väldigt mycket, men höst och vinter vill man bara gå i ide).
Har lite rörlighetsproblem för tillfället pga stora stenhårda muskelknutor i ländryggen som gör att man tappar all ork i ryggen till och från, så tips på hur man förhindrar att de blir ännu hårdare och fler, vore uppskattat.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Åsa S
10/29/14, 1:06 PM
#1

Kanske börja med att fundera på vad du kan göra för att röra på dig mer du måste ju inte gå på gym  el idrotta ifall du inte gillar det. Man kan ju promenera, gå med stavar, kanske gå på vattengympa (lite mildare för ryggen), dansa eller gör vad du tycker är kul. Även om du bara rör på dig lite mer än du gör idag är det ett steg i rätt riktning på sikt

fridaas
10/29/14, 1:29 PM
#2

Jodå tanken är att börja gå 3kms rundan utanför lägenheten en gång om dan iaf. Nu blir det bara att man går den när det är lagom fint väder, man är ju expert på att hitta ursäkter på varför man inte ska göra saker och ting. Men nu är det slut med det.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

fridaas
2/6/15, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

För tre dagar sen började jag på riktigt. Köpte mig ett fitbit flex, så det blir åtminstone 10tusen steg om dan och räkna kalorier. Det blir strikt på vardagarna och lite mindre på helgen ang maten, men stegen ska vara där, samt lite styrketräning. Hittade några saker att göra där man använder barnen som tyngder och minstingen på 7kg tycker det är jätteroligt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: