Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4173 ggr
atlasstar
11/10/14, 2:47 PM

vlcd / naturdiet / nutrilett

På en månad har jag förlorat 11 kg med naturdiet. Kändes som det ultimata då jag inte vägt så här mycket förut. Innan jul hoppas jag på ett par kilo till.. har lagt upp en kostplan så julmiddagen kommer inte vara några problem. (Ja, jag vet att man går upp en del när man slutar med dieten, men jag tror inte om människorna tränar och förlorar kontrollen.) Några andra vlcd:are här inne? Nutrilett/cambridge eller naturdiet? Kram kram!

Annons:
atlasstar
11/10/14, 2:53 PM
#1

Obs, är 1.65 lång och startvikten var på 90 kg. Mitt mål är att komma ned till 60-55 kg.

Cindy S
11/16/14, 12:55 AM
#2

Det låter fantastiskt, starkt jobbat. Jag ska läsa mer om dem dieterna.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Annellie]
11/17/14, 1:27 AM
#3

Jag har gått på det. Älskade det, men jag åt även mat under tiden. Lite kolhydrater och lite fett. Tex vitkålsallad med ångkokt kyckling och keso. Sen shakes resten av dagen.

KunskapÄrMakt
11/18/14, 8:09 AM
#4

#3 Det är hemskt att utsätta sin kropp för en kost innehållandes lite kolhydrater och lite fett. Hoppas den var tillfällig.

[Oceansoul]
11/21/14, 3:44 PM
#5

4# Finns inget som säger att man behöver så mycket kolhydrater åtminstone inte alla människor. Finns de som klarar sig utmärkt med kolhydratssnål kost och jag är en av dem men då förutsatt att man satsar på att få i sig lagom mycket fett och protein.

RobinEH
11/21/14, 10:30 PM
#6

#5

Nu påpekade ju dock #4 att det var både lite kolhydrater och lite fett. Vilket enbart ger protein till övers eller mycket lågt energiintag. Alltså ingen känga mot lågkolhydratkost.

För att svara på #4 så handlar ju tråden om VLCD och dessa tenderar att enbart vara tillfälliga.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
SegerSims
11/24/14, 1:10 PM
#7

Jag har gått på Modifast under 3 månader i somras med stöd från Sahlgrenska Sjukhus och börja äta tvärt gör att man går upp i vikt. Så börja att byta ut dina måltider långsamt så ska det inte vara några problem, en bra måltid att börja med är frukosten. Jag äter mat 3 gånger om dagen och avslutar numera med en shake modifast på kvällen. Jag har gått ner över 28 kilo på 6 månader och jag fortsätter att gå ner. Det man ska tänka på att äta små portioner mat och så lite fett som möjligt. Detta fungerar för mig menjag har oxå stöd från sjukhuset så pulver på 3 månader är inget man ska göra själv. Men börja sakta med måltiderna och ät bara det du behöver efter tallriksmodellen så ska det bli bra. 😃

smurfis
11/29/14, 2:56 PM
#8

Jag har provat alla dessa och alla fungerar ju likadant tycker jag. Det handlar ju mer att hitta den man själv gillar bäst (konsistens, smak).

För mig är pulver en bra start när man vill komma igång med sin viktminskning. Det ger ökad motivation när man ser resultat snabbt. Däremot har jag aldrig ätit det mer än någon vecka. 

Det viktiga är väl att man inser att man efter pulvret måste lära sig att äta vanlig mat på ett bra sätt. Du kan ju trappa ner och införa ett mål mat om dagen till att börja med och sen öka till två osv. Jag har aldrig upplevt att jag går upp massor i vikt när jag slutar med pulvret men då har jag också börjat långsamt och sakta ökat på maten. Jag har efter pulvret övergått till någon annan slags "diet". Jag har testat t ex Viktväktarna och LCHF. En del kan ju behöva en lite mer strikt metod för att komma igång och äta mat på ett bra sätt. En del kan ha svårt med portionsstorlekar eller hur man ska äta för att inte gå upp i vikt. Det finns ju ändå en orsak till att man en gång i tiden gått upp dessa kilon och det är jätte lätt att man trillar tillbaka i gamla vanor! För mig är det inte svårt att gå ner i vikt. Det svåra är att behålla den låga vikten!

Det är ganska bekvämt att äta pulvret eftersom man inte behöver tänka så mycket på mat. Det svåra när man börjar tugga igen är ju att suget kan komma tillbaka….

[Oceansoul]
11/30/14, 2:44 PM
#9

Kombinerar VLCD med extra protein (ex. en shake och ett grillat kycklingbröst) Tänkte köra på det i ett par dagar för att få ordning på aptiten igen och äta när jag är hungrig och inte sugen (att inte veta skillnaden i det livssituationen jag är i nu är också orsaken att jag blivit större än vad jag önskat) Ska bli intressant att se om det funkar!

R_star
12/19/14, 4:43 AM
#10

jag är inne på dag 2…nån mer som kör nu? jag kör enbart på slanka, inget annat.

TheFateater
1/1/15, 5:11 PM
#11

Jag har börjat idag. Beställde slanka på juldagen men det har inte kommit ännu. Har därför käkat naturdiet idag och ska äta soppa till middag. Har även tagit en långpromenad. Startvikten idag var 98 kg. Behöver ta mig ner till 75.

Zepp
1/2/15, 2:08 PM
#12

I stället för pulver skulle jag ha satsat på äggdiet.. dvs att i princip bara äta ägg.. och någon multivitaminmineraltablett!

Finns lixom inte en chans att du orkar/klarar äta så många ägg att du kommer upp i några större kalorimängder!

Sen så är ägg ett av de nyttigaste livsmedel du kan äta, det innehåller i princip all näring som krävs för att starta ett nytt liv.. förutom C-vitamin!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jspn
1/15/15, 6:35 PM
#13

äter delvis Allévos shakes och soppa. dag 1 idag, ersätter lunch, middag och kvällsmål. planerat att köra i två veckor, sen viktväktarliknande kost :)

Annons:
atlasstar
2/12/15, 4:49 AM
#14

Oj! Trodde aldrig på någon respons. Hur går det för er? Jag ligger nu på 67 kg, för ca tre veckor sedan kunde jag inte hålla mig längre och åt tio dagar i sträck. Behövde en rejäl paus, och det fick jag också! Följden på det blev ca 6 kg, vilket föll av rätt snabbt.  (Nej räknade aldrig med en tio dagars "strunta i dieten period" Utan bara en helg då jag kunde lägga dieten åt sidan, gå ut med vänner te.x) ) Men jag tänker inte haka upp mig på det, var trött pga att jag hade hamnat på en platå som varat i ca 2-3 veckor. Men nu rör det på sig igen, så jag ger inte upp.  Många ifrågasätter det här, men många andra kan också relatera.  Jag har tillexempel inte råd med ett gymkort, men såfort värmen kommer fram vill jag börja springa igen, något av det bästa jag visste förut. ) 

Jag har haft ett par andra fuskdagar sen i oktober, skulle nog aldrig orkat annars. 55 kg är mitt mål, håller även på att spara ihop till gymkortet. Räknar inte med att gå på det här resten av mitt liv, bara tills jag får ihop till gymkortet och en bra vikt. Anledningen till att jag började var att jag under hela min uppväxt lidigt av övervikt, varit mobbad.. depprimerad, retad. Kallad för gravid, saker som ärrat mig. Jag har gått ner i vikt en gång förut, och då började jag träna och skar ner på kaloriintaget. Det fungerade också. även om det gick lite långsammare. Då sprang jag också en hel del! Men sen skedde en sak och jag la bara av, det dummaste jag gjort i hela mitt liv.. Alltid såklart drömt om att vara smal, kunna gå in och vet att min storlek hänger där. Eller bara att älska mig själv, aldrig ens velat vara taggad i foton på facebook för att jag hatat min kroppsbild så mycket. 

Så för er som säger att det här en dålig sak att göra, eller ett dåligt sätt. Jag vet att det finns andra sätt att gå ner i vikt på, men jag valde det här. Och jag står fast vid det. Ska som sagt börja träna och så när kostnaden finns, men tills dess är det här vad jag gör.

Upp till toppen
Annons: