Annons:
Etikettätstörning-utan-närmare-specifikation-uns
Läst 1385 ggr
Gutetöisen
2014-11-18 09:26

Hjälp med nyttig viktnedgång

Hej!! Jag behöver akut hjälp/tips/vägledning Jag är en tjej på 23 år jag har kämpat med viktnedgång och dålig självkänsla under flera år. Nu de senaste halvåret så har jag blivit diagnoserad med ätstörningar pga min självkänsla när jag äter och att jag hellre hoppar över måltider istället för att äta bättre. Och vet inte vad jag ska äta själv för att må bättre.. Jag är ungefär 177 lång och 70kg och jag vill gå ner typ 5-10 kg så jag kommer ner på 65 iaf så jag blir av med bukfettet.. Nån som kan hjälpa mej? Jag är student så inte något för dyrt..

Annons:
Cordata
2014-11-18 09:32
#1

Jag tycker att det låter som en bra vikt för din längd, men sen beror det ju förstås på hur man är bygd hur allt sätter sig. Jag har inga direkta mattips, men att göra situps samt rocka rockring eller dansa magdans brukar spänna in musklerna runt magen så man ser betydligt smalare ut. Lycka till :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
2014-11-18 09:34
#2

Dessutom kan man ta något kilo på köpet då ;). När jag gör sånna övningar brukar jag märka skillnad redan efter 1.5-2 veckor, vill jag lägga till. Så det är ingen superseg process.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[sanna70]
2014-11-18 09:40
#3

Jag har inga erfarenheter dock har jag en väninna som har kämpat med sin viktnedgång innan.

Hon tycks ha hittat ett bra sätt nu och det fungerar för hon har gått ner i vikt och hon håller sig stabil.

Det hon har gjort var att införa regelbundna måltider. Frukost (gröt) mellanmål (frukt,keso) Lunch (vanlig husmanskost med mycket grönsaker) mellanmål på em (frukt) Kvällsmat (lättare måltid, mycket sallad) innan hon lägger sig äter hon dessutom ytterligare någon frukt eller, keso eller knäckebröd.

Eftersom hon äter så ofta(regelbundet) så är hon aldrig jätte hungrig och därför kan hon äta mindre åt gången.