Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2453 ggr
SegerSims
1/16/15, 4:09 PM

-34,1 kg på 8 månader

Var och vägde mig idag på sjukhuset och har gått ner -2,9 kg sedan en månad sedan.

Har under 8 månader gått ner -34,1 kg och jag är super nöjd.

Från 122,7kg till 88,6kg är bra men mycket mer ska det bli.

Vad gör jag? Slutat med socker och äter bara nyttigt fett. Inget mjukt bröd samt följer en dietists kostråd.

Motion är det dåligt med, vilket det har varit sedan i Augusti. Som tur är går jag ändå ner, men ska försöka ta tag i motionen ändå.

Annons:
[Sabina]
1/16/15, 4:25 PM
#1

Oj, vilken prestation! Grattis, vad duktig du är 🙂.
Även om man har hjälp och stöttning av dietister och annan sjukvårdspersonal så är det ändå du som gör jobbet, så det är mycket bra jobbat av dig 🌺

tusira
1/18/15, 8:14 AM
#3

bra kämpat, önskar dig allt gott!

Galen i katter. De lyssnar och säger sällan emot Skrattar
http://fiamej.wordpress.com/2014/10/06/vara-karleksbarn/

jspn
1/18/15, 2:06 PM
#4

Härligt! Kämpa på :D

Aleya
1/18/15, 7:39 PM
#6

Jäkligt bra gjort. :) Är det bara omläggning av kosten? :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
SegerSims
1/19/15, 1:40 AM
#7

#6 Tack så mycket!

Först Modifast i 3 månader och sedan omläggning av kosten.  Får stöd från Sahlgrenska Sjukhus och Obesitamottagningen.

[Sabina]
1/19/15, 2:21 AM
#8

#6 Obesitasmottagningen på Sahl. har jag hört mycket gott om. De verkar ha jättebra och mycket kunnig personal. 👍

SegerSims
1/19/15, 11:19 PM
#9

 #8 Ja dom är superbra! Man blir bra omhändertagen och jag ångrar inte en sekund av att gå där. 🙂

[Nudity]
1/22/15, 8:28 AM
#10

Du gör helt rätt och du behöver inte stressa med motionen. Kosten står för 70% av en viktminskning. Vill man gå ned i vikt genom träning behöver man träna 1½ timme/dag - varje dag. Det träning gör i första hand är att strama upp det som går att strama upp och forma till lite här och där och den gör att du ibland kan äta det där lilla extra.

Vill du tids nog hitta den ultimata träningsformen, den som tar hela kroppen på en gång, så är det roddmaskinerna på gymmen och simning som gäller. 

Förutom att obesitaavdelningen är bra, så är det ingen annan än DU som gör fotarbetet. Det är DU som är BRA, tjejen! 🌈

[[Mellebelle]]
1/23/15, 11:26 AM
#12

bra jobbat! :D

en fråga är ny på detta men vad är nyttigt fett?

M.Asplund
3/5/15, 6:36 AM
#13

Hej alla kämpande och ni som stöttar!  Jag har det jobbigt med min vikt sen jag gick upp ca 39 kg vid en ryggskada för många år sen. Jag åt likadant som innan när jag var aktiv och vältränad fast mera osund kost hm…och låg i ca 2 års tid.

Nu sen 1 år har jag gått ner 10 kg men det är långt kvar och min kropp mår dåligt av all vikt som den släpar på nu och har  även utmattningsyndrom ,så det är så svårt att få ihop orken till bara att laga mat och promenera de små bitar jag kan. Har en grym vilja då den sätter in men saknar stöd och pepping! Kan en del om kost samt träning då jag varit aktiv förr. Skulle vara så motiverande att ha någon eller några att bolla med som själva vill gå ner eller har gått ner och vill stötta. Finns ni här kanske?? Grattis till alla som kämpar där ute!!!

Annons:
Hildgrim
3/6/15, 2:05 PM
#14

Stort grattis, kämpa på. :)

Upp till toppen
Annons: