Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1277 ggr
JenniferSoderberg
1/27/15, 8:21 AM

Hur går jag till väga?

Visste inte vars jag skulle he den, då jag inte kände att nån grupp passade, men admin får flytta om dom känner att en grupp passar. Jag är en ganska lat tjej kan jag erkänna, som gillar mat, är dock inte mycket för godis och dyl, nån dag i månaden kan jag få rejält sug efter chips och dipp och då köper jag det, men annars är mat min "fiende" jag vill gå ner i vikt, lagom snabbt, har hund, så kan börja gå längre promenader, men då han är gammal vill han helst inte gå så långt, så även där finns ett problem.. Min vikt nu är 117kg. Är 166cm lång. Och min målvikt är 65-67kg. Hur ska jag gå till väga förutom mindre mat och promenader? Skulle även uppskatta någon att göra detta med, men det är inget jag förväntar mig dock.. Iaf, hjälp?


Annons:
Facie
1/27/15, 9:28 AM
#1

Börja med att promenera en timme varje morgon och en timme varje kväll i det tempot som känns lagom. Med tiden kommer du kunna gå snabbare och snabbare då promenader faktiskt är väldigt effektivt.
När de kommer till maten bör du iaf under någon vecka räkna de kalorier som du stoppar i dig så att du kan ligga på ett underskott på några hundra.
Här är en bra sida där du kan räkna ut hur mycket kalorier din kropp bränner när du gör ingenting: http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/
Sen får du bestämma själv hur mycket kaloirer du vill  ligga under, dvs hur snabbt du vill gå ner i vikt.

Pretty wise //

Fridaaaa
1/28/15, 1:43 PM
#2

Mindre mat beror på hur mycket du äter nu.

Men kalorier in kalorier ut räknar jag 🙂 Den sidan #1 skrev stämmer bra på mig. Mitt energibehov är 1981 för att hålla vikten, jag ligger på ca 1500 kcal per dag för att gå ner 🙂 (tänk på att inte ligga för lågt heller).
Lifesum är en toppenbra app. Gratis också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
1/28/15, 6:26 PM
#3

Jag skulle också rekommendera att du börjar räkna kalorier, Lifesum är en trevlig app du kan ta hjälp av. Sen finns det appar du kan använda när du promenerar så får du reda på hur långt du går och mycket kalorier du förbränner. :P

Det finns något väldigt betryggande med att få sånt svart och vitt och veta att man ligger på ett energiunderskott än chansa/uppskatta.

[Majbot]
1/28/15, 11:08 PM
#4

Skaffa denna boken för att få bättre förståelse för vad som faktiskt är bra kontra dålig mat:

http://www.mmsports.se/Tillbehor/Bocker-e-bocker/Jacob-Gudiol-Skitmat.html

Halvdansken
2/1/15, 3:14 PM
#5

LCHF kanske skulle kunna vara nåt? Läs på Kostdoktorn, eller Kolhydrater i fokus.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: