Annons:
Etikettträning
Läst 2750 ggr
Anonym4266
2015-01-29 17:47

Trivs verkligen inte med min kropp!

Tjena! Jag hatar verkligen min kropp! Jag är en tjej på 13 snart 14 år, 161 cm lång och väger 46 kg. Jag vet att jag inte väger så mycket, och jag är inte på närheten till tjock, men jag är ändå inte nöjdmed min kropp! Jag hatar att gå i jeans, jag har för tjocka lår, också hatar jag min rumpa! Sen har jag faktiskt en riktigt snygg mage framifrån, smal midja och snygga höfter! Men sen när jag står med magen i profil så har jag värsta putmagen! Vill ha en platt mage! Så har ni tips på hur jag får en plattare mage, snyggare och mer vältränade lår samt en mer vältränad och rundad rumpa? Jag har inga planer på att svälta mig eller något, men jag vill däremot försöka dra ner på godisätandet, ja på kolhydrater i allmänhet! Ni kan ge allt från träningstips till mattips, vill verkligen bli nöjd och trivas med min kropp, särskilt till sommaren. Har inga planer på att gå ner i vikt, utan jag vill helt enkelt bara få en tajtare och mer vältränad kropp utan min fula putmage och lår! Kram/ Ella

Annons:
leemland
2015-01-29 17:53
#1

Du är bara 13 år så din kropp ändras hela tiden nu. 

Om du vill ha en rund rumpa så är de squats du ska göra. Plankan sägs vara väldigt bra träning för magen. Din fråga hör egentligen till inne på träning.ifokus :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym4266
2015-01-29 17:56
#2

Tack för svaret! Anledningen till att ställde frågan här är för att det inte alls är så mycket aktivitet inne på träning iFokus! Så jag hoppades på att få lite mer svar här, då det verkar vara mer aktivitet!:)

VildaVittra
2015-01-29 17:58
#3

Din mage är inte ful, den är normal och sund. 

Jag tycker som det låter som du snarare ska jobba på att börja tycka om dig själv och din kropp. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Yllhilda]
2015-01-29 18:05
#4

Som leemland säger är det mycket som händer i kroppen, och kommer fortsätta hända. Du kommer kanske få bredare höfter, bli längre och smalare eller kurvigare. Det beror helt på dina gener, men det lugnar ner sig någonstans när du är 20. 

Om du börjar simma blir alla muskler i kroppen stimulerade. Skulle kunna vara något för dig. 🙂

molam
2015-01-29 18:07
#5

Men herre gud, du är 13 år, du ska f*n inte tänka på utseendet redan, när jag var 13 år lekte jag fortfarande med My Little Pony och Nallar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anonym4266
2015-01-29 18:11
#6

Tack #3 och #4!:) Får man lägga upp en bild på hur ens kropp ser ut här? För min mage ser verkligen ut som en gravidmage typ! Den är fast, men liksom väldigt spänd och putande. Jag vet att det är normalt med lite putmage, men min är verkligen som en uppblåst som en balkong som sagt:/

Annons:
Anonym4266
2015-01-29 18:13
#7

#5 men jag trivs ju verkligen inte med min kropp! Mår riktigt dåligt över den! Vill liksom kunna gå i de kläder jag vill utan att känna mig osäker! Vill bara bli lite mer vältränad, absolut inte svälta mig eller något! Det skulle jag aldrig göra! Är varken fint eller hälsosamt!

sisela
2015-01-29 18:13
#8

Ibland kan man ha putmage av att ha dålig hållning. Se til så att din rygg är rakoch att du inte svankar eller hänger med axlarna. Det är bra träning för kroppen också, att tänka på hållningen.

leemland
2015-01-29 18:43
#9

#6 Om jag förstått de rätt så klart du får lägga upp foto. MEN tänk på att du inte kan ta bort dom sen igen och inte alla sajtvärdar tar bort de om det inte finns absolut anledning eller dom anser de.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

molam
2015-01-29 20:04
#10

#7 DEt spelar ingen roll, du är und, din kropp är inte färdig utvecklad

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anonym4266
2015-01-29 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Suddig bild men såhär ser den ut! Min kamera är jättedålig!

Anonym4266
2015-01-29 21:53
#12

Den bli extra stor på kvällen då jag bar ätit!

VildaVittra
2015-01-30 03:07
#13

Du har en helt normal mage som inte behöver förlora ett gram på sig, däremot svankar du lite, så sträck på dig.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Yllhilda]
2015-01-30 09:42
#14

#11 Håller med Vittra. Rak i ryggen! 🙂

[Túrwen]
2015-01-30 22:38
#15

Tycker att du ser helt normal och frisk ut för att vara 13, känner du dig svullen kan det vara för att du är lite överkänslig för något och då kan det vara värt att prova laktosfritt exempelvis och känna om det blir bättre. Du är långt ifrån färdigväxt och har hela livet framför dig,  älska din kropp och att du är frisk!

Bjallstal
2015-02-02 12:26
#16

Skulle också säga att din mage kanske är känslig mot något, vilket gör att man kan bli uppblåst utan att vara i närheten av överviktig. Du ska absolut INTE gå ner i vikt. Men kanske kolla över ev allergier eller överkönsligheter. Min mage sväller upp av för mycket laktos och gluten. Prova lägga om kosten några veckor och se vad som händer. Detta är något väldigt många har och tror inte att någon annan än du själv lägger märke till det. Börja försöka älska din kropp och tänk på hur fantastisk den är, hur mycket du kan göra med dig som får dig att må bra.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[rumelle]
2015-02-04 08:15
#17

Du är bara 13 år och har fortfarande ett barns kropp och barn är ofta lite rundare i formerna än vuxna kvinnor och har sällan en platt mage även om de är smala. Du kan inte jämföra dig med hur vuxna smala kvinnor ser ut eftersom du inte har en vuxen kropp ännu. Din kropp kommer att förändras mycket under tonåren. Du ska absolut inte föröska banta eller liknande, men det är aldrig fel att äta hälsosamt och röra på sig. Det mår kroppen bara bra av. 
Tycker att du hellre ska jobba med att tycka om dig själv för den du är. Det är så mycket mer värdefullt än att bara oroa sig över sitt utseende.

Anonym4266
2015-02-20 14:55
#18

Hej allihopa! Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag! Vi har nu vart hos doktorn som tog lite prover och konstaterade att jag är allergisk/känslig mot både mjölk och gluten, och att jag inte ska äta så mycket av det i min kost! Tack så mycket för alla svar! Jag är som sagt ganska onöjd med min kropp och ska ta åt mig det ni har skrivit till mig och föröka tycka om mig som jag är! Och på tal om min hållning så har jag alltid vart lite svankryggad eller vad man säger, så när jag står med ryggen rakt ser jag verkligen inte klok ut! Men det kanske är något som går att träna upp??

Bjallstal
2015-02-23 16:33
#19

Absolut, tränar man framför allt mage, rygg och axlar Så förbättrar man Hållningen. Jag har själv dålig hållning och får jobba på det dagligen. Vad skönt att du fick uträtt magen hos läkare. Dina besvär lägger sig troligen inom några veckor nu :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: