Annons:
Etikettträning
Läst 960 ggr
Frosstis
1/29/15, 6:23 PM

Fettförbränning + uthållighetsstyrka

Hej, jag undrar vad man ska träna för att förbränna fett och vad/hur man ska träna för att få uthållighetsstyrka. På gym med fria vikter eller maskiner, spelar inte så stor roll.

Om någon har ett bra träningsschema så får ni jättegärna dela med er! :)

Annons:
Facie
1/30/15, 8:53 AM
#1

Jag har ett grymt träningschema för att bygga muskler och därmed bränna fett. Gå in på styreklabbet.se, han förklarar allt man behöver veta. Där finns också olika program som du kan välja mellan.

Pretty wise //

Frosstis
1/30/15, 11:14 AM
#2

Tack! :)

jspn
3/8/15, 8:39 PM
#3

Rekommenderar också styrkelabbet.se :) mycket bra info där! Jag har precis börjat på mitt program "starting strength" :)

Frosstis
3/8/15, 8:42 PM
#4

#3 Har kollat in den länken innan, men tycker inte de passen som finns där passar mig riktigt :)

Så har bokat in mig på lite olika pass nu, bland annat yoga och zumba (inte i viktminksningssyfte utan för att bli vältränad och ha kul)! När jag är på gymmet vet jag inte vad jag ska öga så det slutar alltid med att jag göra lite crosstrainer och övningar jag lika gärna kunde ha gjort hemma, så pass funkar bäst för mig.

Frosstis
3/8/15, 8:43 PM
#5

Förresten #1, har glömt o svara, men det där träningsschemat du har, är det taget från styrkelabbet eller har du byggt upp det själv? Har du lust o dela med dig? 😊

Zepp
3/10/15, 10:40 PM
#6

Två timmars löpning i högt tempo.. 7 dar i veckan om du tänkt dig att träna dig ner i vikt.. minst!

Oså på det den övriga träningen för muskler, kordination, explosivitet och styrka!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
nypisnina
3/11/15, 2:04 PM
#7

Intervaller är kanon och att blanda lågintensiv träning med explosiv.
Våga ta i och verkligen utmana dig med styrketräning - styrkelabbet som de andra i tråden nämner har verkligen bra tips i hur man gör när man ska bygga.
- Ju mer muskler du har desto mer bränner du.
Men igen, intervaller för uthålligheten så blir du som ett monster när du tränar.

Upp till toppen
Annons: