Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1326 ggr
Malin-lappen
4/6/15, 11:05 PM

Ny medlem + nya vanor

Hejsan hejsan! Malin heter jag och är 25 år. Har varit medlem här förut för ca 10 år sedan men på andra sidor. Har kollat runder här lite på Viktminskning för att skaffa lite härlig inspiration och det har jag verkligen fått. Mina svagheter är att jag älskar all sorts mat och mycket mat. Så vad jag måste se över är portionskontroll. * Portionerna måste minska. * Sluta småäta onyttigheter. * Börja äta frukost * Dricka mer vatten * Äta mindre kött och spannmål * Äta mer grönsaker, frukt och bär. Provat en del olika dieter förr men jag känner att det krävs en livsstilsomvändning för att det ska fungera i min vardag. Har t.ex. Provat naturdiet och då gick jag ner en del kilo men slutade med att jag gick upp allt igen efter en tid + lite till… Så en hållbar livsstil måste till! Så jag började för ganska exakt två veckor sedan imorgon. Har ätit frukost varje dag i form av chia-gröt med blåbär vilket jag tycker är jättegott. Sen har det såklart varierat ganska mycket Vad jag käkat till lunch och sen kvällsmat. Men jag har bytt ut potatisen, ris och pastan till quinoa. Mer grönsaker och fisk. Försöker hålla i alla fall 2 dagar helt vegetariska. Får käka så mycket frukt jag vill och dricka te med honung men inte äta något efter ca 19:00 påkvällen. Är jag bortbjuden äter jag givetvis vad som bjuds men mindre portion. Jag ska inte vara FÖR strikt mot mig själv för då vet jag att jag lätt tröttnar. Åt t.ex. Smörgåstårta förra helgen men bara en liten bit och var ändå nöjd. Så för ca 2 veckor sedan började jag med mina 106 kilo (skäms) till mina korta 165 cm. Idag stod vågen på 98,6. Alltså 7,4 kilo! Wow vilken rivstart känner jag bara! Glädjen är på topp och kan inte fatta att det gör så stor skillnad! Äter mig liksom mätt (inte överdrivet) och känner mig inte så sugen på något sött heller. Mitt första delmål är 90 kg och när jag kommer ner dit så ska jag skaffa mig ett träningskort tänkte jag. Ha en trevlig kväll alla viktkämpar där ute!

Annons:
Honestyisdead
4/6/15, 11:09 PM
#1

Lycka till och grattis till en bra start!

Malin-lappen
4/6/15, 11:19 PM
#2

Tack så mycket :D

Malin-lappen
4/9/15, 6:47 PM
#3

Bra dag att testa mina förmågor att avstå från "gotti-gott". Hade Apt på jobbet och där fanns kakor ich bullar i överflöd. Jag hade med mig två frukter och kände mig stolt över mig själv när jag gick där ifrån hur nöjd som helst utan kakor i magen, hehe!

Malin-lappen
4/15/15, 8:49 PM
#4

Har knappt vågat titta på vågen den sista veckan! Jag har varit duktig när jag är hemma. Håller mig till måltiderna och känner mig nöjd. Men har varit på kakbuffe med ett par vänner och då blev det en del sött! Plus att jag varit borta hela helgen och käkat icke "godkänd" mat men jag har bara tagit en portion. Resultatet på vågen (trots detta "fuskandet") visade 97,9 :) Har bara gått ner 0,7 kilo men jag trodde jag hade gått upp! Härligt!

Malin-lappen
4/17/15, 2:06 PM
#5

Ställde mig på vågen imorse igen bara för att se ;) 97,4!! Så härligt!

Honestyisdead
4/17/15, 2:15 PM
#6

Kul att det går bra :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: