Annons:
Etikettkost
Läst 1885 ggr
Fridaaaa
4/14/15, 12:39 PM

Mer hälsosam mat

Jag har alltid haft svårt att äta grönsaker, försökt flera år.
Men vill kämpa med att lära mig vissa fler grönsaker/rotfrukter i alla fall.
Nu äter jag "bara" gurka, sallad och majs (potatis). 

Någon som har tips på recept på maträtter som innehåller till viss del grönsaker men som inte smakar så mycket av just den grönsaker om ni förstår hur jag menar, så jag vänjer mig mer och mer.

Inte kål eller lök (min mage är inte så förtjust i det)
(säg inte googla, det säger ingenting ang smak mm)

Måste gå att göra glutenfritt och laktosfritt. Samt inte stark mat Glad
LCHF är inget alternativ (redan provat)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
4/14/15, 1:02 PM
#1

Riva ner lite rotfrukter som palsternacka eller morot i potatismos kanske?

Äter du vitlök? Broccoli + färskost + vitlök i en mixer ger ett trevligt mos att äta till många rätter. 🙂

Finns det någonting du gillar doften eller smaken på men inte klarar konsistensen av? För i så fall kanske man kan mixa ner det i olika såser eller så.

Äter du frukt? En juicepress kanske man vara bra att investera i. Persika + apelsin + morot ger en jättegod juice där moroten bara ger lite sötma.

🙂

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 1:07 PM
#2

#1 Nope ingen form av lök (avskyr vitlöksdoft också hehe). Och broccoli är kål 😉

Är just det, jag ska lära mig att äta några till grönsaker, så jag får lite mer variation i kosten och lättare att äta mer nyttigt också 🙂

Frukt tar jag ibland till mellanmål eller så men gillar det inte i matlagning.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
4/14/15, 1:09 PM
#3

Varför gör du inte bara råa kalla grönsaksoppor med mixern till förrätt varje middag, då kan du ju tillföra det nya till de du redan äter i lugn takt. Som gazpacho men med olika grönsaker.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
4/14/15, 1:11 PM
#4

#3 Gillar inte kalla Soppor dessvärre, knappt soppa överlag. Men tack ändå 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/14/15, 1:16 PM
#5

#2 Okej. Men med sallad, är det bara typ isbergssallad du menar då? annars kan man variera lite där. Romansallad till exempel smakar inte så mycket. 

Det jag menade med frukt är att det kan användas till att dölja smak i juicer eller smoothies. Om du mixar lite grönsaker med lite is och blandar ut med apelsinjuice till exempel, så får du en näringsrik dryck! 🙂 Bär är annars bra. Blåbär innehåller massa gott och kan ätas i havregrynsgröten. Hur är det med ingefära? Det ska vara jättenyttigt och bra för magen! Bara att riva lite över mat.

Annars - du kan inte shotta lite grönsaksjuice på morgonen för vitaminernas skull? 

VildaVittras alternativ var smart också.

/Surpan

VildaVittra
4/14/15, 1:18 PM
#6

#4 Är det inte dags att lära sig äta det då då? Häll en skvätt vodka i och kalla det för drink (blody Mary är ju en sådan drink)? Juica dom i juicemaskinen? 

Här har du en kall soppa gjord på majs, vitlöken är ju bara att hoppa över: http://www.dn.se/mat-dryck/recept/kall-majssoppa/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Fridaaaa
4/14/15, 1:26 PM
#7

#5  Aaa jag tänkte att jag ville helst ha det i maten 🙂
Just grönsaker, inte bär och frukt. 
Ingefära gillar jag inte smaken dessvärre. 

#6 Har ingen juciemaskin. Haha vodka blir det definitivt inte, ingen sprit här inte ens en skvätt 😛 
Man kan inte gilla allt och just Soppor har jag väldigt svårt för, alltid haft, finns så mycket annat än Soppor som jag hellre äter i så fall 🙂 Känner ingen behov av att lära mig äta kall soppa 🙂
Äger ingen stavmixer eller matberedare dessvärre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
4/14/15, 1:29 PM
#8

#7 Då kan du inte dricka juice heller alltså? Eller är det en fix idé just med ordet soppa? För de har ju samma konsistens.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
4/14/15, 1:30 PM
#9

Investera i en stavmixer. ihop mixad mat döljer de individuella ingredienserna.

Jag kom på en annan sak - omelett! Finfinhacka lite paprika och ha i smeten. sen kan du slänga på sånt du gillar. Lax + pepparot är gott och pepparrot är starkt smakande så det döljer det mesta.

/Surpan

Surpan
4/14/15, 1:31 PM
#10

Äter du köttfärssås med tomatpuré i förresten?

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 1:33 PM
#11

#8 Jucie utan fruktkött kan jag dricka.  Nej det är ingen "fixide" med soppa. Skillnad på jucie och soppa för mig, både smak och konsistens. 
plus har inget att mixa det 100% slätt heller ändå. Och gillar inte att äta kall mat till middag utan varm. 

Men nu vill jag inte ha vidare diskussion kring soppa. Vill ha tips & recept på annat än soppa. 
 Tack ändå med soppförslaget

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
4/14/15, 1:35 PM
#12

#10 Japp det äter jag, brukar jag ha i köttfärs 🙂 Det eller passerade/krossade tomater.
Vad ligger en bra stavmixer i pris? (inte koll på sånt)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/14/15, 1:49 PM
#13

#12 Det är ju kanon! Det du kan göra då är att köpa typ körsbärstomater och koka in dom i köttfärsåsen, det ger mer vitaminer än de passerade. 🙂 Rivna morötter vet jag att flera drygar ut sin köttfärsås med. Finahckad zucchini drar åt sig jättemycket vätska och smakar till slut i princip endast som resten av maten, det kan vara perfekt för köttfärssås också. Låt det ligga på bänken en stund med salt innan du häller i det bara.

En stavmixer kostar ett par hundringar att köpa. Brukar finnas second hand och på blocket annars. Frågar man inom släkten är det alltid någon som har dubbelt och kan offra en. 😉

/Surpan

Annons:
Fridaaaa
4/14/15, 1:51 PM
#14

#13 Får kolla runt i släkten för köper aldrig sånt begagnat av okända 🙂
Tack för tipset!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/14/15, 2:17 PM
#15

Tipsar också om att slänga ner en sötpotatis och en palsternacka i potatismoset. 🙂

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 2:18 PM
#16

#15 Jag äter i regel pulvermos tyvärr men sant, för jag får aldrig till potatismos helt slätt som pulvermos :( bra knep? Testat med att mosa allting först och sedan med elvisp men blir klumpar ändå :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/14/15, 2:21 PM
#17

#16 Med risk för att låta tjatig - stavmixer. 🙂 Och ha i ordentligt med smör.

Brukar du stuva makaroner eller pasta? För i så fall kan du koka små bitar grönsaker och stuva de med. 🙂 Krydda allting med lite persilja också om du äter det - supergott!

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 2:22 PM
#18

#17 Stuvar sällan, tycker glutenfria makaroner sällan blir så gott stuvade 😕  Kan vara glutnfria mjölet också, vet inte riktigt vad det är som gör det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/14/15, 2:27 PM
#19

#18 Testat bönpasta? 🙂

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 2:28 PM
#20

#19 Japp dock inte att stuva 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
4/14/15, 2:30 PM
#21

#20 Ok, jag tycker den är bättre än "vanlig" glutenfri pasta.  Men de luktar ju lite.. Skumt. 🙂 Men jag tror på stavmixer och att börja finhacka ner massa saker i grytor. och sen vänja dig mer och mer.

/Surpan

Fridaaaa
4/14/15, 2:43 PM
#22

#21 Se om jag har någon jag kan köpa billigt av annars kommer det att dröja innan jag kan inhandla om jag inte hittar till väldigt bra pris :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/14/15, 4:17 PM
#23

#22 Billig stavmixer hittar du på netonnet.se.  99kr.

Fridaaaa
4/14/15, 4:24 PM
#24

#23 Synd att jag inte visste det, nyligen beställt därifrån 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/14/15, 4:59 PM
#25

#24 Tror det är fri frakt

Chestnut
4/15/15, 1:51 PM
#26

Öob har också stavmixrar billigt. Tror jag gav 49:- för min.

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
4/15/15, 1:51 PM
#27

#26 Haft en därifrån, minns dock inte märke, den gick åt pipan ganska fort :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Malin-lappen
4/15/15, 9:04 PM
#28

Har du alltid ätit så ovarierat? Bara en nyfiken fråga så känn inte att du tvunget måste svara och jag menar avsolut inget illa med det. Det är nämligen så att jag såg en dokumentär om det igår så därför jag blev nyfiken.

Fridaaaa
4/15/15, 9:05 PM
#29

#28 Åt lite mer grönsaker som riktigt liten men stort sätt alltid varit väldigt kräsen med maten även fast mina föräldrar försökt variera med maten.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malin-lappen
4/15/15, 9:09 PM
#30

Okej :) tack för att du svarade! Hoppas det ska lösas för dig!

Fridaaaa
4/15/15, 9:12 PM
#31

#30 :) Hoppas på det. Jobbigt i längden :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malin-lappen
4/15/15, 9:15 PM
#32

Ja det förstår jag verkligen att det är. Kan inte tänka mig in det alls. Jag äter typ allt som finns utom lever som jag inte tål varken lukt eller smak av.

Fridaaaa
4/15/15, 9:16 PM
#33

#32 Levergryta t.ex klarar jag inte äta men nog fått det av mamma hehe bara pappa i min familj så att säga som äter det hehe Mina två småsyskon gör inte heller :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Murmeltuss
4/18/15, 8:10 PM
#34

Jag har svårt att äta nästan alla grönsaker pga fel på min matstrupe. Men jag har i vuxen ålder också försökt lära mig testa nytt. Paprikapure är perfekt i köttfärssås för att få lite mer grönsaker. även då tomatkross och liknande.

Annons:
molllyr
5/6/15, 9:42 PM
#35

Jag har haft sjukt stora problem med grönsaker… Det jag lärt mig äta de senaste åren är främst sallad, sedan även tomat, palsternacka och blomkålsmos. Nu skrev du ingen kol, men jag kan iallafall inte äta blomkål om jag inte gör det till mos med stavmixer, så det är så jag får i mig det iallafall (man får ju ha sina knep). 

Jag tänker också att grönsaker är fortfarande nytt för mig, precis som för små barn. Mina smaklökar är inte vana vid det men varje gång jag "smakar" eller tar en bit av grönsakerna så blir jag lite mer van vid det… och en dag kanske jag faktiskt kommer tycka om det? :)

Jag har inga direkta förslag på vilka grönsaker du ska testa för sitter ju i samma sits själv… Men jag har lärt mig av några små knep och av att upprepa och kämpa på helt enkelt.. :)

Fridaaaa
5/6/15, 9:45 PM
#36

#35 Hjälper inte att mixa det om jag känner smaken 😉 Och magen är väldigt känslig mot kål med så.

Ja jag har försökt så med många grönsaker att smaka daligen men bara lyckats med viss sallad, gurka och majs :/ Men köpte en mix i affären med majs, ärtor, paprika och ris, den gick faktiskt 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molllyr
5/11/15, 4:00 PM
#37

#36 För mig verkar det mer vara själva grönsaken, för som sagt, kräks nästan när jag smakar på blomkål, men om jag mosar det så går det ner.

Gerona
5/11/15, 9:05 PM
#38

Viktminskning handlar om livsstilsförändringar. Är man inte beredd att offra sig lite och konsumera nyttig kost så är man inte redo för livsstilsförändringen som sedan kommer att ge resultat. Lär dig äta mat som inte är lika god som maten du är van vid. Förmodligen blir den godare i takt med att du vänjer dig
hälsningar/ ciliacicilia.blogg.se

Fridaaaa
5/11/15, 9:07 PM
#39

#38 Har du läst #0 överhuvudtaget med tanke på ditt svar? 🤔 Eller i tråden?
För det är precis det jag håller på med: Försöker lära mig att äta t.ex fler grönsaker, därav börja smått där det inte smakar/konsistens direkt mycket och sedan öka efter hand. Att bara börja äta rakt av hjälper sällan och hjälper definitivt sällan mig. Livsförändring gör man inte på en handvändning, samma med hälsa. Vill man så kan man till slut ja men tar längre tid med vissa saker för vissa än för andra t.ex

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gerona
5/11/15, 9:16 PM
#40

Det jag reagerade på va dina kommentarer som " det kan jag inte äta" och " gillar inte kalla soppor" osv. Viktminskning och livsstilsförändringar ska varken vara goda, roliga eller enkla. Det ska vara jobbigt, intensivt och mörbultande då blir den som effektivast. Tro mig, jag gick ner från 93 kg till 56 kg. Jag var precis som du beskriver innan jag bestämde mig för att se de som behövde göras och gjorde det.

Fridaaaa
5/11/15, 9:29 PM
#41

#40 Fast kalla Soppor t.ex är ju inget måste att lära sig att äta 😛 Det fungerar ju lika bra utan. 
"kan inte äta" vilket tänker du på då? Kål & lök samt laktos & gluten är något magen inte klarar/tål, det är alltså inget självvalt om det är det du tänkte på.

Alla fungerar vi olika och även om man bestämt sig för något går det som sagt inte i en handvändning. Jag försöker dagligen med grönsaker i olika varianter för att lära mig äta vissa och komma fram till hur just dem grönsakerna fungerar för mig i vilken form alltså. Och hälsosamt är ju inte heller = massa grönsaker 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
5/11/15, 10:21 PM
#42

#40 Det där var ju så fel det kan bli!

Jag gick ner från 102 till 64 på ett år och åt gott. Det ska inte vara jobbigt eller intensivt.  Du är ute och cyklar.

Gerona
5/12/15, 4:41 AM
#43

Jag är inte ute och cyklar. Intensivt behöver automatiskt inte betyda blodigt allvar och att man gör illa sin kropp osv. Våra kroppar är inte gjorda för viktminskning egentligen, det hör inte till vår naturliga instinkt på överlevnad. Så, såklart krävs blod svett och tårar " engagemang, disiplin och självkontroll" för att lyckas!

Honestyisdead
5/12/15, 7:43 AM
#44

#43 Nej det krävs inte blod svett eller tårar.

Fridaaaa
5/12/15, 8:04 AM
#45

Den diskussionen får ni ta i annan tråd tack.
Det är olika från person till person hur pass svårt eller "lätt" det hela är.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Facie
5/12/15, 3:25 PM
#46

Koka grönsakerna? Det funkar fantastiskt bra. Kokad broccoli, blomkål, morötter och spenat är jättegott. Sen kan man med fördel också steka dem, blir mycket godare.
Eller gör en god dressing av exempelvis lätt kvarg, vitlök och kryddor och doppa i :)

Pretty wise //

Fridaaaa
5/12/15, 7:21 PM
#47

#46 Min mage tål inte kål vidare bra så håller mig borta från det. Testat kokade morötter men var inte mycket bättre haha. Men går framåt 👍 Haft i lite rivade morötter i köttsfärs bland annat.  Äter inte kvarg eller vitlök så ;) Men tack ändå. (kvarg är hemsk konsistens och gillar inte smaken på laktosfri). Använder aldrig light heller 🙂 Men annan dipp går ju att göra och dippa i 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridarebecka
5/22/15, 10:16 AM
#48

Jag vet att detta inte är vad du frågade om, men äter du frukt och bär? Kan du tänka dig att dricka smoothies? Isåfall kan du smyga ner lite grönsaker i dina smoothies. Jag brukar tex göra hallon/rödbeta(dock smakar rödbetan rätt mycket så då får man inte ta för mycket) och äpple/apelsin/spenat. Spenaten smakar ingenting då :) Jag har även testat att mixa ner morot och det funkade :) Hallon, jordgubb och apelsin tycker jag har mycket smak och tar bort smakerna från grönsakerna rätt bra, även apelsinjuice tycker jag tar bort de andra smakerna bra.

Annars rekommenderar jag verkligen Soppor, varma Soppor med potatis som bas, sen kan du tillsätta tex rödbeta eller morot. Såg att du inte äter lök och kål, synd, annars är potatis/purjo och potatis/brocolli jättegott! 🙂

Annons:
Honestyisdead
5/22/15, 10:24 AM
#49

#47 koka morötterna länge.  Då tappar dom all smak. Även det nyttiga, men det kan vara en början?

Bra att du haft det i köttfärssås :) rivna morötter i det gör susen!

Fridaaaa
5/22/15, 2:57 PM
#50

#48 Många frukter och bär äter jag ja 🙂 Smoothie händer ibland att jag får för mig att göra, gott 👍 Ska testa det med att lägga i någon grönsak och så, så får jag i mig det på det sättet också 🙂

#49 Ja det gör inget i början, små steg i rätt riktning så att säga 🙂
Ja blev gott med lite rivna morötter i faktiskt blev förvånad själv hehe. Var inte mycket i men en del ändå 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
5/22/15, 3:46 PM
#51

👍

Facie
5/23/15, 9:30 AM
#52

#50 Var lite försiktigt med frukt dock, mycket"fruktsocker" tyvärr. Men visst finns det en hel del näring där i också. Främst i äpple.

Pretty wise //

Fridaaaa
5/23/15, 10:01 AM
#53

#52 Äter 1-2 frukter/bär per dag,varierar: banan, äpple, päron, björnbär, hallon, jordgubbar, nektarin t.ex 🙂 Ja det finns bra med vitaminer mm. Jag är inte så "rädd" för fruktosen eftersom den är naturlig så att säga.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malava
6/2/15, 11:33 PM
#54

Tips! kanske någon ska anmäla dig till Robinsson" man lär tycka vad som helst är gott utom sand o havsvatten.😃

Med borträknande av det man inte tål förstås.

Skulle själv behöva ngt liknande men då i syfte att gå ner i vikt fnv. ÄLSKAR allt ätbart i det stora hela.🤤


Fridaaaa
6/3/15, 9:31 AM
#55

#54 Det hade jag aldrig ställt upp på kan jag säga 😛 Och det inte pga maten utan pga många andra anledningar xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
6/3/15, 12:18 PM
#56

Jag skulle också tipsa om att göra smoothies och kasta i lite grönsaker med där i. Det har jag själv gjort. En stor favorit här är banan, äppel och spenat, mums! Jag har införskaffat en smoothie bok där det finns en massa spännande recept, t.ex. rödbetor, jordgubbar, lite lime och vaniljyoghurt eller varför inte avokado och mango osv.  De smakar underbart goda och de känns faktiskt nyttiga och hälsosamma.  Åtminstone får jag i mig en hel del olika grönsakerdå jag är också dålig på att äta grönsaker.

Tack och lov för min kille som envisas med att köpa hem broccoli och blomkål (han älskar sådant). Jag har bara fått lära mig att sådant. :)

Nu blev jag inspirerad! Tror att jag antingen ska pröva på att göra en smoothie gjord på päron, kiwi och broccoli eller en smoothie gjord på morötter, apelsiner och chili. 

Jag har annars varit lika petig med mat som du, men bara hundra gånger värre. Jag åt hamburgare endast med ketchup på, tyckte inte om köttfärssåser med alltför stora tomatbitar i osv. 

För flera år sedan var jag känd i släkten för att vara petig. Idag är jag en av de som äter de mest konstiga saker (grisfötter, hönsfötter etc). Min släkt fattar inte vad som hände. :) Jag blev bara så trött en gång på att vara så kräsen att jag fick nog.

Fridaaaa
6/3/15, 12:22 PM
#57

#56 Ja jag har med tröttnat på att vara så kräsen och verkligen försökt men mycket har verkligen inte gått ändå, för att jag har mått så illa av smaken/eller konsistensen istället :(
Försökte mig på kycklingrulle ena dagen med grönsaker jag inte brukar gilla kvar i men nja gick sådär med den men försökte i allla fall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
6/3/15, 4:13 PM
#58

#57 Det lär bli en lång process. Det händer inte över en natt! Förra året lärde jag mig att äta broccoli och blomkål, året därinnan lärde jag mig att äta gröna oliver och räkor osv. Nu är det så att jag faktiskt tycker om att äta sådant! Från att ha fullständigt avskytt det till att tycka det är fantastiskt, det visar att inget är omöjligt.

Grejen är ju att det sitter i huvudet. Så länge du kämpar på och försöker tänka "rätt" så kommer det att gå framåt. Du måste bara ha jävlaranamma i dig! Inget är omöjligt! Om lilla kräsna jag har övergått till att bli en riktig "daredevil" då det kommer till mat så lär nog du också lyckas. För det låter som om jag var hundra gånger värre än dig och jag har kommit långt. :)

Fridaaaa
6/3/15, 4:33 PM
#59

#58 Nej det ska gudarna veta haha. Jag har försökt i flera år nu, gått framåt men extremt långsamt. Men får ta den tid det tar 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
6/3/15, 4:39 PM
#60

#59 Som sagt, allt sitter nog bara i huvudet. En sak jag ännu inte riktigt har lärt mig att äta fast jag har försökt i 10 år nu är lök. Jag klarar inte av rå lök i hamburgare eller att känna av det i någon sås - man hör hur det knastrar då man tuggar. *ryser* Men det har att göra med ett barndomstrauma så där ligger väl den förklarningen! Då jag inte åt upp min mat som innehöll lökbitar som knastrade då man tuggade så fick jag smisk av kära mormor. =P

Fridaaaa
6/3/15, 4:46 PM
#61

#60 Ja delvis. Alla gillar ju inte all mat heller 🙂
Ja jag klarar inte ärtsoppa eller bruna bönor, är två rätter som aldrig kommer att gå. *rysning* samma med levergryta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malava
6/3/15, 5:20 PM
#62

#55 Inte jag heller pga andra anledningar men det var principen jag ville åt.

Hoppas du förstod min tanke?

Och absolut inte för att vara otrevlig, det måste bara vara så jobbigt att inte tycka om så mycket helt enkelt.

Lider med dig på det planet🥵❤️


Annons:
Fridaaaa
6/3/15, 5:45 PM
#63

#62 Nejnej tog inte dig som otrevlig på något sätt 🙂 Därav smileysarna 😉
Nja förstod inte riktigt principen?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malava
6/3/15, 7:08 PM
#64

Principen jag var ute efter var av egen erfarenhet.

När man tex haft en diet och får börja äta igen, så uppskattar man smakerna på ett helt fantastiskt sett som man innan inte gör. tex något du normalt sett inte tycker så värst intressant eller inte tycker om alls, smakar plötsligt gudomligt.

Men jag tror och det är vad jag tror, att man som vuxen i den situation du har att det är väldigt svårt att lära"gamla hundar sitta"om du förstår?

Det sitter i huvudet så att säga, vanesak

Men kanske har fel så försök vidare du bara.

Mitt tips är väl annars att införskaffa en mixer och juice maskin så får du hålla för näsan och dricka.

Då får du i alla fall i dig det nyttiga.

Alt köpa något hälsokost pulver/tabeletter men det blir ju dyrare.

All väl mening från mig❤️


Fridaaaa
6/3/15, 7:23 PM
#65

#64 Inte råd att skaffa juciemaskin eller mixer just nu dessvärre. 

Hälsopulver/tabletter är inget jag vill äta,vill få i mig sånt naturligt 👍 Vill nämligen inte lägga pengarna på konstgjorda vitaminer mm nämligen 🙂

Nja jag tror dessvärre inte att det skulle fungera, eftersom jag aldrig gillar smakerna tror jag inte kroppen längtar och tycker att detär gott sen. Gillar man däremot något, tröttnar och intekör det på ett tag och äter igen, då kan det nog bli som du beskriver men är vad jag tror 🙂

Tack för omtanken! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Malava
6/3/15, 7:31 PM
#66

#56 Grattis! du ser det sitter mer i huvudet än ngn annanstans.

Grisfötter har jag aldrig ätit och det lockar inte heller 😃då ska du veta att jag är en riktig gourmand.

Men det är jag övertygad om att jag skulle tycka om också.

Älskar allt ätbart men tror att tex orm och ko ögon etc  skulle få mig att spy! 

som i dom här extrema programmen eller ta tex i kina, dom älskar insekter etc.

Sånt får mig att må illa men som sagt vi är inte VANA vid det och det är personer med detta problem inte heller 

Är dessutom närings rikt så in i tusan och sägs vara bla framtidens proteinkälla i mixad form då det inte finns tillräckligt av den varan på jorden.

Så summarum. jag skulle nog kunna lära mig äta sånt också om det krisar, och tom tycka det är gott.


Upp till toppen
Annons: