Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 631 ggr
amandatherese
5/1/15, 9:39 AM

Kaos med rutiner

I början på nya året bestämde jag mig för att (precis som många andra) ta tag i min vikt. Startade på 81,1 kg och har genom att i princip bara ändrat kosten tappat en del så att jag idag ligger på 69,3 kg. Men sen jag började på mitt nya jobb så har mina rutiner blivit helt åt skogen och jag står still i viktminskningen.. På andra jobbet hann jag ta en frukt eller knäckemacka så att jag kunde få i mig något var tredje timma men på nya jobbet så kör man 5 timmar i sträck där man inte får lov att gå ifrån för att tillexempel äta en frukt. Vet inte hur jag ska få tillbaka rutinerna :( Märker dessutom väldigt tydligt av min ibs på nya jobbet då den kickar igång vid stress samt av slarv med maten. Någon som har tips på hur man kan hitta tillbaka? Har frågat chefen på gamla jobbet om jag kan få komma tillbaka och håller tummarna för det men om jag inte får det så vet jag inte vad jag ska göra..

Annons:
kalindas
5/1/15, 9:48 AM
#1

Kan ha fel. Men tror man har rätt till en 5 minuters paus varannan timme om så bara för att sträcka på benen.

/Elisa

amandatherese
5/1/15, 10:07 AM
#2

Åh okej, får kolla på det! Tror dock att jag skulle få många sura miner om jag skulle göra det ändå.. Hoppas innerligt att jag får komma tillbaka till gamla jobbet där jag ändå trivdes :)

amandatherese
5/1/15, 10:15 AM
#3

Stod att man ska få lov att ta kortare pauser i den mån det är möjligt hos arbetsmiljöverket, jag står oftast ensam i kassan utan att kunna byta av med någon så kanske får bita ihop tills jag hittat annat jobb :/

kalindas
5/1/15, 10:36 AM
#4

#3
Står du i vanlig kassa så får man bara sitta 2-2,5 timmar för att man ska kunna vara klar i huvudet.

/Elisa

amandatherese
5/1/15, 10:46 AM
#5

#4 Vad räknas som vanlig kassa? Jag står i kassan hos en snabbmatsrestaurang

amandatherese
5/1/15, 10:51 AM
#6

Skulle kanske lagt den här tråden på jobb iFokus istället, hehe..

Annons:
kalindas
5/1/15, 12:01 PM
#7

#6
Gäller säkert där också. Då man måste vara vaken och ha fokus hela tiden. Efter 2,5 timmar tappar man fokus om man inte får vila eller ta en kort paus.

/Elisa

kalindas
5/1/15, 12:03 PM
amandatherese
5/1/15, 10:25 PM
#9

Tack för länken! Får se om det finns något att göra åt saken :)

amandatherese
5/9/15, 7:32 PM
#10

Jag har fått vikariat på gamla jobbet igen :'d Har gått upp lite igen men nu ska jag bara bita ihop till maj är över ^^,

kalindas
5/10/15, 12:35 AM
#11

Lycka till!

/Elisa

amandatherese
5/10/15, 8:28 AM
#12

#11 Tack! :D

Upp till toppen
Annons: