Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 701 ggr
häxansurtant
2015-05-06 14:19

surtants bantartråd :)

Hej!

Jag skriver nog mest här för att ha lite koll, och tar gärna emot pepp och tips. Jag är 45 år, kvinna, som helt enkelt bara blev så himla trött på min övervikt. I lördags var jag iväg på en tävling med ett av mina barn, och vid ett samtal med en av de andra mammorna och de bantarråd hon hade fått från en vc läkare ( som hon för övrigt inte alls ville ha ), for hondjävulen i mig, och tänkte nu kör jag! Så sedan i söndags har jag ätit havregrynsgröt till frukost och sedan måltidsersättningar, typ pulver eller någon bar, övriga mål.  Jag är hungrig, seg sur, men jäkligt enveten just nu. Bara att titta på sig själv i spegeln när jag är less.

Min startvikt låg på 103.5 nu i söndags och till min längd på 160 cm 😘

Jag är ju inte förtjust i pulverdiet men kör detta som någon sorts kickstart och för att krympa magsäcken.

Motionen blir nu en rask promenad minst 30 min per dag. Tänker utöka detta snarast.

Mat i dag: måltisdsbar, varma koppen med en morot och några romanticatomater, samt en kapsel från hälsokosten m glukomannan, kom och äppelcidervinäger,

Jag kommer lägga upp någon före-efter-bild om en månad ( obs! spoiler )🎁

Fortsättning följer

Annons:
Grace2009
2015-05-06 14:27
#1

Lycka till!

häxansurtant
2015-05-06 18:32
#2

Tack Grace :)

Det sägs att dag 3 är värst på pulver men jag är på dag 4 och det har inte vänt annu. Men nu botaniserar jag lite bland mina tepåsar och kan rekommendera yogithe. Jag hade ett med ingefära, svartpeppar , mynta och citron. Lite pepprig och örtig smak, men hjälper faktiskt till att fokusera. Jag sitter nämligen och tentapluggar. Dags i morgon 😓

Facie
2015-05-12 15:35
#3

Lycka till!
Pulverdiet är vidrigt, det håller jag med om. Finns annan bättre, kalorisnålare och naturligare kost att ersätta dem med.

Pretty wise //

Pialinn
2015-05-13 20:51
#4

Håller tummarna att du kommer igång ordentligt och får mer motivation. 🌺

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

mikkan01
2015-05-29 13:15
#5

Hur går det för dig? 🙂

~mikkan

Upp till toppen
Annons: