Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 995 ggr
Zabbio
2015-06-10 14:21

7 kilo ner, 14 to go :)

Jag vet inte vad som hänt, men jag mår BRA!
Har nu gått ner 7 kilo sedan början/mitten på maj. Dvs ca en månad.
Jag är nästan rädd att skriva om det som om det bryter förtrollningen och gör att jag går upp igen.
Från 86kg till 79kg.. och jag vet egentligen inte varför. Men jag blir glad om jag kan gå ner 14kg till :) 65kg känns som en bra vikt.

Jag mår bättre än på länge, och jag tror att det visar sig på vågen. Jag tar stora mängder D-vitamin, ca 20ggr RDI vilket beror på att blodprov visade för låga D-vitamin nivåer när jag ''bara'' tog 10ggr RDI. En teori är att min trasiga kropp använder det här hormonet väldigt mycket. Men nu har huvudvärken äntligen släppt och jag känner mig piggare. :)

Jag slutade småäta - numera äter jag bara när jag är hungrig och inte lika mycket som förr. Godis undviker jag  till vardags, även om jag kan få i mig ett par bitar ibland.  Jag är bara inte sugen längre.  Jag äter ''vanlig'' mat… husmanskost, flingor och fil. En vetefri macka ibland.
Stress med studierna har också släppt och det kan vara en bidragande faktor.

Men framförallt mår jag bra nu :) Jag känner mig glad och pigg.

Jag hoppas att kilona fortsätter rasa. 65 kg hade varit skönt för ryggen och knäna. Det är lite synd att det inte syns något, direkt (har en förlåtande kroppsform) men jag märker att kläderna sitter lösare.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
2015-06-10 16:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Förra månaden satt dessa byxorna så hårt att jag fick gå och köpa nya. :)
De är nytvättade och därmed lite tightare än de blir när man haft dem på ett par timmar, men de sitter inte hårt längre!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mikkan01
2015-06-10 17:51
#2

Åh, det är nästan den bästa känslan när man egentligen inte ser någon skillnad på sig själv men märker skillnad på hur kläderna sitter, då vet man att det i alla fall har hänt något trots att man är lite blind. 😃
Bra jobbat!! Hoppas det håller i sig

~mikkan

Zabbio
2015-06-10 18:27
#3

Ja, det är jätteskönt :) Tänk om jag nån gång kommer i jeansen jag hade när jag vägde 65… :)

Just varit ute och cyklat 6km, hoppas på att få lite muskler och kondis också när jag nu är på gång :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mikkan01
2015-06-11 10:35
#4

Har också massa byxor jag inte kommer i men som jag hoppas kunna komma i utan att behöva pressa i fläsket snart. Ett litet mål med viktminskningen 😃

~mikkan

[Indii]
2015-06-11 20:45
#5

Hej TS! Får jag fråga vad din D-vitamin-nivå låg på när du fick veta att den var för låg?

Zabbio
2015-06-12 00:05
#6

#5 uhm… jag minns inte exakta siffran. De berättade över telefon,  men om normvärdet är 50 så låg jag på 45 eller nåt sånt. Så det var bara strax under rikt värdena.
Det som var konstigt var att jag redan tog 62ug per dag i tillskott. Jag sökte vård pga konstant huvudvärk, matthet och lite andra vaga symptom, och det var allt de hittade som inte var bra. Efter att jag höjt dosen ytterligare så försvann huvudvärken på ett par veckor. En förklaring jag fått är att kroppen gör ät mycket D-vitamin när magen inte är riktigt hel - eftersom jag har en stark spannmålsintolerans så kan det tyda på att magen är lite trasig. Jag mår fysiskt bra så länge jag inte äter vete, men hur det ser ut inne kroppen vet man ju inte.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
2015-06-12 00:18
#7

Nu har jag gått upp ett halvt kilo… jag visste det. Det är för att jag skrev här,,:P
Njae, men det är ''den veckan i månaden'' så det beror nog på det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Indii]
2015-06-12 17:46
#8

Ok #6.  Mitt värde låg runt 35, och läkaren tyckte bara att "sånt händer här uppe i norden".  Började såklart att ta tillskott. Hörde något om att det finns ett samband mellan svårighet att hålla vikten / bli av med kilon och just D-vitaminbrist. Har inte märkt någon särskild förändring i välmående än, men det kanske kommer!

Ditt halvkilo upp är helt säkert vatten! 😊

Zabbio
2015-06-12 18:54
#9

#8 Ja, det är nog vanligare att ligga lågt på D-vitamin än inte, här. Men just eftersom jag redan tog så starka tillskott var det märkligt :)

Jag hoppas du har rätt :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

BumbleB
2015-06-21 20:35
#10

Hej! Hur går det? Jag har startade själv på 85 kg och väger nu 80. Har samma målvikt som dig; 65 kg. Har du något datum som du har satt upp som måldatum, tex "den 1 juli ska jag väga si och så"? Vore kul om du delade med dig om detta och få följa din viktminskning. (Framförallt för mig då vi i princip väger samma) :)

Zabbio
2015-06-26 20:01
#11

Hej :) Stannade på 80kg men ett tag sedan jag vägde mig nu. Har inget datum utan bara försöker må bra :)  Hoppas på att ha tappat några hekto igen…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: