Annons:
Etikettkost
Läst 911 ggr
Umi
2015-08-20 02:02

Ni som kör LCHF

Hej! 

senaste dagarna har jag kört på low cal diet men jag känner mig konstant hungrig plus att jag är rädd att kroppen går in i svält läge (Alltså att jag går upp alla kilon så fort jag slutar med dieten)

Så jag tänkte att jag kanske skulle ta o byta till LCHF istället :)

Kan jag fortfarande gå ner typ 1 kg i veckan om jag kör LCHF?

Är mest stilla sittande hela dagarna så jag lär inte bränna så mkt på motion…

Vore även kul om ni kunde dela med er utav hur ni tycker det har gått med LCHF och hur många kilon ni gått ner + hur lång tid det tog

Annons:
Aleya
2015-08-20 03:25
#1

Bäst svar får du inne på kolhydrater iFokus.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Effie
2015-08-20 07:49
#2

Och staller du frågan där får du svaren:

  • hur mycket har du att gå ner? Är det inte mycket ska du absolut inte räkna med att det går snabbt
  • har du hållit på länge med annan bantning kan det ta ett tag innan något händer
  • finns Inga garantier att gå ner snabbt/genast/alls med LCHF. Det är ingen bantningsdiet, möjligen en viktnormaliseringsdiet
  • vissa går ner snabbt och lätt, andra inte. Det vet man inte förrän man testat. Ung, aldrig bantat, och helst man; då brukar det gå lättare.
  • varför bry sig om vikten? Kroppen kan ändra form, bli smalare och fastare med lchf utan att vikten ändras; använd måttband
  • motion är nyttigt, men inte nödvändigtvis för viktminskning.
  • och kanske några svar till.  Som att du slipper vara hungrig, och får må bra (förutom omställningsbesvär).

Mina erfarenheter? Jag gick ner 10 kg första året. Förra året hände det att jag gick ner 10 kg på tre månader, men vet inte vad det var jag gjorde rätt just då. Man kan behöva leta efter vad som fungerar för en själv.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Halvdansken
2015-08-26 13:43
#3

1 kg i veckan är jättemycket, vad väger du och hur lång är du?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

smurfis
2015-08-31 19:43
#4

LCHF är klart effektivt för mig, men det är olika för olika personer! Jag gick ner ca 13-15 kg ganska snabbt utan att vara hungrig eller känna sug efter saker. Det bästa med LCHF tyckte jag däremot att det var lättare att hålla vikten än med andra metoder. Men det är inte för alla.

graleh
2015-09-03 14:12
#5

Jag gick upp i vikt och mådde konstant illa och fick till slut opereras efter ett år med LCHF. Jag äter nu Paleokost och mår kanon samt är nere på en vikt jag inte haft på många många år :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Zepp
2015-09-03 20:07
#6

Eh.. Paleo.. det kan oxå vara LCHF?

Grejen med LCHF är att man gör om kroppen till en "fatburning machine".. det är minsan inget för alla.. mest för de med lite extra fettvikt!

10 E% kolisar eller mindre, normalt med protein, resten fett upp till ditt energibehov!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: