Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1418 ggr
vaniljkaka
8/23/15, 5:46 PM

Hur ser er mage ut? ni som är överviktiga

Jag har bara en fråga, ni som är överviktiga, lite eller mycket, ser er mage ut som en gravidmage? Det gör min
Jag tycker att min mage putar ut så mycket upptill, över naveln. Är det normalt när man är tjock? Hård som en ballong också. 
Eller kan det vara andra magproblem med tarmen tex ?

Annons:
Scorpio97
8/23/15, 5:50 PM
#1

Min blir så när jag ätit fel, det är alltså gaser/uppblåsthet. Annars är min mage mjuk och ser inte ut som en gravidmage (jag har dock aldrig haft någon större övervikt, max 10 kg).


//Jessie

[Túrwen]
8/23/15, 6:50 PM
#2

Nu är jag inte överviktig längre även om jag vill gå ner lite till men när jag väl var överviktig (80 kg till 164 cm) satt inte så mycket fett just på magen den var mest hård och uppsvälld (fick som tur är veta när jag var 21 att det var IBS och ett symptom av min vete allergi) fettet sitter och har suttit mer på kärlekshandtagen och vid höftbenen liksom runtomkring magen….och låren ska jag inte ens tala om :/

Fridaaaa
8/28/15, 10:18 AM
#3

Min gör när jag ätit :( Värdelöst :( 
Inte överviktig längre vill dock ha bort sista men går segt, men innan jag gick ner såg jag gravid ut och fick även frågan om jag var det :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

grollans
8/28/15, 10:35 PM
#4

Jag skulle hellre vilja ha en putmage å rund. Jag har en tjock valk över naveln =( Tycker det ser ännu värre ut när naveln blir gömd av valkar…

Tjeja
8/29/15, 6:23 PM
#5

Jag har det, ser riktigt gravid ut och får ofta frågan av folk som inte känner mig eller inte har sett mig på ett tag. eller ja.. det brukade vara så. Nu får jag inte frågan lika ofta längre då jag börjar bli för gammal. Men ändå.

Min mage är hård och putar redan ovanför naveln. Jag köper mamma kläder, speciellt byxor för att de ska sitta någorlunda på mig.

Det är jättetråkigt och inget bra för självförtroendet. Men trotts det har jag kunna använda humor och "utnyttjat" mitt utseende till min fördel några gånger.. nåt ska man ju ha för eländet tänker jag!  😉😃 Men då ser jag inte direkt överviktig ut för övrigt då jag har ett ganska smalt ansikte och spinkiga ben. Nästan all min övervikt sitter på just magen och något lite på armarna. Inget på brösten dock.. vilket gör det ännu värre tycker jag..

Om det är normalt vet jag inte, det är inte så jättevanligt i alla fall helt klart i alla fall. :(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

TjockaBerta
8/29/15, 7:43 PM
#6

Jag har också allt på magen. Har alltid haft stor mage även då jag var smal.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
smurfis
8/31/15, 7:45 PM
#7

Ja min mage kan svälla upp och se gravid ut när jag ätit. Den är däremot lite mjukare och degigare än en gravidmage 😉Och sitter jag ned så blir det ju flera valkar istället. Inte en stor rund gravidmage…..

Nu ÄR jag gravid på riktigt men jag menar hur min mage ser ut annars i vanliga fall när jag väger lite för mycket

[Devya]
8/31/15, 8:48 PM
#8

Vet inte riktigt hur du menar. Kan du ta en bild eller eventuellt hitta någon bild på nätet som liknar det du menar? :)

Upp till toppen
Annons: