Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1867 ggr
Zofia89
2016-01-14 11:16

Nutrilett - någon mer?

Hej!

Imorse blev jag nog biten av en liten motivationsfluga! 😛

Så jag åkte iväg till affären och inhandlade ett Nutrilett 10 dagars startpaket 🙂

Skulle vara kul ifall någon mer kör på samma linje, så man kunde peppa varann och så 🙂

Köpte även blomkål, morötter och gurka så jag har bra "snacks" hemma ifall det skulle bli riktigt svårt att hålla sig till enbart flytande föda 😃

Annons:
[kanskemenbarakanske]
2016-01-14 11:34
#1

vad i denna diet tycker du låter hälsosam?  Ta detta rätt nu. Är nyfiken på hur du ser det då jag personligen ej kan förstå hur man kan utsätta sig för "nutrilett dieten".

Är dock otroligt glad att du hittat inspirationen :D Kul att höra!

Zofia89
2016-01-14 11:56
#2

Min magsäck krymper, jag blir av med onödigt sockersug och jag får en rivstart på nåt som ska bli en ny livsstil ☺ Jag har inte påstått att detta är den mest hälsosamma vägen, men det är en början och på 10 dagar lär det nog inte vara någon hälsorisk 😊 Jag får en ordentlig rivstart, och sedan kan jag börja bygga upp nya hälsosamma kostvanor helt från noll 😊

[kanskemenbarakanske]
2016-01-14 13:25
#3

äter du bara dessa shakes och liknande eller äter du även mat? För jag skulle kunna tänka mig att det kan vara en lösning att kanske ta bort 1 måltid med dessa och sedan om man får ett sötsug. Men att enbart leva på dessa känns sådär. 

Men alla är ju olika, hoppas verkligen detta fungerar för dig :) Sålänge man inte fastnar och känner sig "trygg" med liknande produkter. Alltså att man är kalorirädd och då äter dem bara för att det känns tryggt och vet exakta kaloriantalet osv.

Zofia89
2016-01-14 14:12
#4

Ja, jag har ett 10 dagars starterkit. Man "äter" 5 gånger om dagen, inget mer. Antar att du inte riktigt förstår innebörden i en kickstart va? Tycker jag skrev ganska tydligt om mina planer i förra kommentaren… Dessutom vet du ingenting om mina tidigare matvanor eller nåt annat. Att endast byta ut ett mål mat om dagen mot en shake skulle inte förändra mitt förhållande till mat eller mina matvanor ett skit. Kunde ju vara bra om man har typ 2kg att gå ner eller annars har ett sunt förhållande till mat… Andra behöver en ordentlig kickstart för att bryta gamla mönster. Mönstr man känner att man inte kan bryta utan någon radikal början… Värt att tänka på…

nypisnina
2016-01-14 14:56
#5

#4 Exakt, det finns tom dietister som förespåkar såna här kickstart just för motivationen. Sen kan man ju tycka vad man vill av om dem men visst tusan går man ner i vikt om man är motiverad. :-) Tycker det är bra att det finns för de som vill. Jag provade och gick ner 10 kg på en månad. Men sen tog det mig ett par månader till och 2 kg upp för att bli viktstabil och få upp förbränningen igen och sådant. Men det var bra då. :-)

Zofia89
2016-01-14 15:03
#6

Skönt att höra att någon har en positivare inställning till detta! ☺ jag har för fler år sedan sådär halvhjärtat kört lite shakes och visst gick man ju ner, såklart kom ju nåt kg tillbaka men som sagt var det ett halvhjärtat försök och jag skötte inte övergången till mat särskilt snyggt om vi säger så 😂😂

Annons:
nypisnina
2016-01-14 15:07
#7

Om man vet vad man ger sig in på och man vet vad det gör för kroppen så är det ju bara att köra. :-)
Hoppas att du får fina resultat! Själv håller jag på nu och försöker bli av med julen, men kör 5:2 nu, kan tyvärr inte ta till Nutrilett under fastedagarna - det hade ju vart myyyyycket lättare att ta en påse istället för att hålla på och väga all mat liksom. Men men! Det kom in genom gapet i ansiktet och det var jag som stoppade in det där, nu får jag jobba lite. :-)

Zofia89
2016-01-14 15:22
#8

Ja, är det nåt man gjort så är det att googla runt och ta reda på 😂 önskar dig med lycka till! Testade 5:2 för nåt år sedan men det var inget för mig.. hade så grymt sug efter fastedagarna så ALLT slank ner, helst bara onyttigheter dessutom 😕 men har hört många på 5:2 som det passat utmärkt för ☺ man måste ju bara hitta lösningen som passar en själv.. Mitt förhållande till mat är uselt, portionerna blir bara större och dessutom är jag en riktig känsloätare… ingen skillnad om jag är glad, ledsen, arg eller nåt annat, jag äter 😦 detta mönster vill jag nu bryta, jag vill ha en mindre magsäck så jag kan nöja mig med mindre portioner, jag vill lära mig känna olika känslor utan "stödet" av maten, jag vill bygga upp helt nya matvanor från början efter denna fasteperiod 😊 Dessutom tycker jag det är bra läge nu för jag har opererat vristen för 4 veckor sedan och får inte ännu träna nåt, om ytterligare 2 veckor ska jag tillbaka till jobbet (jobbar på förskola och ska ju äta där med barnen och visa god förebild ang både portionsstorlek och tallriksmodell). I slutet av mars får jag sakta återgå till min hobby, taekwondo (fick grönt bälte 2 dagar före operation) 😂, inga sparkar förrän slutet av juni men blir ju fysiskt hårda träningar 4 dagar i veckan för det, då är det ju inte läge för någon pulverdiet mer.. så det är liksom now or never kan man säga 😃😃

nypisnina
2016-01-14 15:47
#9

Jag är precis som du där, äter med känslor - fast jag äter ändå och inte lite.
Älskar att äta, liksom, själva ätandet, sen om det är gott så älskar jag det mer.
Men det går att bryta och ta kontroll, det har tagit tid för mig, verkligen, jag har testat allt och lite till för att gå ner vikt men har nu hittat en bra balans iaf. Har lite sundare inställning till mig själv och vet vad som funkar och inte - iaf för mig.
Hade jag inte testat allt, inklusive Nutrilett kuren på en månad så hade jag gått miste om en och annan aha-upplevelse, så förhoppningsvis får du det med.
Det följde lite bättre vanor med den faktiskt. :-) Och magsäcken krympte verkligen. Jösses, jag blev mätt på ett knäckebröd i princip. Haha!

Det verkar vara en bra plan du har, verkligen! Låter sunt och bra! Jag mindes att jag saknade träningen oerhört när jag körde min pulverperiod. Orkade bara ta hand om hästarna och gå lite promenader. Det var det enda jag inte gillade.. eller jo, det var inte roligt de två månaderna efter, men de var också lärorika. :-)

Vad kul att du fick grönt bälte. Det är mest sparkar i taekwondo va?

Zofia89
2016-01-14 16:00
#10

Ja jag tror det kan bli riktigt bra detta 😊 jag har oxå testat massa olika metoder.. men tror verkligen jag hittat mitt sätt att göra detta på ☺ har känt mig lite yr idag 😂😂 men jag vet ju att sådant hör till första dagarna.. har snart druckit 2 liter vatten samt 2 stora koppar te ☺ en timme till "muddag", tänkte prova grönsakssoppan ☺ åt kycklingsoppan till lunch, den var helt okej och jordgubbs-shaken jag drack till mellanmål var ju mumsig 😊 Du har helt rätt i att det är en hel del sparkar, men det går att träna hårt på självförsvar, pareringar (med steg & armar), muskelstyrka och kondition 😊 tänkte åka och kolla på träningen idag också ☺

AilyAdams
2016-01-14 19:18
#11

Underbart att motivationen har kickat in. Den är vår bane och framgång. 😉

Jag kommer inte hoppa på något sådant just nu men har erfarenhet av Cambridgekuren som ju är något liknande. Det fungerade jättebra och gav en fantastisk kickstart. När jag började äta mat igen dock, så introducerade jag det måltid för måltid för att inte gå upp i vikt igen då jag helt plötsligt chockade den med mat.

Lycka Till! ❤️

 **************************
Heter det De eller Dem?

Zofia89
2016-01-14 20:02
#12

Tack 😊 ja man får ju ta det försiktigt sen när man ska börja äta igen 😊 nu dags för en chokladshake till kvällsmål tillsammans med en Johan Falk före sängdags 😜

Annette
2016-01-15 22:29
#13

Jag har slutat äta bröd eftersom jag inte mår bra av det. Har gått ner ca 10 kg sedan jag slutade. Jag har alltid haft väldigt svårt att äta på morgonen och brukar därför ta en Nutrilett till frukost. Förutom det äter jag som vanligt, helst två lagade mål mat om dagen och håller vikten.

Annons:
Zofia89
2016-01-16 10:05
#14

Jag älskar bröd, eller ja.. egentligen älskar jag kolhydrater… bröd, pasta, ris, potatis i alla dess former så tror inre jag slutar helt med det efter kickstarten men ska absolut sträva till att äta mindre sådant ☺ vet iaf att tortilla som jag älskar blir jättebra om man använder kinakålsblad istället för brödet, och så finns det ju goda fullkornstortillabröd också som ju trots allt är bättre än vitt bröd☺ Är nu inne på tredje dagen och det har faktiskt varit lättare än jag trodde detta ☺ har inte haft sug efter nåt och det störde inte mig ett dugg fast sambon och bonusbarnen käkade chips när vi kollade film igår kväll ☺ idag har jag en äcklig smak i munnen så antar att jag börjar komma in i ketos nu ☺ Jag har fortsatt med chiafrön, blandar 1msk i frukostshaken, kollade med nutrilett ifall det påverkar effekten av denna vlcd kur och dom sa att det är helt okej men att jag ska hålla ögonen uppe för mitt mående då nutrilett innehåller alla näringsämnen jag behöver, säkert så det inte blir för mycket av nåt tänker jag☺ Har även fått sambon nu att ta chiafrön, andra dagen idag.. eftersom han är så usel i magen jämt, måste få honom att dricka mer vatten ännu bara 😛 Ha en fin lördag! Jag ska iaf ta en promenad i det vackra vintervädret 😊 igår klarade jag en halv timmes promenad med min fot, lite värk efteråt men övergående sådan 😊

[kanskemenbarakanske]
2016-01-16 10:11
#15

Okej sorry för att jag sa min personliga åsikt. Ville inte att det skulle tas som någon dåligt. Var bara intresserad hur du tänkte.

Iaf lycka till och grattis till att det går så bra som det verkar gå! Ska inte lägga mig i här mer ;)

Zofia89
2016-01-16 10:29
#16

Man får alltid uttrycka sin åsikt, det är helt okej ☺ Uppfattade dina kommentarer som väldigt negativa och inte som dina egna tankar om själva dieten, uppfattade det som att du försökte berätta för mig att skita i detta och att jag inte skulle veta vad jag sysslar med ☺ Men hoppas du läst mina kommentarer och förstått varför jag valt denna väg ☺

ninis74
2016-01-17 15:09
#17

Underbart, har själv kört VLCD ett tag nu och ska snart övergå till LCHF.
Jag tycker att dessa shakes ger en riktigt KICK eftersom man ser resultat så fort, självklart massa vatten som man går ner först men det är liksom lättare att fortsätta hälsosamt när man gått ner lite först.. LYCKA TILL !

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Zofia89
2016-01-17 19:40
#18

Ja och tillika kan man bryta mönster på dåliga matvanor 😊 berätta gärna om hur din övergång går! Hur länge har du hållit vlcd? Har funderat på att kanske gå över till LCHF sedan men älskar ju kolhydrater så inte bestämt mig än 😁

Honestyisdead
2016-01-22 22:54
#19

Vill bara påpeka att man inte blir av med sötsug av dessa vlcd. De innehåller socker och sötningsmedel.

Zofia89
2016-01-23 08:55
#20

Tro mig, jag blir av med sötsuget ☺ men fattar ju att det är olika för alla ☺

Annons:
Honestyisdead
2016-01-23 11:51
#21

#20 Märkligt eftersom du ju fortfarande äter socker.

AilyAdams
2016-01-23 14:46
#22

#20 Det är ganska många år sedan jag åt VLCD, men jag blev också snabbt av med sötsuget. Kanske det har att göra med att man får i sig alla vitaminer och mineraler trots den begränsade energimängden?

 **************************
Heter det De eller Dem?

Zofia89
2016-01-23 15:03
#23

Ja, och så tror jag det har med saltmängden att göra också. Om jag tidigare åt nåt saltigt så blev jag lätt väldigt sötsugen efteråt och när jag åt det söta blev jag saltsugen… en väldigt ond cirkel :/

[LadyK]
2016-01-24 00:24
#24

Önskar jag kunde köra en snabbstart och ta tag i mina kilon igen, tyvärr hittar jag inget alternativ av pulverdiet som är både gluten och laktosfritt. :/

Upp till toppen
Annons: