Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 697 ggr
Adelheid
1/22/16, 3:22 PM

Mindre kolhydrater eller mindre fett?

Annons:
Fridaaaa
1/22/16, 3:38 PM
#1

Bättre med mindre kolhydrater.
Bra fetter behöver kroppen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
1/22/16, 4:06 PM
#2

Jag har läst artikeln och jag har läst studien. Som Gudiol påtalar i artikeln så är det inte av vikt huruvida man minskar fettintag eller kolhydratintag, det handlar om att finna en diet som passar för just dig.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Scorpio97
1/22/16, 8:05 PM
#3

För mig fungerar det med mindre kolhydrater och mer fett. Men jag vet även att många mår bra på det motsatta, så jag tror det viktiga att lista ut vad som passar för en själv.


//Jessie

Daybreak
1/22/16, 8:53 PM
#4

Inget av de. Mindre kalorier, är mitt svar! (I alla fall ifall viktminskning är målet, vilket jag antar givet vilket forum det här är postat i. ;)) Det allra, allra viktigaste är att hitta vad som funkar för en själv.  Dessutom har det mer eller mindre aldrig hittats någon bevisad länk mellan att varken en högfett- eller en högkolhydrat-diet skulle vara fördelaktigt ur ett viktminskningsperspektiv. Ur ett hälsoperspektiv dock, så kan det såklart finnas fördelar. Jag mådde skit under LCHF, andra mår skitbra. Återigen, det som funkar för en själv!

tlover
1/22/16, 10:35 PM
#5

Som det står i artikeln tror jag det snarare handlar om kvalitén på matvarorna och att dieten passar en personligen än att man ska hålla hög fett el hög kolhydratskost.

Själv passar det bäst med endast lite fett för mig men andra behöver mer fett.

Helt utan fett och/eller kolhydrater tror jag däremot ingen ska vara med det är ju en annan sak.

l'm back

Zepp
1/22/16, 11:42 PM
#6

Gillar JG och hans artiklar.. trots att vi nästan har olika synpunkter!

Han har alldeles rätt när det gäller matkvalitet.. spelar lixom inte så stor roll om du väljer varken det ena eller andra om du inte väljer kvalitet!

LCHF är bäst för de som lider utav hyperinsulinemi.. dvs de som är på väg mot diabetes eller metabolt syndrom.

För mig personligen funkar LCHF bäst.. iomed att det räcker med en till två måltider om dagen.. iallafall så bör man äta varannan dag!

Sen så.. finns inga magiska dieter, finns bara din egen magiska kropp och din kontext!

Många sk batningspulver är förvisso låga på kalorier men knappast något som ens JG skulle kalla för kvalitetsmat!

Jag mådde inte kasst vid övergången till LCHF.. men det berodde nog mer på att det tog tre månader innan jag fattade helt vad jag skulle handla och äta.

Numera så äter jag vad som faller mig in.. och till 90% faller det inom ramarna för LCHF.. extra fokus ligger dock fortfarande på kvalitetsmat.. så långt jag själv kan styra det hela.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: