Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1278 ggr
BumbleB
2016-01-25 00:00

VLCD till LCHF

Hej! Jag har under några veckors tid levt på väldigt få kalorier, gått på VLCD, dock inte nutrilett eller liknande utan bara väldigt kalorisnål mat. I och med detta har min kropp gått ned på sparlåga och ämnesomsättningen har minskat. Kroppen tar alltså vara på var enda liten kalori den får i sig just nu. Nu är det så att jag vill börja med LCHF. Frågan är bara hur jag ska gå från VLCD till LCHF utan att gå upp i vikt. Gör man det? Ska jag öka 200 kalorier om dagen varje vecka tills dess att jag äter normal LCHF? (Under LCHF så äter man ju inte kalorisnålt) Vad tror ni? Någon som gjort något liknande?

Annons:
Agnez94
2016-01-31 20:47
#1

Svårt att säga. Det kan vara så att du kommer gå upp i vikt men det kan man inte säga säkert. Enda sättet är att prova antar jag, kanske är det smart att sakta öka kalorimängden man äter. Anledningen till att kroppen går upp är ju att den anser att det råder svält, vilket med tanke på VLCD det faktiskt gör.
Men testa! Bli inte paranoid bara OM du skulle gå upp i vikt.

Zepp
2016-02-02 21:17
#2

För det första.. du kan om du är lagd åt det hållet äta lika kalorisnålt/dumt på LCHF som vilken annan diet som helst!

Det är dock lixom inte tanken bakom LCHF.. utan en stor del av tanken är att om du har ansenliga fettmängder på din kropp att aptiten skall sjunka av sig självt!

Vill du banta med LCHF så kör en äggdeff, dvs ät bara ägg.. inget annat!

Finns lixom inga chanser att du orkar koka/äta20-25 ägg om dan i några lägre perioder!

Utan tanken är att du skall börja med den här bilden på näthinnan:

LCHF-mat

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: