Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1734 ggr
al66
2/8/16, 8:44 PM

stress och övervikt

Jag verkar inte kunna gå ner i vikt.  Min övervikt sitter på magen, precis som en man som har" ölmage"  Jag får ofta frågan om jag är gravid.  Jag har IBS, stressar en hel del. Någon som känner igen sig? Vad har hjälpt för dig?

Annons:
Honestyisdead
2/8/16, 8:48 PM
#1

Det som hjälper borde ju vara skonkost,  eventuellt medicin mot ibs samt mindre stress

nypisnina
2/9/16, 10:24 AM
#2

Försök att få magen lugn med snäll kost, som Hera föreslår.
Annars vill jag tipsa dig om att testa yoga. Det finns snäll och lugn yoga som bara gör gott så man blir lugnare, men även får bättre hållning.
Och det finns tuff yoga som är bra träning, men som fortfarande är snäll om man lider av stress eftersom du andas lugnt genom varje övning - även de tuffa.
Jag började med att beställa hem några dvd skivor med nybörjar yoga och jag är fast. När kroppen mår bra så går man lättare ner i vikt.
Att bli av med stress hjälper ju mycket mot ibs också och yogan är verkligen bra mot det.

fiafia89
2/9/16, 2:51 PM
#3

Vad gör du idag för att gå ner i vikt? Tränar du? Vad och hur äter du?

al66
2/9/16, 8:03 PM
#4

Jag tränar indoor walking i grupp 3ggr/v.   Promenerar.  Äter vanlig kost. Försöker att minimera kolhydrater.

jiim
2/10/16, 1:20 PM
#5

#4 Jag hade testat att utesluta all gluten i din kost. Sedan också testat all laktos.

Upp till toppen
Annons: