Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2195 ggr
ClaudiaLuu
2/25/16, 3:32 AM

Gå ned i vikt

Jag går inte ned i vikt! Det spelar ingen roll vad jag försöker med eller vad jag gör. Jag har nyss slutat röka också och har kommit förbi mina 100 dagar som rökfri! Men det faktum att jag är 22 år och har 20 kg övervikt kvarstår. Jag har hund så jag är ju ute och går med henne varje dag så vardagsmotion får jag. Men inget annat funkar. Kan inte dricka dessa pulver dieter så dom är så mjöliga och jag håller på å spy varje gång jag dricker det. Men jag tycker jag äter relativt bra, bortsett från chokladen. Visst det kan man minska på, äter inte allt för mycket choklad men det påverkar ju ändå. Men tillbaka till de jag skulle fråga! Tips! Piller? Övningar? Beställde ett par täckbyxor i storlek 44 men behöver egentligen ett par i storlek 46 och uppåt.. Så behöver verkligen gå ned i vikt om jag ska få på mig dess… Så snälla! Hjälp mig!!!!! Är så sjukt desperat! 😭

Annons:
Honestyisdead
2/25/16, 3:39 AM
#1

Vad äter du och hur mycket?

ClaudiaLuu
2/25/16, 4:30 AM
#2

Ja jag äter inte kött, utan typ kyckling å fisk, mest kyckling i alla former så som kycklingkorv, kycklingköttbullar, kycklingfilé osv osv.

Honestyisdead
2/25/16, 4:59 AM
#3

#2 Men vad äter du till? Och hur mycket äter du?

ClaudiaLuu
2/25/16, 5:12 AM
#4

Oftast ris, ibland hemmagjort potatismos men inte allt för ofta, ibland pommes, Max en näve. Äter oftast inte sås till men ibland händer det också. Annars äter jag inget till typ, sallad någon enstaka gång. En normalstor portion äts oftast, det vill säga en kycklingfilé, en å en halv skopa ris å vatten. Dricker minst 2x75 cl vatten om dagen.

Honestyisdead
2/25/16, 5:25 AM
#5

Nog äter du fler måltider på en dag?

En kycklingfilé säger mig inget.  De varierar ju kraftigt i storlek.

Har du kollat dina värden hos en läkare?

ClaudiaLuu
2/25/16, 5:35 AM
#6

Ja när jag väl har frukostmaterial hemma så äter jag oftast en liten skål med fulkornsflingor och yoghurt och färska eller frysta bär och gojibär. Eller så kan jag äta någon macka med en skiva ost på. Ja jag har varit och gråtit hos läkaren men han säger inget. Han säger typ att han är emot operationer och att jag ska testa LCHF och dessa andra dietgrejer, vilket jag redan gjort men han beställde inga prover så ja.. Jag vet inte.

Annons:
Honestyisdead
2/25/16, 5:41 AM
#7

Be om att få kollat din sköldkörtel. 

Operation är verkligen en sista utväg så det förstår jag att du inte fått. 

Vad har du ändrat i ditt liv sedan du bestämde dig för att gå ner?

ClaudiaLuu
2/25/16, 5:45 AM
#8

Jag har försökt gå ned i vikt i tre år, före det också men inte lika hårt. Jag har slutat röka, jag har skaffat hund för att få den där vardagliga motionen, jag försöker äta mer frukt och grönt istället för godis och "gotta"… Typ.

[Túrwen]
2/25/16, 6:32 AM
#9

Du avskyr nog att höra det men viktminskning har med att man ska göra av med mer än man får i sig. En bra riktlinje kan vara att se hur mycket du förbrukar och sedan räkna hur mycket du får i dig vilket ger dig ett annat perspektiv på det hela. Med detta menar jag inte att du ska börja räkna kalorier för all framtid för det kan snarare leda en in i ett sämre och destruktivt beteende om det går för långt…

Denna kommentar har tagits bort.
em.nord
3/1/16, 5:52 PM
#11

Kyckling och fisk är kött ;) När du säger kycklingköttbullar/korv menar du köpt då? Övrigt låter din kost rätt dålig faktiskt. Hur tränar du? Inte hundpromenad utan träning. En "normalstor" portion är svårt att säga hur den är. Jag trodde jag åt bra protioner men visade sig vara för mycket Om jag var du skulle jag skriva matdagbok :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

ClaudiaLuu
3/2/16, 7:51 PM
#12

Nej men är kyckling och fisk kött? Åh Gud. Jag äter inte rött kött så som ko, gris å andra sånna djur vilket framgick då jag skrev att "jag äter inte kött utan typ fisk och kyckling"

[Giiisella]
4/14/16, 10:33 PM
#13

Grymt bra att du slutat röka! Det var nog det bästa du kunde göra för din hälsa. Piller, pulver m.m. tycker jag definitivt att du ska hålla dig borta från.. Satsa istället på riktig mat! Öka ditt intag av frukt och grönt. Ät lagoma portioner regelbundet under dagen. Gör små förändringar och sikta på en långsikig livsstilsförändring. Och att gå ut med hunden och få vardagsmotion är absolut bra, men du borde kanske lägga till några pass i veckan med någon aktivitet så att du blir mer andfådd och svettig.

Annons:
Novelia
4/17/16, 6:11 PM
#14

Väg allt du äter :) funkar för mig. Jag trodde att jag åt så himla bra, men nu efter att ha vägt maten ett tag så inser jag att jag ätit på tok för mycket. Sen äter jag mat som håller mig mätt nu. Innan åt jag nyttigt men inte sånt som kroppen håller mättnad på. Så in med bulgur, nötter osv då behöver man inte äta samma mängder.

I have no sympathy for people without empathy

oh-la
4/17/16, 8:21 PM
#15

Har du någonsin gjort en matdagbok över ett par veckor? Och har du någonsin räknat på vad du äter? Om man verkligen försöker att gå ner i vikt och det inte funkar är det dit man får gå. Ofta tänker man inte på allt man petar i sig på en dag. Man ser de stora målen, men inte plocket emellan. Eller så äter man bra, men alldeles för mycket. Att din läkare inte skickar dig vidare för viktop bara sådär tycker jag är kanon. Har du varit hos dietist och pratat om dina matvanor? Det kanske snarare är det steget du ska satsa på. Tänk på att även om op hjälper många är det också ett ingrepp som kan ge hemska biverkningar. Det finns en anledning till att man inte opererar magsäcken som man tar bort leverfläckar…

Upp till toppen
Annons: