Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2636 ggr
em.nord
3/1/16, 1:16 PM

Mamma till 3 - kroppen tillbaka ♡

Hej. Jag har läst lite vad ni skriver mu ett tag utan att skriva själv. 26 år på söndag. Mamma till tre underbara pojkar som är 3 månader (twins) och 16 månader. Vi har legat på sjukhus med tvillingarna sen november men är nu hemma igen. Dax att ta tag i hälsan! :) Kosten börjar komma igång nu. Träning just nu är endast PW. Med 2 gravidteter, 2 akuta kejsarsnitt på 2 år så får jag nog ta det lugnt nu i början :) kroppen bestämmer. Vikt just nu 85kg. Gått ner 5 kg sen december. Målvikt är 60kg som jag vägde innan resan med sambo och barn började. ♡ När jag träffade min sambo löptränade jag 4-5 dagar i veckan och gick även 1-3h promenader varje dag. Fler småbarnsmammor här inne? :) Nu ska vi peppa varandra! Mamma eller ej mamma. Man eller kvinna. Vi måste peppa varandra :) Ska försöka uppdatera här inne.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
em.nord
3/1/16, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag ska jag för första gången testa att ångkoka grönsakerna. Man får passa på när de är färska. Får se hur det blir :) Dagens middag här hemma.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
3/1/16, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Usch en sån dålig kondition…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

smurfis
5/15/16, 2:30 PM
#3

Hur går det för dig?

em.nord
5/15/16, 2:49 PM
#4

Det går jättebra. Jag får inte träna dock. Går hos kiropraktor och rehab pga rygg och bäckenproblem sen graviditeterna. Så jag får gå promenader om jag inte har ont, vilket jag oftast har. Så den extra motionen o träningen är nere på noll. 6-12 månader ska jag ta det superlugnt vilket är svårt för mig! Så jag har bara gått ner 6 kg sen 1 mars enbart av koständring men det kommer gå bättre när jag får börja gå längre promenader om 6-8 veckor och kanske vattenträning. :) Inte skrivit här då ingen nappade på inlägget ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

smurfis
5/15/16, 2:53 PM
#5

Förstår det! Men jag följer dig gärna. Jag är själv 3-barns mamma men med min yngsta i himlen. Han föddes i dec 2015 så jag är också på väg att komma tillbaka till min normala kropp.

em.nord
5/15/16, 5:02 PM
#6

Beklagar din ängel ♡ Vi kan ju peppa varandra :) men händer inte så mycket här som sagt. Kosten kör jag tallriksmodellen och försöker bara äta onyttigt på lördagar. Jag är en sån mamma som tycker att man ska äta samma mat hemma så utesluter inte kolhydrater men äter pytte. Tillexempel vid spagetti och köttfärssås så finns även rivna morötter och Zucchini som jag tar istället för pastan och resten av familjen tar till sin pasta. Inget bröd! Äter ägg och naturell yogi till frukost. Eller fil och hemmgjord müsli.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
smurfis
5/15/16, 5:25 PM
#7

Jag äter LCHF och vi bara ändrar tillbehören något så det passar alla i familjen. Jag utesluter inte heller kolhydrater helt och hållet men håller mig till ca 20 g per dag just nu när jag vill gå ner i vikt. När jag sen vill hålla vikten kan jag vara lite mer frikostig….

Jag gick upp ca 20 kg denna graviditet vilket ändå är lite för mig…. gått upp 25 och 30 kg de andra gångerna. Men jag gick bara ner ca 5 kg efter förlossningen och sen tog det stopp!

frejaspluto
5/15/16, 6:39 PM
#8

Jag har alltid varit smal size 0 , sen träffad jag min karl gick upp massor med kärlekskg. Efter det gick vikten upp och ned. Vi bestämde oss bli gravida och jag gick ned till size 0. Jag ville gå ned o vikt för att bli gravid lättare, det tog mig två månader. Med diet grönsakssmootihe( min grej) loooove it! Under graviditeten gick jag up 11 kg. Efter förlossningen gravid kg. Efter nga veckor gick jag på grönsaks smoothie och lite mat , små portioner , åt lite oftare pga amningen också. Vanlig mat vi lagar hemlagat bytte ut smågrejer vi har aldrig magarin längre , en bra rapsolja med riktigt smör. Köpte annan sallad , mörkare sallad mer antioxidanter 😊Promenader på löpbandet hemma eller var ute. Stort sett varje dag oavsett väder. Nu är jag på diet igen 5-6 dagen. Lite borta nu. I hjärnan 😱😳 Är på smoothie diet och mandel diet. Det är så himla jobbigt nu på jobbet … Så man tröstäter efter det…. Men nu är jag i gång igen! Min svullnad på magen är borta. 😄 Ska fortsätta två veckor till då är jag smal. Förhoppningsvis!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
5/15/16, 6:46 PM
#9

Den månad jag ätit LCHF har jag gått ner 7 kg. Jag har inte varit hungrig en endaste gång. Det är viktigt för mig 😉

Jag tränar ingenting, har inte haft orken till det riktigt. Annars brukar jag försöka ta promenader.

Nu har jag ca 5 kg kvar till min målvikt som jag hade innan jag blev gravid. Det är ca 63 kg till mina 168 cm. Det är lagom för mig!

frejaspluto
5/15/16, 7:25 PM
#10

LCHF , är bra webbsida! Man får mkt info och inspiration 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

em.nord
5/17/16, 8:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Frukost; lättfil med en halv banan netskivad, krossade linfrön & lite kanel. Och 2 ägg från våra egna höns ♡ Det är rätt skönt att inte kunna/få träna just nu för jag kan lägga all fokus på kosten! Veckohandlade igår och det åkte ner 2 middagar med fisk i vagnen. Idag ska vi ha lax i ugn tillsammans med grönsaker/ också i ugn eller ångkokta har inte bestämt än. Men har Zucchini & morot hemma. Och frysta wokgrönsaker. Men blir nog Zucchini och morot idag. Och potatis. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
5/21/16, 11:17 PM
#12

Jag hakar på här :)
Har ju också två täta graviditeter bakom mig, fast bara två barn dock :)

Har pendlat ganska mycket i vikt sedan tidiga tonåren, flera gånger omedvetet men nu i vuxen ålder också medvetet. Var rund som barn, inte överdrivet men alltid några kg för mycket. Sen träffade jag min första riktiga pojkvän när jag var nyss fyllda femton och blev alldeles för kär för att hinna äta ungefär, det var inte direkt prioritering. Gick på kort tid ner runt 15 kg och vägde då 54 kg till mina 154 cm. Låter ju kanske lagom eller tom aningens för mycket men jag såg ut som ett benrangel. 

Efter något år började vikten sakta klättra upp igen. Hamnade på runt 62 kg vilket är alldeles lagom för mig utseendemässigt. Sedan tog det slut med pojkvännen under sista året på gymnasiet och jag fyllde tomrummet med choklad.

Därefter började jag på universitetet och flyttade hemifrån, såg det som en chans att börjar styra min mat själv.  Tappade några kg och mådde rätt bra. Hoppade sedan av och flyttade hem, hade en pluggpaus och började igen året därpå. Pluggade alltid med sällskap av powerking och choklad. Ett år senare vägde jag 87. Panik. 87 jäkla kg till 154 cm. 

Försökte räkna kalorier men nä… Men sedan hittade jag och mamma LCHF, och vips började jag rasa i vikt. Gick ner 22 kg på fyra månader och mådde fantastiskt. Gjorde inte ett enda avsteg, sötsugen försvann som genom ett trollslag redan dag tre. Började försiktigt träna lite och magrutorna dök upp rätt fort.

Sen blev jag tillsammans med min man, en gammal klasskompis faktiskt, och månaden därpå blev jag gravid. Gick upp 15 kg, sedan bara ner fem igen och sedan blev jag gravid igen. Gick då upp 9 kg som rasade av mig några dagar efter förlossningen. 

Ja, ni hör. Min kropp mår nog inte så bra. 
Idag väger jag runt 70 och skulle vilja ner 8-9 kg. Ska tillbaka till LCHF som jag helt tappade när jag och R blev tillsammans, men vågar inte så länge jag ammar. Men tills dess ska jag åtminstone sluta äta så himla mycket socker, nu stoppar jag i mig som om det inte finns någon morgondag…

Ledsen för novellen Emma, hoppas det är okej :P
Tänkte starta en egen tråd men sen såg jag din och tänkte att det är roligare att följas åt och peppa varandra :)

em.nord
5/22/16, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 det är bara kul! :) oftast har man ju en historia bakom sig :) LCHF är inget jag fastnat för. Jag äter definitivt lite kolhydrater men annars försöker jag tänka tallriksmodellen :) tänker du som jag att alla ska äta "samma"? Barnen behöver ju kolhydrater mer än vi. Min plutt älskar frukt och grönt. Har lite problem att få i han kött och provkörning. Kan lura i honom fisk med äggsås och potatismos. ;) Svårast för oss är att vi är trötta. Har inte jag köpt hem och planerat middag blir det hämtmat. Dyrt och inte så nyttigt. Och på kvällarna när ungarna äntligen somnat åker lätt chips eller choklad fram och kvällsmys :'( Men igår kväll gjorde jag en grönsakstallrik. Stolt! Dock hade vi egentid utan barn i 3h och då blev det espressohouse…. suck.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
smurfis
5/22/16, 11:39 AM
#14

Känner igen det där med tröttheten. Man liksom orkar inte planera och laga mat. Det är så enkelt att ta till hämtmat då. Men det är ju varken bra för oss eller våra barn. Nån gång ibland såklart men inte för ofta.

Jag har äntligen lyckats vänja mig av vid "fredagsmys". Mina barn får godis som vanligt på lördagar men jag tar antingen ingenting eller en näve nötter. Jag kan nån gång unna mig en ruta mörk choklad men inte så jätte ofta.

När det gäller LCHF så tror jag det är ett sätt att äta som man måste vänja sig vid och hitta ett sätt som fungerar för en själv. För mig fungerar det klockrent och är suveränt för viktminskning och att hålla borta sockersuget. Men jag äter mitt eget sätt, t ex jag tillåter mig att äta alla grönsaker. Jag struntar i om de växer ovan eller under jorden 😉

Strikt LCHF tror jag kanske inte är något för barn som växer, jag tror också de behöver äta av allt. Våra barn får t ex pasta och potatis. Som alternativ äter då jag och min man något annat. Men det behöver inte vara så komplicerat. Ofta tinar jag lite broccoli i micron och har bredvid 😃 Tar 3 min.

När man väl bestämmer sig och kommer in i det så brukar det gå bättre. Men det krävs såklart alltid en del planering med maten och allt. Omelett är något vi tar till när vi inte orkar planera eller tänka så mycket.

Nu är våra barn större så de äter ju mer vanlig mat. Behöver inte anpassa så mycket som man gör till mindre barn.

[WickedAlly]
5/22/16, 12:54 PM
#15

Ja, tycker absolut att alla ska äta samma. Vill inte att våra barn ska fundera på varför mamma äter annan mat och om det är något fel på deras. Jag har tur och min kropp svarar fort på LCHF så det krävs inte så väldigt stora förändringar, inte än så länge iaf. Jag gör av gammal vana såser och sådant lchf-vänliga så vår mat kommer vara densamma mer eller mindre. Äter jag strimlad vitkål under köttfärssåsen istället för spagetti tror jag inte att Wilmer tänker på det, han får ju också äta kål fast bredvid bara. Och David är ju ännu mindre. Ja, denna trötthet. Och dessutom en pizzatokig man.. Slinker lätt ner en pizza då och då tyvärr. Ser till att storhandla och fylla skåpen men det kvittar. Jag är äckligt lättpåverkad nu när kroppen är van vid socker. När jag åt LCHF så kunde nog någon stoppat in socker i munnen på mig utan att jag blivit sugen. Längtar dit. Åt också LCHF på mitt eget vis, antar att de flesta gör så efter ett tag. Jag åt t ex ganska mycket färska blåbär för det älskar jag verkligen, äter inte nätter för jag är allergisk så då blev blåbär ett gott alternativ till mys istället :)

smurfis
5/22/16, 1:00 PM
#16

#15 Det är så vi också gör. Vi äter ju t ex köttfärssås allihop men med andra tillbehör.

Jag har kommit till den fasen nu att mitt sug är borta. Det är en befrielse!! Jag har ju ett sockerberoende så det var främsta orsaken till att jag provade LCHF från första början och det är också därför jag måste vara ganska strikt med min mat för att inte trilla tillbaka igen. Min mage mår också bra av att utesluta gluten. Så att vi äter olika tillbehör ser jag endast som lika som man kanske gör i en familj där någon är allergisk mot olika saker. 😉

Jag tycker inte man behöver göra så stor sak av det. Det är inte alls komplicerat egentligen. Däremot tror jag det är viktigt att man inte inför sina barn pratar om att man är missnöjd med sin kropp, eller att man vill gå ner i vikt, eller att man väger sig stup i kvarten. Sånt tror jag kan vara väldigt känsligt.

Mina barn vill gärna bjuda mig på sitt lördagsgodis, t ex vanlig mjölkchoklad. Men då säger jag bara att mamma gillar hellre mörk choklad och jag har min egen. Precis som de har sina egna favoriter.

[WickedAlly]
5/22/16, 1:34 PM
#17

Jamen, precis. Tänker också sådär, att det lika gärna kunnat bero på allergier. Då blir det ju inte så märkligt man avstår :) Underbart! Längtar också tills jag kommit dit, att vara utan sockersug är så skönt. Då det inte längre handlar om att leva för att äta utan tvärtom. Jag har aldrig sett mig själv som sockerberoende tidigare men nu i det sista har jag insett att jag verkligen tänder till när jag äter sött. Urk. Så vill jag inte ha det. Men jag ska amma färdigt först, lilleman är nio månader nu och verkar inte vilja sluta direkt. Det vill inte jag heller iofs. På tal om att vara öppen inför barnen, jag vägde mig i förrgår och då blev vår tvååring väldigt intresserad och skulle stå på den han med. Så då åkte den in i ett skåp. Kommer väga mig varje måndag som jag gjorde sist men det får bli bakom stängd dörr. Är livrädd för att påverka dem negativt.

smurfis
5/22/16, 1:37 PM
#18

Jag väger mig också i smyg! Har den i sovrummet och väger mig när jag går upp 😉

Förstår om du vill vänta till du ammat färdigt. Det är dumt att börja ändra med maten då. Även att gå ner för mycket i vikt.

[WickedAlly]
5/22/16, 2:23 PM
#19

Jag funderar på att ha min i garderoben. Dit går jag ju naken efter toalettbestyr.

smurfis
5/22/16, 6:27 PM
#20

Ja men det är jätte bra. Jag har min under sängen 😃

Annons:
[WickedAlly]
5/22/16, 6:47 PM
#21

Funderade på det först men våra ungar sover hos oss så poängen går lite förlorad :D Jag har ägnat en stor del av dagen åt att läsa lchf-bloggar och nu är jag taggad som få :)

em.nord
5/25/16, 6:24 PM
#22

Härligt tjejer! :) jag har vågen på toan. Har även ett snöre som jag mätt runt magen. Är lite häftigt att få klippa av mer och mer av det! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

frejaspluto
5/25/16, 6:30 PM
#23

Haha, 😄Jag har inte haft våg sen jag flyttade hemifrån ! Det men har gått ned typ två kilo. Allt detta slarv. Mellanåt… 😳😮

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
5/26/16, 1:30 PM
#24

Annars är ju ett bra mått om man kommer i sina kläder eller inte 😃

frejaspluto
5/26/16, 1:54 PM
#25

Kläderna, just nu tittar jagar mina vinröda jeans i lite stretch… Ser på midjemåttet det kommer inte hålla. 😳

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[WickedAlly]
5/27/16, 4:28 PM
#26

Idag har jag tagit tag i kosten på riktigt. Fick ett riktigt uppvaknande igår när vi hade middagsgäster. Middagen var väl helt okej egentligen men efteråt åt vi kakor, kladdkaka, glass och grädde. Paltkoma som resultat och det kändes så jädra unket. Nu äter vi verkligen inte såhär varje dag men känslan blir lite densamma när jag äter pasta eller mycket bröd t ex. 

Så från och med idag äter jag liberal LCHF, vågar som sagt inte äta strikt pga amningen men jag tror att det kommer bli stor skillnad ändå :)

Startvikt 71,8 tydligen. Gått upp tre kg på ett par månader, ännu en anledning att bryta nu.

em.nord
5/27/16, 5:39 PM
#27

Man mår ju så dåligt av "skit" som godis, pasta osv. Haha kläderna är ett deprimerande kapitel. Provade ett par shorts som "borde passa för de har alltid varit lösa" men det fattades typ 20 cm! :( så blind man är. Jag tycker ju att jag är lika fet o ful som jag alltid varit. Dålig kroppsuppfattning deluxe :'(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
smurfis
5/27/16, 6:15 PM
#28

#26 Det kommer säkert bli jätte bra! Tror inte liberal LCHF är någon fara när du ammar. Se bara till att du inte går ner för snabbt i vikt.

Det är ju såna där tillfällen när man verkligen kan komma till insikt. Vad håller man på med egentligen?

#27 Visst är det så. Man kan ju känna sig smal för gravidmagen är borta och man är ju smalare än man var för några månader sen. Ändå är det långt kvar till favoritkläderna passar igen! Men desto mer anledning att fortsätta kämpa på!

frejaspluto
5/27/16, 6:22 PM
#29

Hahaha, kläder är deppande! Provade mina vinröda byxor, haha asså det var minst en decimeter. 😳😭, från knapp till knapphålet. Så det gäller nu ca 3-6 kg. Idag har jag ätit , Naturell yoghurt med färsk frukt i en kaffekopp med kopp kaffe på morgonen, lunch tacos inte så nyttigt men , ett tacobröd, istället för tre- fyra stycken! Älskar mat egentligen, nu sitter jag här och tänker vad jag ska äta till middag , familjen har redan ätit . Känner hungerkänslan dricker vatten när jag har ätit en portion mini. Ska minska magsäcken lite.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[WickedAlly]
5/27/16, 9:04 PM
#30

Ja hjälp ja, det där med kläder. Har en svart klänning i ett väldigt stumt tyg som jag trodde att jag passade för ett tag sedan. Vägde då bara två kg mer än när jag blev gravid med wilmer och då kunde jag ha den. Men det var inte ens i närheten, haha. Så kroppen har ju verkligen ändrat form också, inte bara blivit större. #28 Nä, får vara noga med att faktiskt få i mig ordentligt med mat. Sist gick det snabbt, 22 kg på under fyra månader och det funkar ju inte nu. Har som tur är inte lika mycket vikt denna gång och då brukar det ju gå långsammare :)

[WickedAlly]
5/30/16, 10:44 PM
#31

Nu är det snart fyra dygn sedan jag lade om kosten och kroppen reagerar i alla fall, har tappat några kg vattenvikt. Tänker ha fredagar som officiell vägningsdag men väger mig faktiskt dagligen, märkte sist att jag inte alls blir stressad av detta utan bara tycker att det är intressant att se hur kroppen beter sig. Men nu återstår att se om kroppen vill släppa några fettkg också, det sägs ju att LCHF bara funkar en gång. Hoppas och tror att det bara är hittepå men man vet ju aldrig. Hur går det för er andra?

em.nord
5/31/16, 10:54 AM
#32

Fick ännu en käftsmäll när Facebook fylldes av bilder på kaninforum från en kaninutställning där jag var Kaninbärare. Fy vad hemskt och stor jag är!! Blä! Har även dop om 3 veckor och minns bilderna från förra dopet *ryser*. Så jag kör all i nu några veckor. Får ju inte träna just nu så får köra minimum med kalorier ett tag :) Mellis/lunch idag blev en halv avokado. Vi äter tidig middag när mannen ska till jobbet vid 16 så blir en pytte lunch ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

smurfis
5/31/16, 3:55 PM
#33

#31 För mig har LCHF fungerat jätte bra även en andra gång 😉Hoppas det är samma för dig. Däremot tog det lite tid i början innan det liksom lossnade ordentligt.

Jag väger mig just nu dagligen också. Det är för att jag vill se lite åt vilket håll det går åt. Om det finns matvaror som gör att jag går upp mer eller om det finns sätt att äta som är bättre/sämre. Vet att vikten kan pendla ändå av många anledningar men det ger i alla fall lite koll.

Sen är det såklart så att det inte bara är kilona som räknas. Även fast jag inte har så många kilon kvar så är kroppen helt annorlunda. Större och slappare liksom. Magen är större. Därför är det svårt att komma i vanliga byxor t ex. Och många tröjor känns liksom lite för tajta just över magen… 😕

Men det rullar på. Jag har gått ner 8 kg på 8 veckor ungefär. Jag är jätte nöjd med det. Jag har ca 2 kg kvar till mitt nästa delmål som är 65 kg. Sen är mitt slutliga mål nånstans kring 62-63 kg. Men jag är eg. ganska nöjd när jag väger 64 kg också. Det behöver inte vara så exakt… jag brukar liksom känna när kroppen liksom stannar. Målet känns mer nu att komma i mina vanliga kläder…. om det är när jag väger 65 kg eller om jag måste ner till 60 kg det vet jag inte riktigt.

frejaspluto
5/31/16, 5:58 PM
#34

Det går bra för er, bättre än mig kanske .😊 Nu är det varmt här i Sthlm. Jag äter mindre och dricker mer. Så har det alltid varit. Kanske kan komma igång, min make har gym , det hade han innan vi träffades. Brukar gå på löpbandet ganska skönt faktiskt. Min dotter har lärt sig cykla men fortfarande lite ,lite osäker så jag har varit och sprungit med henne jag och min make brukar göra det tillsammans eller turas om. Idag har vi Varit tillsammans. Köpte glass till familjen och jag hade smoothie hemlagat. Jag vet inte vad jag väger , ska låna nåns våg. Det känns att jag har gått ned i vikt men vet inte hur mkt.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[WickedAlly]
6/1/16, 4:02 PM
#35

Vad tråkigt att du känner sådär Emma :(
Ska inte lägga mig i vad du äter, men håller du dig verkligen nöjd och glad när du knappt äter? Jag förvandlas till en bitch rent ut sagt om jag är väldigt hungrig. 

#33 Jag har förstått det och har satt min tro på att det kommer funka för mig med. Sist rasade jag i vikt från första dagen men då ska jag vara beredd på att det kan ta lite tid nu då :) 
Men nu är jag nere på 69,8 i alla fall, att komma under 70 känns bra. Alltid sporrande med ett nytt tiotal, även om det bara är vattenvikt som försvunnit :P 

Ja, kroppen är verkligen annorlunda. Två täta graviditeter har satt spår, väldigt förväntade spår såklart, men det tar ändå lite tid att vänja sig vid sin nya kropp tycker jag. Jag har alltid haft rätt platt mage, även när jag vägde 80 kg. Är väl byggd så antar jag men nu är den ju inte det längre, har dessutom ett kejsarsnittärr som inte är sådär superbra placerat. Har blivit ett veck där magen hänger över lite, hoppas ju att detta ska försvinna med vikten men jag tror faktiskt att det alltid kommer vara så.

Ja, det ska du verkligen vara nöjd med! Det är ju kanon :) 
Det var ungefär i den takten det gick för mig sist så hoppas på samma nu när det väl lossnar. Fast 0,5 kg i veckan hade vart helt okej det också. 
Har ungefär samma viktmål, 62-63. Innan barnen hade det vart 60 men tror inte det är möjligt nu, eller möjligt är det ju men jag ser lätt spinkig ut och om jag nu har fått lite bredare höfter t ex så blir det väl bara värre då. Men jag har ett par jeans som jag har som främsta mål :)

frejaspluto
6/1/16, 10:28 PM
#36

#33. Åh, har du täta graviditeter , gissa om det är svårt ett par bekanta till mig har två täta graviditeter och ena har tre stycken täta. Dom väger tok mkt säger dom själva. Och dom har såå svårt och gå ned i vikt …😳Jag har alltid varit trådsmal size zero, sen gick jag upp i kärlekskg . Sen har det bara varit där . innan jag / vi bestämde oss för bli gravida ville jag gå ned och det var min motivation gick ned 7-8 kg där omkring sen blev jag gravid. På En gång Gick ned i vikt snabbt, nu är det bara slarv och stressäta på jobbet under arbetstid eller struntar i lunchen köper nått på vägen hem eller maten hemma bara smäller i mig maten…. 😢.. Jag vill gå ned 3-6 kg. Håller på nu och har joggat 2 mil idag. Med musik klarar det inte annars, dricker mindre kaffe, mindre mat lite oftare äter jag ( barnportion) . Det känns bra faktiskt . Känner mig riktigt nöjd ☀️Det lilla gör så mkt 😊Och dina jeans kommer du i snart ! #33, du är bra sa du 8 kg!.??! Wow, Yeeaah! Så mkt så snabbt! Jag äter bättre nu du har ju sett mina meningar i olika trådar om just mitt ätande och stress. Kul att du är här med smurfis!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

em.nord
6/2/16, 1:04 PM
#37

Hoppas LCHF funkar igen då. Vet att de5 funkar för min bror :) #35 lägg dig i! :) för det är så sant det du skriver! När jag åt lite för några år sedan mådde jag piss. Men åt heller inte bra det jag åt. Nu är det på gränsen det erkänner jag, men mycket är pga värmen med. Men jag äter RÄTT saker nu. Allt jag äter tillför något. Måste säga att det går riktigt bra :) och jag känner mig nöjd. Det positiva för mig när jag räknar kcl är att jag märker att jag kan äta mer än jag tror! Hade jag varit mer aktiv och motionerat något alls hade det aldrig gått att äta endast 1300kcl. Körsbärstomater tex är typ inga kcl alls. Åt en halv grillad kyckling och unnade mig tillochmed skinnet för det jag hade till (zucchini och abourgin) var typ 20kcl. Ikväll ska vi unna oss och äta pizza jag och Gubben :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
6/2/16, 1:04 PM
#38

#33 åh shit va duktig du är! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

frejaspluto
6/3/16, 6:26 AM
#39

Skrev fel, mitt inlägg ska till #35. Och till #33

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Velinga1984
6/5/16, 7:24 AM
#40

Är 32 år, mamma till tre barn -2004,2013 & 2016

Inskrivningsvikt 2013 var 62,4 kg, gick sen upp till drygt 100 kg och sen under 18 månader gick jag ner till 62,2 kg som var min inskrivningsvikt 2016. Vägde 92 kg som höggravid, och väger nu 74,1 kg 3 månader efter kejsarsnittet. 

Alla mina tre barn är snittade så jag får fortfarande ta det rätt lugnt då det uppstod komplikationer nu med sista kejsarsnittet.  Jag grejar mest i trädgården och tar någon enstaka promenad då jag sällan hinner med det. Tänker på vad jag äter, och målet är att fasta till kroppen. Är 166 cm lång, så jag vill helst inte väga mer än 65 kg men en muskulös kropp är viktigare än kilona.  Nu när barnverkstaden har stängt så är det äntligen tid att bygga upp min kropp :) Tänkte börja simma och träna lite smått  i augusti/september igen när sambon börjar vara hemma varann fre-sön.

em.nord
6/6/16, 9:24 AM
#41

#40 välkommen :) Ja vikten säger ju inte så mycket. Men gärna liksom tight. Nu tycker jag magen mest hänger 😂

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
em.nord
6/6/16, 9:26 AM
#42

Går sisådär just nu. Alltså det går bra men har inte orkat räkna och väga all mat. Och igår hade vi köttfärsås och jag blev så grymt sugen på RIKTIG pasta. Var evigheter sen sist. Så tog det… Åt även varma mackor på kvällen. Suck. Ingen bra dag men åt iallafall små portioner och bra frukost. Jordgubbar och melon blir det en del med och det är ju nyttigt :) men 1 cm mindre på 1v är ändå bra tycker jag!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Velinga1984
6/6/16, 1:24 PM
#43

#42 Jag väger inte maten eller ens räknar. Med mellanpojken räknade jag maten då jag stundtals gick upp i vikt istället för ner :S Jag äter tårta, kakor etc men plockar bort något annat istället den dagen för att kunna äta sött. Att plocka bort socker, äta LCHF eller dylikt är inte för mig.  Jag vill äta vad jag vill, men kanske inte alltid när jag vill ;)

frejaspluto
6/6/16, 1:48 PM
#44

Det funkar bättre för mig just nu. Jag äter mkt sashimi äter inget stärkelse På vardagar jag unnar mig det på helgerna. Så då kan jag unna mig spagetti och köttfärsås! Köttfärslimpa med potatis och lingonsylt! Har kommit i från fikabrödet under veckorna och speciellt under arbetstid. 😊, jag är usel på väga mig har ingen. Märker att jag har gått ned men inte hur mkt. Äter en portion inte tre portioner , andra portionen är mindre än den första. Steker i riktig rapsolja och riktigt smör. Magarin är inte nyttigt alls en utav dom största boven.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
6/6/16, 7:46 PM
#45

Ja här har jag väl stått still senaste veckan. Men det är helt ok. Jag har unnat mig att äta lite mer bär och sånt. Vi har även påbörjat IVF så det är lite annat som tar fokus just nu och som gör att man blir lite svullen och går upp lite tillfälligt…

[WickedAlly]
6/7/16, 11:32 AM
#46

Här går det också sådär, eller ja. Så länge vi inte är bortbjudna så går det galant men årstiden för ju med sig massa bjudningar.. Och jag är så töntig, vill inte såra så jag bara äter, hehe. Så en sådan dag i helgen plus mens i antågande = Flera vattenkilo och säkert några hekto annat med. 
Men nu ska vi bara vara hemma eller hos mamma och hon äter också LCHF. Så nu ska jag väl kunna hålla mig på banan. 

Har iofs inga svårigheter med att komma tillbaka och ta nya tag men det är ju onödigt att lura kroppen fram och tillbaka..

Har förresten fått med maken på LCHF också, går sådär för honom, haha. Vi får se hur det går :P

frejaspluto
6/7/16, 7:05 PM
#47

Åh, det är ju så svårt när man är bortbjuden … Tackar inte nej heller, idag blev jag bjuden på tårta i lunchrummet min kollega fyllde År men det blev liten bit. Den fick jag lite skuldkänslor på lite… Men det gör inget. Känner att det är engångsgrej just. Och det är inte ofta kollegor tar med sig heller. Nu är värmen här och har faktiskt lite svårt och äta men jag måste " tvingar" i mig litegrann under lunchen. Dricker mkt.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[WickedAlly]
6/9/16, 10:55 AM
#48

Försöker också se det som engångsgrej och inte haka upp mig på det. Går rätt okej :) Önskar nästan att jag fick svårt att äta i värmen, men nä, skyfflar på som vanligt :p Har skött mig hela veckan nu och det har krupit nedåt på vågen igen, fortfarande svullen och har mensmage så denna veckan blir inte vägningen lika kul. Har officiell vägningsdag på fredagar men fuskade idag. Men -2,4 kg på två veckor är jag mer än nöjd med :) Får se vad den står på i morgon.

Annons:
em.nord
6/10/16, 6:06 AM
#49

#48 det är ju superbra! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
6/10/16, 3:35 PM
#50

Ja, jag är nöjd :) +0,2 kg på vågen, så antagligen minus i fett eftersom jag samlat vatten men det är ju inte så himla noga egentligen. Byxorna är lösare i låren iaf, tom nytvättade :)

frejaspluto
6/11/16, 11:33 AM
#51

#50,, Vad kul att det blir resultat med byxorna! 😎 Mina 65 kg. Målet är 57-58kg. Har inte skaffat mig en våg, måste det snart. Jag har fått lite mellanrum på låren, vill gärna ha mer. Kanske min lilla dubbelhaka är borta. Min lunch på jobbtid består av yougurt naturell, liter räcker veckan ut blandas med nötter, frukt, flingor, En kopp kaffe. Ibland lax, kyckling enbart, bladgrönsaker. Inget annat. Billigt däremot. Under 50kr. Hittar man bra pris på lax så går det. Köper glasnudlar med kyckling . Tre min, med nudlarna kycklingen klar. Middagarna ser olika Ut beroende vilken tid jag kommer hem och hur trött jag är. Nu är det helg. Äter nog lite mer och äter chips och annat. #45 tänk på att det är bara för tillfälligt. 🌷

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
6/13/16, 10:58 PM
#52

Vägde mig idag hos min släkt, 63kg! Gått ned två kg. Här dalar upp och ned mkt slarv på helgen här 😱😭,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[WickedAlly]
6/14/16, 9:09 AM
#53

Här har det också vart berg-och dalbana minst sagt, upp två kg, ner ett halvt, upp ett, ner två osv. Hatar ibland att vara tjej och bli så påverkad av alla hormoner. Jag vet ju vad det är men det är så frustrerande bara :P

[WickedAlly]
6/14/16, 9:40 AM
#54

Förresten, har gått och fnulat på en sak sedan igår. Vi åt ute och sedan köpte vi glass att mumsa på medan vi kollade på båtar i hamnen. Men när jag stod där vid glassdisken tänkte jag att nä, jag har ingen lust på glass men ändå köpte jag en? Har inget sockersug alls och hade lika gärna kunnat vara utan. Jag har absolut inte på något sätt "förbjudit" mig själv att äta sådant, jag vet ju att allt sug försvinner med LCHF så det behövs liksom inte. Så det gör ju inget att jag åt en glass, blev bara så fundersam över mitt beteende.

frejaspluto
6/21/16, 6:09 PM
#55

Vet ni hur många ggr jag har försökt skriva här?!?? Många! Har alltid blivit avbruten! Det där med glassen är en issue, för mig jag äter för att det är sååå himla gott min dotter vill gärna ha när det är varmt ute och hon ser andra såklart! Nu har Ica gott med glass och kampanj ! Midsommar vill man gärna ha! I Sthlm har väder inte varit så soligt, skönt har det varit mest moln ,idag fuktigt . I midsommar så ska det vara fult, jag vill ha fint så man kan sitta ute och äta , familjespel kubb och massor annat, fredag - söndag. Är jag ledig så skönt brukar jobba hemma eller på jobbet i vanliga fall. Ska dämpa ned med gräddfilen, potatisen i år.se hur det går i helgen.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
em.nord
6/22/16, 5:43 AM
#56

#54 vist är man konstig?! #55 välkommen hit :) alla har sina svagheter. Själv gillar jag inte glass så värst mycket. När vädret är fint, varmt och soligt äter jag mindre och mer nyttigt. Men just nu är allt lite kaos här hemma måste jag säga. Svårt att laga bra mat, eller snarare svårt att hålla sig nyttig mellan målen…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

frejaspluto
6/22/16, 11:07 AM
#57

#55, Tack! Har varit på tråden ganska länge 🌻🌻😀gulligt av dig kände mig lite glad faktiskt! Jag har varit size 0 sen träffade jag min man gick upp kärlekskg 😮😒, sen har det bara stannat. Planerade barn gick ned till size 36, gravid på En gång sen gick jag ned till minsta väldigt snabbt. Sen har det bara dalat upp och ned. Nu är det jobbets tider och man väljer det som står närmast. Om det finns kvar tar matlåda med mig. ( ät inte så hungrig under arbetstid, kan inte direkt slappna av heller ) Gör mkt hemlagat ( hemlagad pasta blir det ofta) vi i familjen från min sida är duktiga på laga mat. För mig är det naturligt och laga hemlagat. Steker i ren rapsolja och riktigt smör. Använder ej magarin. Problemet är nog att jag hetsäter stress äter , proppar i mig onyttigt . Jag har ingen våg men vägde mig inte så längesen har gått ned två kg. Från 65. Målet är 57-58 kg. Jag har fått lite mellanrum på låren! Har lite svårt och äta och dricker ganska dåligt när det är varmt…. 😮😮 Hur går det för dig med vikt går det bra?!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
6/26/16, 11:29 PM
#58

Det gick åt pipan i helgen mkt sill, potatis, gräddfil…. Alldeles för mkt utav det goda, tårta, glass i tre dgr…. Nu är det miniportioner igen ska gå på LCHF En portion om dagen. Börjar två frukost och middag. Dricka mkt emellan. Sen en portion om ett par dgr. Hade fin start… Suck…!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[WickedAlly]
7/1/16, 4:29 PM
#59

 Här händer det grejer, -6,6 kg sedan start för en månad sedan. Gissar på att ungefär hälften var vatten för det försvann tre kg första veckan. Sen pendlade jag lite men nu verkar det äntligen ha släppt. 

Har förresten fått en kul bonus sedan ja lade av med allt socker, David (som jag ammar) sover mycket bättre :o Undrar hur mycket av sockret som gick över i mjölken egentligen..

frejaspluto
7/1/16, 6:48 PM
#60

Haha, shit vad duktigt! Har stannat och vet inte riktigt vad det är kanske är kroppen som formar om muskler mindre fett. Helgen är fortfarande min största fiende, just nu… Bara helgerna. Jag har sagt att jag unnar mig men ska hålla mig till lördag inte hela helgen… Visst är det sjukt med amningen man vet inte riktigt hur mkt som går till mjölken. Endel säger allt som man äter endel pratar om att socker absorberas bort allt nyttigt till mjölken.,.. Jag tror vad jag vill med det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
7/2/16, 10:20 AM
#61

#59 Härligt!

Det går sakta neråt här nu. Jag har ju gått ner det mesta men nu har jag fastnat på 66 kg! 😃

frejaspluto
7/2/16, 7:15 PM
#62

Det går åt rätt håll härmed stannat också vet inte hur mkt dock, men jag känner att det ör inte upp iallafall, Min syster har valt svält dieten . Hon har precis fått barn valt att inte och amma för det ärbökigt med henne och för barnet , babyn vägrar ta bröstet också… Så fort kroppen har lagt sig så ska hon gå på den. Detta är hennes andra barn. Jag gick på fasta i 17 dgr gick ned snabbt. ( långt tid tillbaka) Funderar på det igen. Men det är svårAre nu om man vill välja det nu och ljusare på dagen man får äta, dricka när solen har gått ned.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
em.nord
7/4/16, 11:39 AM
#63

Så kul att höra om era framsteg tjejer! ♡ Här går motivationen upp och ner. Vågen går knappt neråt men har fått klartecken från kiropraktorn och rehab att sakta börja träna smått. Typ promenader och sitta på en pilatesboll. Men men bättre än inget :) Kosten är rätt okej faktiskt men kan bli bättre.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

frejaspluto
7/4/16, 1:41 PM
#64

Jag har lätt och gå upp i vikt sen jag fick barn…. Innan det kunde Man äta pizza varje dag om jag ville det. Det är så himla lätt och skylla ifrån sig. Det gör man det har jag gjort , kanske gör det mellanåt . Idag har jag ätit en macka med gurka och Philideplhia ost på en kopp kaffe gick upp strax efter 07.00.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Velinga1984
7/5/16, 11:27 AM
#65

73,4 kg visade vågen igår, på sonens 4 månaders dag. 

Inskrivningsvikt var 62,2 kg och slutvikt nånstans över 92 kg (vet inte exakt då jag inte begärt ut mina papper än). Jag tillhör en av de människor som varken tror på svältkost, dieter eller dylikt. Jag lever efter ät vad du vill med måtta, men framför aktivering/motion.

Whin
8/6/16, 10:45 PM
#66

Vad kul att du får resultat. 

Är själv mamma till tre och ska precis starta igång. 
Började idag faktiskt :) 

Min strategi är helt enkelt att öka på med motionen, äta nyttigare (försöka undvika onödiga kalorier) samt byta ut någon måltid mot Herbalife ( tex som frukost, då jag inte äter frukost annars… )

Upp till toppen
Annons: