Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1260 ggr
Snows
4/19/16, 7:13 PM

Viktnedgång, tips, motivation

Hej! Jag har vart inne och läst här en del en period nu, och tänkte skriva lite själv. Jag har länge tänkt att jag ska gå ner i vikt, är 24 år nu, men har aldrig pratat om det här med någon! Har flera gånger i "hemlighet" haft som syfte att gå ner om jag exempelvis börjat träna osv, men sagt att det är för att bli starkare och hälsosammare. Antar att det är för att jag skäms över att jag skäms för hur jag ser ut, om ni förstår. Mina föräldrar har sen jag var ung tjatat och kommenterat (på ett negativt sätt) min vikt och hur jag såg ut och jag brukade göra/tycka precis tvärtom mot vad de sa pga att vi hade en väldigt dålig relation. Men det har såklart satt sina djupa spår och jag har haft väldigt svårt för att prata om det här. Men nu känner jag att jag på riktigt vill komma igång. Har försökt sen kanske 2 månader sen. Tanken var att jag skulle träna 2-3 ggr per vecka och sen äta nyttigare, mindre mat och inget godis. På helger är jag inte lika strikt. De veckor jag hållt det har det gett resultat, problemet är att jag lätt tappar motivationen! Framförallt i samband med mens! Jag brukar må dåligt innan/kring mensen och sen få mensverk vilket gör att jag bokstavligt talat har noll ork och bara vill ligga hemma och äta kolhydrater hela dagarna. Här är mitt största problem, för efter det så har jag svårt att komma tillbaka igen och så mår jag dåligt över att jag inte lyckats hålla mina planer vilket bara gör det än värre! Så det känns som att en stor del av varje månad står jag still eller går back. Känner någon igen sig eller har tips? Jag har gått ner knappt 2kg på ca 2 månader, min tanke var att satsa på 0,5kg per vecka. En vecka som jag inte ätit så bra på men ändå tränat någon gång under står jag ändå ganska still i vikt. Det som kommit i vägen för mig förr och anledningen att jag gått upp mycket mer (har ca 24kg övervikt kanske) är pga att jag varit sjuk periodvis och då inte rört mig så mycket och ätit massa sötsaker. Och alltså inte pga hur jag äter under en bra/normal dag, tänker jag iallafall! Jag tänker att jag kanske får mer motivation av att skriva här också! Min mens är på g, men fick nyss tillbaks motivationen och mår ganska bra så än så länge är det positivt :)

Annons:
Snows
4/19/16, 7:18 PM
#1

Vill bara tillägga att jag också gör det för att bli hälsosammare och inte enbart under en viktminskningsperiod, jag tycker också det är kul att gymma när jag väl gör det och märker att jag mår mycket bättre efteråt!

[Giiisella]
4/19/16, 7:31 PM
#2

Så bra att du vill göra en förändring! Det är ingenting att skämmas över, alla ser vi olika ut och är olika. Att du gått ner 2 kg på 2 månader är väl jättebra! Jag tänker att det är bra att inte gå ner för snabbt eftersom man lättare går upp kilona igen, än om man går ner i vikt långsamt. Kan du kanske hitta goda saker som du tycker om som inte är onyttiga? T.ex. jordgubbar, ananas, grönsaker med hemmagjord dip/hummus m.m. För det är klart att man behöver godsaker ibland! 😋 Eller gör egna sockerfria bars eller gör nice cream (frysta bananer med t.ex. kakao som körs i matberedaren, såååå gott!). Hur vad tränar du när du väl tränar? Vardagsmotion gör ju oxå mycket, t.ex. dagliga promenader i raskt tempo. Det kanske du kan försöka med de dagar du inte tränar?

frejaspluto
4/19/16, 7:32 PM
#3

Vad skönt att du tänker så! Min halva släkt är kraftiga. Jag har varit mullig men Inter mkt. För 7 år sen bestämde jag mig för gå ned extremt mkt i vikt.! Gick på grönsaksdiet i smoothieform gillar inte grönsaker , väldigt dålig på det, än idag. Köper 2-4 ggr i veckan för att ge min dotter och att inte hon ska avsky det. Jag har inte sagt detta än. Hon är för liten och höra sånt.! Jag tränade efter avvägningen av socker i två veckor, sen tränade jag i två veckor i streck, vilade kroppen på promenader . I tre dgr. Sen tränade jag 2 ggr i veckan under det ändrade jag inte då mkt kost eftermiddag vi i familjen är duktiga på matlagning. Byte ut vissa inderigenser. Istället för äta 4 potatisar åt vi två, mer grönsaker kött och sås som vanligt. Nu är jag i storlek 36 från XL. Det gick jättesnabbt ! Har slutat träna men går på promenader i stortsett varje dag, nu går min dotter på simskola och cykelträning . Jag och min man delar och turas om. Jag känner min kropp nu och jag kan unna mig glass utan att må dåligt! Även om jag är smal, så är det fortfarande träning och ha kontroll.🤗🌸 Guuu vad kul att du vågar skriva hit! 

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Snows
4/19/16, 7:52 PM
#4

Jo det är väl en långsam minskning jag vill satsa på, men har hela tiden i tankarna att "om jag bara gjort si eller så, då hade jag vägt mindre". Men vad är långsamt? Känns inte som att jag har någon koll, har sett många skriva 0,5kg/vecka lite här och var så jag utgick från att det var rimligt tempo. :) Frukter tycker jag om, men är dålig på att köpa hem variationer, blir oftast banan eftersom det är en smidig frukt att äta. Grönsaker med dip är också väldigt gott, men inget jag gör när det väl kommer till kritan, det känns inte som att jag tänker rationellt när jag får mina kolhydratcravings! Man kanske skulle testa att ha färdigt skurna grönsaker och dip i kylen som man snabbt kan plocka fram när det behövs? Den där creamen lät väldigt god, det måste jag testa! :) Jag går på gym, kör uppvärmning på band först, sen vikter/maskiner. Ibland har jag gjort yoga hemma också, vilket jag också tyckt mycket om. Jag försöker få in promenader på dagarna, det har gått i perioder hur bra det går men det är något jag absolut kan bli bättre på!

Snows
4/19/16, 7:58 PM
#5

#3 Det låter som att det har gått bra för dig! :) Hur gammal är din dotter? Ja jag kände att det var dags att skriva av mig om det här, och att det skulle bli "verkligare" om jag gjorde det!

frejaspluto
4/19/16, 8:10 PM
#6

Jag har ett löpband hemma. Idag är inte jag lika aktiv. På träning men gärna promenader eller löpbandet. Jag hade precis som du ingen motivation det gick i nga dgr sen orkade inte jag. Men helt plötsligt kom min make och friade mig om jag vill bli mamma. Det gick snabbt och då bestämde jag mig för gå ned i vikt för att det skulle kunna gå bättre . Det gjorde det och gravidmagen kändes inte kul efter förlossningen. Jobbade bort den med diet bra mat och träning den gick bort på nga veckor! Nu håller jag hårt på veckorna men helgerna blir det Max , Mc Donalds, resturangkäk, hemlagade fet mat tex, jag skämdes mkt från början men nu gör jag inte det jag äter chips, godis, fetare mat än på vardagar är det strikt. Du klarar det 🌺

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
frejaspluto
4/19/16, 8:11 PM
#7

Friade= frågade .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
4/19/16, 8:13 PM
#8

#5 Min dotter är sex år och året innan det kämpade jag bara på som sjutton. Jag har märkt att har har lätt och gå upp invikt och svårare och gå ned i vikt.  åldern!?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Giiisella]
4/19/16, 8:41 PM
#9

#4 0,5 kg låter helt rimligt oxå, någon snabbare takt än så tror i alla fall inte jag på. Sedan om det går långsammare än så så ser jag det inte som något problem så länge du ändå går neråt och gör det i en takt som känns lagom för dig. :) Haha jag vet hur det är när det slår till och man bara "måååååste" ha något sött. Väldigt jobbigt när man vet innerst inne att man egentligen inte vill. Men prova som du skrev att ha det klart i kylen så det bara är att äta. Och prova nice cream, det är bäst, smakar precis som krämig glass med banan/chokladsmak. Ta några bananer och skär dom i bitar och ställ in i frysen tills de stelnat, ta sedan ut och kör i matberedaren med massa kakao + ev. lite vatten tills det blir krämigt.

Ary
4/19/16, 9:32 PM
#10

Välkommen! 🙂

Vad jag har märkt spelar proteinintaget roll för sockersug, så denna gången jag ska ha mens ska jag testa att äta kesella, keso, kycklingfilé, annat magert protein etc. Funkar det så återkommer jag här.

Snows
4/19/16, 11:03 PM
#11

#6 Känner så också! Har börjat fundera på barn och vill verkligen gå ner i vikt innan jag blir gravid, det var en av motivationerna :) Känner igen det där med att det är lättare att gå upp än ner. Vissa man umgås med äter ju också hur mycket som helst och är jättesmala! Det är inte rättvist det där, men vad gör man, man får kämpa på :) #9 Även om jag tänker att jag borde legat på -4kg nu så blev jag ju glatt överraskad när vågen visade vad den visade! Hade gått och dragit på att väga mig för jag trodde jag skulle ha gått upp allt igen, så på så sätt är jag glad :D försöker ta fasta det Ja det där suget är verkligen inte att leka med! Ska testa ha förberedda nyttigheter till när det sätter in. Bara av att skriva om det nu här gör att jag än mer vill klara av att stå emot suget! #10 Tack! Du får jättegärna återkomma med hur det går för dig! Kvarg brukar hålla mig mätt och nöjd, försöker äta det till frukost så ofta det går, bara göra en enkel smoothie av det är jättegott :)

Ary
4/20/16, 12:50 PM
#12

Jag varierar keso/kesella, kanel/sötströ(ica) med och utan apelsin, lite som risgrynsgröt nästan. Ibland har jag i Fun light i fruktsmaker. Ju tunnare konsistens ju mindre länge mättar det har jag för mig.

frejaspluto
4/20/16, 6:59 PM
#13

#11, Vet du vad? Jag var mer motiverad efter förlossningen eftersom jag hade redan gjort det en gång och då gick jag bara på diet 2 veckor plus mat ( tanke på amningen) mindre stärkelse, babyportioner och åt oftare. Däremellan mandel, nötter och grönsaks smoothie förlorade 7 kg! Promenader. Funkar än idag men märker i perioder att jag hetsäter spring på jobbet hundcoach och mitt fasta jobb, familj osv. Jag ska lägga av med hundcoachning. Lägga mer tid på mitt andra jobb. Jag har ett tungt jobb. Inga lyft eller så psykiskt liksom. Bra jobb och betalt 😄.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
smurfis
4/21/16, 1:43 PM
#14

Välkommen!

För det första så är det ju jätte bra att du börjat ta tag i det som du ser som ett problem för dig. Sen är  det kanske bara så att det får ta den tid det tar. Försök lägga om dina vanor och stirra dig inte blind på vågen. Lättare sagt än gjort. Men fokuserar man för mycket på kilon så blir det så lätt att man blir besviken när man inte får de resultat som man kanske hoppats på. Varje steg i rätt riktning är BRA! Och du kommer säkert ha dagar då du faller tillbaka, men vad gör det…. det viktiga då är att du inte ser det som om du förstört allting och att det inte är nån mening längre osv… utan kämpa vidare bara. Till slut lossnar det! Och var inte för hård mot dig själv.

frejaspluto
4/22/16, 8:00 PM
#15

Hur känner du dig idag Snows? Har du svårt när det är helger? Jag unnar mig till måtta och är hård mot mig själv på vardagar, men snabbäter, hetsäter jag är tyvärr stressad på vardagar .jag har ingen lugn och ro på luncherna. Att äta med mig under arbetstid är ingen roligt äter min mat på nga min, sen är jag på jobbet hinner inte vila i nga min. Kan inre sitta ned i 20 min och njuta av min lunch endel utav mina kollegor sitter och äter samtidigt med jobb. 😰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Snows
4/23/16, 3:10 PM
#16

Tack för era kommentarer! Blir mer peppad av att komma in och läsa här 😊 #15 Jag har det svårare på helger, dels för jag har sagt till mig själv att jag får ta det lugnare på helger och unna mig saker, och för att man är ju bara hemma! Är inne i min mensvecka nu men det har än så länge gått bättre än vanligt, småäter en del men mest frukt och kvarg. Lite onyttigheter har det också blivit men inte lika mycket som innan, och ska träna och promenera nu i helgen. Så på så sätt känns det bra! Det känns viktigare att träna/promenera på helger för annars är jag bara hemma hela helgen!.. Det låter inte sunt som du har det med lunchen! Tror det är viktigt att kunna ta en lunch och äta i lugn och ro. Jag brukar äta långsamt, har alltid gjort :) Det här med att vågen inte är allt, jag försöker tänka på det men det blir ju svårt då det är så lätt att bara ställa sig på den och kolla! Försöker med måttband också men tycker det är jättesvårt att mäta rätt. Får alltid olika värden om jag mäter under samma tillfälle, har ju inte en tydlig midja så vet inte exakt hur jag ska göra. Sen har jag ju valkar på sidorna av ryggen som sitter på olika höjd som gör det än svårare att sätta bandet rätt..

frejaspluto
4/23/16, 4:05 PM
#17

Jag vet inte hur jag ska komma på mer idéer , men det här är min variant av diet, det rekommenderas om man vill få bort sitt sockerbehov . Avgiftning. Jag gick på mina idéer och LCHF. Jag lagar alltid hemlagad, Detta såg det ut innan jag tränade ned alla mina kg. Från 73 kg till 59 kg. Kaffe med mjölk och en sockerbit hade jag , gärna med kakor, flera stycken, förut. Diet, kaffe med kokosolja i mättande och gott. Nu , (mjölk och kaffe ) helg kakor 2 st. 2-3 stora portioner en portion kunde se ut såhär : 3 potatisar mkt sås och blanda med schnitzel , ggr 2-3 portioner. Minskade matintag, en potatis lite sås , delade schnitzeln , och grönsaker.Mörka färger mer antioxidanter. Nästa portion halv potatis liten bit schnitzel med grönsaker. ( Dock fortfarande hungrig ) struntade i det höll mig. En och en halv portion totalt fick ont i huvudet och det är bra det betyder att abstinensen är på väg bort hade ont ihuvudet i 3 dgr. 😰, så höll jag på med matintagen varje dag. Fortfarande idag. Om jag var sugen köpte jag naturgodis , allt naturgodis är inte heller bra, men nötter om man kan äta, mandel, Jag har också slarvat imellanåt ibland gav jag bara upp. Men jag gav mig på 1000 att jag skulle klara det. och det gjorde jag men idag märker jag att det är lite svårare och gå ned. Prestera mer. Men äter fortfarande som jag gör. Jag behöver nog inte gå ned i vikt men armarna är smala men åndå inte dom är lätta och träna bort. Och nu har man lingonvecka med sväller upp 😰, Känner det direkt på halsen . Sväller liksom upp , hela kroppen hahaha sen efter nga dgr så är det bra! Igen! 😊 Jag tror att du klarar det galant det är bara du som kan bestämma och styra! 💙💙

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Snows
4/23/16, 10:52 PM
#18

Men åt du dig inte mätt någon dag, och inte nu heller? Eller uppfattar jag dig fel? Jag skulle inte klara av att gå hungrig i längden, då känns det bara jobbigt istället! Och för mig tycker jag att jag blir mer sötsugen om jag är hungrig än om jag ätit mig mätt. Om jag exempelvis går och handlar mätt så är det lätt att gå förbi godishyllorna, är jag hungrig är det större risk att jag plockar ett par sötsaker att köpa hem. Så nu försöker jag alltid gå och handla efter jag ätit! :) Jag försöker äta färre måltider men sådana som mättar, mycket fett och proteiner. Det brukar funka bra när jag väl kommer in i det, då minskar sötsuget också, sen är ju knepet att hålla det så en längre tid för att få in den vanan :) Jag känner mig alltid också helt uppsvälld under lingonveckan, större och klumpigare än vanligt. Det är inget roligt, och att det återkommer varje månad dessutom :(

Snows
4/23/16, 11:38 PM
#19

Kaffe med kokosolja hade jag aldrig hört om! Är det gott? Jag brukar dricka kaffe med mjölk, klarar inte av att skippa mjölken :)

Ary
4/24/16, 1:02 AM
#20

Jag klarade suget denna månaden/lingonveckan, men extra protein funkade inte som viktminskningskoncept dock eftersom jag inte gått ner på ett bra tag…

Annons:
frejaspluto
4/24/16, 9:07 AM
#21

Svarar dig senare Snows , har lite och göra. Under tiden åt jag mindre och magsäcken minskade såklart, men jag småäter 😱😱😱, stress på jobbet .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Giiisella]
4/24/16, 9:49 AM
#22

#16 Vad är det du unnar dig på helgerna? Tänker att det är klart att man då och då ska unna sig saker, men samtidigt kanske det triggar sockerberoendet om du är väldigt känslig för det? Kaffe med kokosolja har jag oxå hört talas om, men aldrig provat. Har hört att det ska dämpa sötsug. Hur går det för dig? :)

Snows
4/24/16, 11:33 AM
#23

#20 Toppen att det funkade! :) Men om man tränar bör man inte då äta mer protein så att kroppen kan bygga muskler istället för att använda som bränsle? Hur går det ihop med att man inte går ner i vikt, eller tänkte du mer protein fast utan träning? :) #21 Jo det är ju klart, har man ätit mindre blir man sen mätt på mindre! #22 Det kan vara lite olika, men på matväg kan det vara att jag äter pizza någon gång, eller mycket kolhydrater som pasta eller bröd till frukost! I godisväg kan det bli lite choklad eller kakor. Jag äter såklart inte allt onyttigt på en och samma gång, om jag inte helt tappat motivation och ork för då kan det bli lite väl mycket.. Men det är krångligt det där med sötsuget för ibland kan jag köpa hem massa sötsaker på helgen men sen inte alls vara sugen efter att ha ätit bara lite, eller ibland lyckas utmärkt med att inte äta choklad på vardagar när andra bjuder! Men ibland blir jag jättesugen på dagarna.. Jag har extremt svårt att stå emot tröstätning, så fort jag känner mig lite nere så kommer ett väldans sug på köpet.. Det går än så länge ganska bra, inte optimalt men bra under omständigheterna :) och imorgon är ny vecka så då kör jag hårt igen! Men kaffe och kokosolja, det låter som något värt att testa vid svåra perioder om det hjälper med sötsuget! :) Nu vet jag ju inte hur fort det verkar, om man måste dricka regelbundet eller om det funkar som exempelvis godissubstitut när suget kommer, för det hade ju varit fantastiskt isåfall!

frejaspluto
4/24/16, 12:12 PM
#24

Tillbaka, igen. Har varit med dottern och hon lär sig cykla , det har inte gått tidigare nu känns det bra hon har bra balans. När man har barn det blir lite svårare och hantera småätande, det finns alltid nått och knapra på! 😳, Jag har gått upp lite armarna , halsen syns först sen går det nedåt mot kroppen. Efter denna helg är jag inställd på ta 7 dgrs diet. Mensen stör mig också den är på g, kroppen blir ingen hit efter svullnader och gnäll.. 😅 Är det jag som är helt fel ute? Visst är det lätt och skylla på stress på jobbet? Man hinner verkligen inte och äta, mina kollegor kan ta en timmes lunch .och dom tycker att det ska man unna sig. Jag förstår liksom inte dom ligger efter såsom jag. Jag tar oftast 20 min kissa, äta . Ta en kopp kaffe ibland äter jag under arbetstid. Endel utav mina kollegor gör som jag. Jobbar mkt hemma på kvällar och så. Kaffe med kokosmjölk är mättande och tar bort sockersuget. Ibland fuskar jag också med mjölk i . Jag tycker att det är smaksak. Gillar eller inte tycker om . Men det är otroligt bra ni som hänger med denna tråd. LCHF. Rekommenderar detta. Plus man får hitta sina varianter. Ja, går ibland hungrig tappar hungern ganska snabbt. Vill bara påpeka under arbetstid. Inte annars . Älskar mat. Nu ska vi alla i familjen åka till simskola . Hörs snart igen!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
4/24/16, 2:59 PM
#25

Jag har ätit LCHF och det som var skönt var ju just att jag var aldrig hungrig. Aldrig någonsin. Och därför var också mitt sug minimalt. Visst får man det ibland men inte på samma sätt som om man äter på annat sätt…..

#16 Om du alltid unnar dig saker på helgerna och om du känner att det blir ett problem för dig, dvs att du inte alls går ner i vikt så som du vill. Då kanske du måste tänka om? Vad är det du unnar dig? Kanske finns det "bättre" saker? Så länge du äter "skräp" så håller du igång suget, så det är bättre att försöka låta bli helt. Det kommer bli enklare för dig då.

Ang måttbandet så behöver det ju inte vara så exakt. När du minskat 5-10 cm kommer det ju märkas ändå… och sen är ju kläder ett bra mått! Kommer du i byxorna eller känns de lösa? Att kunna gå ner i storlek är ju bästa belöningen som finns!!

Det är lätt att komma in i ond cirkel när man inte ser nåt resultat av det man gör och då är det lätt att man fuskar mer och liksom tröttnar…. man får ge sig själv en rejäl spark i baken så brukar det lossna! Och att fokusera på varför man gör det. Vad är målet? Det ska inte behöva vara så jobbigt. Det ska vara naturligt och liksom flyta på. Det gör såklart inte alltid det men du förstår nog vad jag menar :-)

smurfis
4/24/16, 3:02 PM
#26

#24. Tycker absolut du ska ta dig tid att äta lunch i lugn och ro. Det behöver man. Stress är inte bra för någon. Även om du inte tar andra raster så kan du väl äta lunch i lugn och ro. Ta 30 min! Om dina kollegor kan göra det så kan väl du?

Jag har också väldigt stressigt på jobbet så jag vet vad du menar. Men lunch tar jag alltid. Även om jag får sitta lite längre på eftermiddagen/kvällen sen. Min mage fixar det inte annars! Och energi behöver man!

Förut åt jag alltid kaffe med kokosolja och smör i på morgonen. Mättande och snabbt och enkelt. Men magen fixade det inte i längden tyvärr.

Carrosh
4/24/16, 5:23 PM
#27

Jag har vart i samma spiral där jag börjat träna men sen slutat pga motivationsbrist och för att jag inte tyckt det varit särskilt roligt. Det som räddade mig var att hitta en träningskompis. Har man bestämt en tid för att träna tillsammans så känns det bara dumt att avboka den för att man inte har lust. Efter ett tag blev det som en rutin för mig och jag simmar nu flera gånger i veckan både med henne och själv.

En annan sak som jag tycker har hjälpt en del på vägen är att föra träningsdagbok. Särskilt digitalt (jag använder shapelink), då känner jag mig också mer motiverad att få till de där träningspassen som jag skrivit i kalendern (papperskalender), och behöver jag flytta på något pass är det inte hela världen, så länge jag inte struntar helt i det.

Hitta någon träningsform som du tycker är rolig, och som du kan göra med någon kompis eller flera, så blir det lättare att fortsätta. Då peppar man varandra lika mycket som sig själv.

Sen kanske du skulle behöva prata med någon om dina upplevelser när du växte upp, relationen till din familj, hur det påverkat dig och vad de skapar för tankar och funderingar idag. Det är ett stort steg du gjort nu, att prata om det här, så steget till att prata med någon (vare sig det är en kompis eller en professionell) blir inte lika stort. Kanske kan du prata med någon anonymt över nätet, om det känns som ett för stort steg att prata mellan fyra ögon med någon?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
frejaspluto
4/24/16, 10:42 PM
#28

#26. Vad gullig du är 😊, Proppar i mig sushi , nudlar, mackor det är typ min lunch. Jag blir mätt snabbt eftersom jag proppar i mig som jag gör. Sushi, gör jag kvällen innan, snabbnudlar till jobbet, mackor med gott pålägg på gör hemma snabbt och enkelt. Ska försöka sitta ned i 30 min 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

smurfis
4/25/16, 10:21 AM
#29

#28 Jag äter också snabbt. Vet att det inte är bra, men man är ju liksom konstant uppe i varv på nåt sätt så det är svårt att låta bli! Men jag brukar försöka ta lite kaffe efteråt och prata lite med kollegor så att man ändå får lite "rast".

frejaspluto
4/25/16, 12:10 PM
#30

#27,håller med dig om träningskompis. #0 har du nån som kan motivera dig på bra sund sätt. Ha nån och skratta, gråta över? Det kan bli mkt känslor när man har börjat. Jag var bara arg det fick igång mig. Fick ut min aggression . Jag har ett gym hemma i min källare. Köpt det jag behöver. Löpband, hantlar, ben och arm ställ. Jag har ingen ursäkt . Det är bara att man ska komma igång. Jag behöver bara gå ned lite på armarna . Svettas och promenader gör mkt, brukar jogga eller gå med hantlar.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Snows
5/8/16, 5:51 PM
#31

Har inte svarat på ett bra tag nu, den veckan var väldigt stressig och gick därför ganska dåligt i mat- och träningsväg! Senaste veckan har dock gått bättre även om inte optimal! Nu är min nya plan att jag ska försöka att inte äta sötsaker denna månad, om det inte är något specialtillfälle, men inget helgunnande som hittills, dagliga promenader plus träning. För att känna att jag kommer igång och kommer någon vart, tror jag behöver se mer konkreta resultat för att inte tappa motivationen! Nu när det börjar kännas som sommar och så så har det blivit ännu tydligare hur jag hade velat minska några kilo.. Men det är väl bara att börja, än är det ju inte fullt ut sommar! När det kommer till kost och så, jag tror att det är så att jag egentligen äter ganska bra! Alltså då jag även unnar mig saker. För vågen står ungefär still. Så då tänker jag att behöver jag ändra min livsstil? Borde det inte räcka med någon temporär förändring, ex extra mycket träning/promenad och mindre sötsaker tills jag nått min vikt? Förstår ni hur jag menar? För jag har ju inte gått upp av hur jag äter nu, den perioden jag gick upp massa i vikt var när jag mådde väldigt dåligt! Och det händer ju inte var och varann månad direkt.. Angående träningskompis så hade det varit bra, men vet inte vem jag skulle fråga. Jag tycker också det är obekvämt att träna med personer jag känner, så blir lite klurigare.! Men det är ett bra tips :)

Snows
5/8/16, 5:51 PM
#32

Har inte svarat på ett bra tag nu, den veckan var väldigt stressig och gick därför ganska dåligt i mat- och träningsväg! Senaste veckan har dock gått bättre även om inte optimal! Nu är min nya plan att jag ska försöka att inte äta sötsaker denna månad, om det inte är något specialtillfälle, men inget helgunnande som hittills, dagliga promenader plus träning. För att känna att jag kommer igång och kommer någon vart, tror jag behöver se mer konkreta resultat för att inte tappa motivationen! Nu när det börjar kännas som sommar och så så har det blivit ännu tydligare hur jag hade velat minska några kilo.. Men det är väl bara att börja, än är det ju inte fullt ut sommar! När det kommer till kost och så, jag tror att det är så att jag egentligen äter ganska bra! Alltså då jag även unnar mig saker. För vågen står ungefär still. Så då tänker jag att behöver jag ändra min livsstil? Borde det inte räcka med någon temporär förändring, ex extra mycket träning/promenad och mindre sötsaker tills jag nått min vikt? Förstår ni hur jag menar? För jag har ju inte gått upp av hur jag äter nu, den perioden jag gick upp massa i vikt var när jag mådde väldigt dåligt! Och det händer ju inte var och varann månad direkt.. Angående träningskompis så hade det varit bra, men vet inte vem jag skulle fråga. Jag tycker också det är obekvämt att träna med personer jag känner, så blir lite klurigare.! Men det är ett bra tips :)

Snows
5/8/16, 5:52 PM
#33

Jag har en tendens att fly och inte skriva ner saker när det går dåligt.. Vilket också är en dålig ovana.. Men ja :)

frejaspluto
5/8/16, 6:56 PM
#34

Jag har gått upp i vikt behöver gå ned 4-6 kg. Vill väga 58-59 kg. Jag ser smal ut men jag känner redan nu att det är på gång, istället äta tre potatisar , äter 1 potatis mer delad och tillbehör. Andra portionen skippar jag potatis äter sallad med kött. I barnportion just nu. Imorgon kaffe eller te med gott bröd som jag har bakat med dinkel.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Snows
5/9/16, 11:24 PM
#35

Kämpa på frejaspluto! Jag har börjat äta mindre och mer frukt och grönt igen! Har känt mig mätt och inte så jättesugen på sötsaker, bara ibland men då har jag hållt mig hyfsat bra! Det går åt rätt håll iallafall :)

frejaspluto
5/10/16, 7:18 PM
#36

#35, Du är gullig Snows! 😘, Jag känner låren finns knappt mellsnrum längre, armarna ser Ut som dåligt stoppad korv. ( lite överdrivet ) men jag känner mig så. Magen är som medium till large nästan….. Har vägt mkt mkt mer än detta. Från innan jag blev gravid vägde jag 58 kg. Typ, så realistisk 3-6 kg ska bort. Det är ju så himla lätt och ta till sig maten äter ganska, ganska oregelbundet…. Stress på jobbet…. 😐

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: