Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1202 ggr
[wargtass]
2016-04-27 18:52

Viktväktare! Hjälp!

Hej! Jag har kört igång med viktväktarna men har så svårt att få till det.
Det känns inte alls som att det funkar. Går ner ett par kilon (vätska, förmodar jag)
sen står jag på platå och avviker jag minsta lilla så går jag upp DIREKT, alltså dagen efter.

Finns det någon som använder sig av VV här? Hur gör ni, hur ser en dag ut för er?

Annons:
Record
2016-04-28 22:22
#1

Viktväktarnas affärsidé är att kunderna skall komma igen, alltså ett par kilo ner och ett par kilo upp, hela tiden.

Växla till en kost med reducerat kolhydratinnehåll, och ät dig mätt, med LCHF-kost. 👍

fiafia89
2016-04-29 16:18
#2

Ät mer, använd din veckobonus/aktivitetpoints. Att du gått upp dagen efter är vätska.

Honestyisdead
2016-05-01 14:19
#3

Så är det med dieter. Avviker man fungerar det inte.

Rör du på dig?Räknar du rätt?

smurfis
2016-05-01 16:28
#4

Jag har testat VV och det hjälper bra om man är strikt och håller sig till sina points. Sen vet jag inte hur länge du har provat och hur mycket övervikt du har?

Record
2016-05-01 22:23
#5

Har man testat flera gånger med samma resultat skall man inte sluta med VV.  😃

Honestyisdead
2016-05-01 22:30
#6

#1 Även med LCHF går man upp om man inte följer sin diet.

Det man måste göra oavsett vad man väljer är att hålla det. 

Vv är bra för de som gillar att äta av allt. LCHF passar de som gillar fet mat och lite kolhydrater.

Annons:
Record
2016-05-01 22:47
#7

# Hera

Bra mat äter ja och tänker inte sluta, samma gäller för de som följer VV. DVS det räcker att betala maten det kommer ja inte undan, bara  VV kostnaden. Är jag undernärd går ja upp i vikt med LCHF. 👍

Honestyisdead
2016-05-01 23:14
#8

#7 Ja det tråkiga med Vv är ju kostnaden. Men det är det värt för dom som behöver det stödet och hjälpen i början. Efter ett tag lär man sig det och behöver inte längre vara medlem.

jiim
2016-05-02 12:56
#9

Viktväktarna gör ju folk besatta av pointen och att räkna

Vi människor måste oss lära sluta räkna på poäng och kalorier. Har man en sund och avslappnad relation till mat så återgår man också till normalvikt, även om man är överviktig.

Enklast att göra det är genom att äta ren mat, utan tex socker, gluten och processade produkter. Då återfår kroppen normala hunger/mättnadskänslor och vikten kommer sakteligen normaliseras.

I hundratusentals år har vi inte räknat på vad vi äter och då var vi normalviktiga.

Det sjuka är att viktväktarna säljer och "tillåter" sån här skräpmat. Kolla på deras recept och deras produkter.

Det första jag får upp på deras receptsida är Cheesecake, sprängfull med kex och socker. Samt en riktig "glutenbomb" fish and chips

https://www.viktvaktarna.se/se/halsosam-mat

Eller går man in i viktväktarnas shop och det första man får upp är massa processat godis

http://www.viktvaktarna-shop.se/

Ironiskt nog heter länken hälsosam mat… Nej viktväktarna sjukt affärsinriktade och vill att man stannar i deras besatthet så länge som möjligt, för det är verkligen ingen hälsosam mat.

Varför skulle viktväktarna vilja att du går ner i vikt när du betalar till dem?

Honestyisdead
2016-05-02 13:01
#10

#9 Nu råkar det ju vara det som är problemet när man har övervikt. Att man INTE har en sund och avslappnad relation till mat.

Det är upp till var och en att välja metod och kost.

jiim
2016-05-02 13:55
#11

#10 …. och det skapas att skräpmat är så lättillgängligt. Exempelvis sådant som VV förespråkar. Skräpmat. VV vill inte att man ska hitta en sund relation till mat.

Se bara deras sida med kakrecept och deras godis-shop. Det förklarar hur "sund" relation VV vill man ska ha till mat. De vill man ska bli besatt av deras Points istället.

markazits
2016-05-02 21:09
#12

Tycker själv att VV är för svårt att hålla sig till, då man går och är hungrig mest hela tiden. Jag kör 5:2 och använder mig av VV-soppa etc på 2-dagarna. Övriga dagar så äter jag nästan som vanligt.

Det viktigaste är att du hittar en metod som passar dig och som du kan hålla dig till. Vet inte om man får en sund relation till mat heller om man kör extrem LCHF. Det handlar kanske om vilka referenser man har. Det viktiga är att man håller dieten och förhoppningsvis också vikten (vilket är det svåra…)

Lycka till!

//Maria
http://www.markazits.com

Upp till toppen
Annons: