Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2019 ggr
Teatraliskasångfågeln

Vilket är enklaste sättet att gå ner i vikt?

Jag är ute efter att snabbt och enkelt kunna gå ner i vikt utan allt för stor ansträngning. Finns det någon bantningsmetod, någon tablett eller något annat tips som underlättar? Jag har pendlat mycket i vikt och har i perioder använt mig av svält vilket försämrat min förbränning avsevärt. Jag är motiverad men det blir ibland när jag mår dåligt att jag tröstäter.

Annons:
Fia81
5/2/16, 9:46 PM
#1

Räkna kalorier, konditionsträna och ge det lite tid, ett stressat psyke ger en stressad kropp… Men en snabb variant under kort tid, Nutrilett kanske?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Teatraliskasångfågeln
#2

1- Jag lider av väldigt mycket stress och oro vilket jag antar är negativt för kroppen. Jag har provat nutrilett men jag blir inte mätt på det och får väldigt svårt att klara av andra viktiga delar då som mina studier och att jobba.

Fia81
5/2/16, 9:55 PM
#3

All sorts motion har en mycket positiv påverkan på stress och oro :) Börja med det och sedan kanske du kan pröva blodgruppsdieten? Men ska det gå snabbt så måste du dra ner på kalorierna…

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Túrwen]
5/2/16, 10:52 PM
#4

Att plocka bort allt socker, friterat , hel/halvfabrikat och gluten är det jag känner funkat i kombination med att man motionerar.

Honestyisdead
5/3/16, 1:15 PM
#5

Bantning tar tid. Tabletter finns det inte. Inte som fungerar och är ofarliga.

Lättast är väl att ta bort stora kolhydratskällor som pasta, ris, bröd och potatis.

Aniara14
5/5/16, 12:48 PM
#6

Absolut bästa sättet att gå ner i vikt på både kort och lång sikt är att dra ner på både socker och fett i kosten.

Pulver och tabletter är båda två exempel på dåliga och kortvariga sätt att gå ner i vikt.

Svält leder visserligen till viktnedgång, men är samtidigt mycket skadligt för hälsan, och rekommenderas absolut inte.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Sarah
5/5/16, 9:01 PM
#7

Om det var enkelt och utan ansträngning att gå ner i vikt skulle väl inte så många kämpa? Det enda långsiktiga är att hitta en hälsosam livsstil som du klarar av att hålla i många år.

smurfis
5/8/16, 8:01 PM
#8

Tyvärr finns det inga genvägar! Enklaste tipset är ju att se över varför du gått upp i vikt? Vad är det som du behöver dra ner på? För den del är det kanske skräpmat, godis eller fikabröd. Se till att äta nyttig bra mat så du håller dig mätt. Svält inte dig själv. Undvik sånt som är onödigt (skräpmat, socker osv.).

Det ger dig kanske ingen supersnabb effekt men det är hållbart på lite längre sikt. Och du kommer må bättre.

Paralux
5/27/16, 3:13 PM
#9

Försök dra ner på onyttigheter (godis, pasta, snabbmat, vitt bröd.) Ät gärna enligt en matplan (fungerar extremt bra för mig!) där du planerar i förväg vad du kommer att äta, vilket också leder till att du får ett hum om hur många kalorier du stoppar i dig. Ät mycket grönsaker och protein.

Koka maten eller gör den i ugn istället för att steka (enormt mycket kcal i stekfett.) Du kan också investera i en teflonpanna!

Jag går inte på gym, men går promenader, samt intervalltränar på dessa genom joggning/spring. Jag har satt upp ett minimum-mål på 5000 steg per dag, ett mål på 8000 steg per dag och huvudmål på 10.000 steg varje dag. Oftast kommer jag upp i över 10.000, vilket också är det bästa för hälsan, så detta är något jag rekommenderar! Det finns många bra stegräknar-appar till telefonen, bla en som kallas "Pacer."

Jag har precis påbörjat min viktminskning (2,5 veckor), så jag är inget proffs eller så. Däremot har jag genom att följa detta (äter 1500 kcal per dag), skippa sötsaker, gå så mycket som möjligt + intervallträna när jag orkar och yoga en gång i veckan redan gått ner 5 kilo. :) Och mår dessutom mycket bättre!

Sen vet jag att de första kilona alltid går snabbast, därefter kan det ta tid. Men rutiner och matplan har underlättat för mig och ger mig motivation till att fortsätta! Och det är dessutom enkelt! Har inte gått hungrig någon dag, ex (vilket är väldigt skönt.) Har försökt svältbanta innan och även om det ger snabb effekt, är det inget jag mått bra av eller lyckats hålla. Nutrilett har jag också provat, men är ingenting jag heller har mått bra av att hålla mig till. Kanske som mellanmål/lunch en stressig dag, men inte som ersättning till frukost eller middag.

E n x a r i  ~ Hjärta

jiim
5/27/16, 8:56 PM
#10

#4 kunde inte säga det bättre själv! Det är nyckeln till att återfå sunda hunger- och mättnadskänslor.

Chiliwoman
6/1/16, 10:24 PM
#11

Hej! Hur går det för dig? Hittat något som passar dig?

Teatraliskasångfågeln
7/29/16, 9:37 PM
#12

11 : Min depression har blivit mycket värre vilket gjort att jag inte klarat av att ta tag i det så har stått still ungefär men ska försöka ta tag i det nu.

Upp till toppen
Annons: