Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1563 ggr
[Synnerlig]
5/4/16, 1:50 PM

Hud efter viktnedgång.

Jag har ca 30 kilos övervikt. Hade jag gått ner ca 30 kilo så skulle jag vara normalviktig men sen kanske jag vill gå ner något kilo mer, men det vet jag inte än då jag inte ens vet hur jag ser ut som normalviktig. Har varit överviktig i hela mitt liv. Något som dock gör mig nervös är att jag ska få en massa lös hud. Visst kan man operera bort sådant men vill helst undvika operation. Sen har jag förstått att huden kan dra sig tillbaka något efter något/några år. Ni som gått ner ca 30 kilo hur ser er hud ut och hur snabbt gick ni ner dessa kilon? Tänker mig att man kan få mer lös hud om man går ner väldigt snabbt.

Annons:
Fia81
5/4/16, 1:54 PM
#1

Jag gick ner 20 kg på tre månader efter barnen. Magen blir aldrig den samma igen, men baddräkt är helt ok för mig 👍

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Zadeira
5/4/16, 2:10 PM
#2

Jag gick ner över 50 kilo på ett år när jag var sjuk. Saken med huden är att det tar lång tid för den men även den drar ihop sig så innan man vet hur det faktiskt kommer bli måste man låta det gå minst ett år. Tror det är ett år som viktstabil som är regeln om du gått ner i vikt genom magsäcksoperation.

Visst var jag inte slät och tight som om man alltid varit smal, men trots 50 kilos nergång var det inte så mycket slapp hud varken kosmetiskt eller ur hälsosynpunkt. Om man dessutom har en hälosam viktnedgång under längre tid och inte för att man drastiskt blir sjuk och tappar 50 kg så ska det inte vara mycket hud som hänger. Som sagt blir man inte tight som om man aldrig haft övervikt, men huden är vääääldigt mycket bättre på att dra ihop sig än man tror. Sen är det ju en fördel om man tränar och dessutom är ung, då har huden ännu lite mer spänst än om du går ner den vikten på äldre dagar.

[Synnerlig]
5/4/16, 2:47 PM
#3

#1 Oj, vad snabbt det gick :P Hur gjorde du? :)

[Synnerlig]
5/4/16, 2:53 PM
#4

#2 Nu känner jag mig inte lika orolig :) Jag är 28 år och gravid med första barnet just nu och ska föda närsomhelst och har gått upp 10 kilo. Så just nu väger jag 40 kilo ifrån normalvikt, men jag förväntar mig att komma ner till den vikten jag hade innan graviditeten då 10 kilo är ungefär vad en graviditet väger :) Jag har en känsla av att min hud kan dra ihop sig rätt så bra. Jag vet inte varför jag tror det, det är bara en känsla, haha :D Men jag förväntar mig inte att min hud kommer att vara tight som om jag alltid varit smal, lite sorgligt men men :P

Fia81
5/4/16, 3:19 PM
#5

#3 Med vårt första barn blev magen faktiskt rätt ok efter förlossningen, mest bristningar. Moa föddes tre veckor för tidigt, och magen var ganska "hög" om någon förstår vad jag menar… 😃 Men lillkillen efter henne var stor och tung och magen långt ner som bara den… 😓 Sen var det kört för mig, men detta är ju väldigt individuellt. 

Jag joggade och använde mig utav blodgruppsdieten med kaloriräkning. Det svarar min kropp väldigt bra på.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

smurfis
5/8/16, 8:04 PM
#6

Jag har gått ner både 25 kg och 30 kg i två omgångar (efter graviditeter) och min hud har på det stora hela dragit ihop sig själv. Lite sladdrigare kanske men inget som direkt stör eller är besvärande på så sätt så att det ens skulle vara i närheten att kräva operation.

Det kan ta tid däremot och jag har märkt det mer och mer efter varje barn. Men då är man ju äldre också ;-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: