Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 981 ggr
Kininälskaren
2016-05-11 14:21

Varför väger jag så mycket

Jag är 14 år, 170 VM lång och väger 60 kg. Jag är jättesmal, så varför väger jag så mycket? Jag har lika långa kompisar som väger mindre även fast de är mycket grövre än mig.

Annons:
Fridaaaa
2016-05-11 14:23
#1

Du väger definitivt inte mycket till din vikt.
Man ska inte jämföra sig med andra heller. Och kan vara så att de utvecklats tidigare än dig kring former och så.

Antar att du är tjej men kan ha fel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2016-05-11 14:23
#2

Du är lång, du väger i jämförelse med din längd inte allt mer än normalt. Sen har en del grövre benstomme än andra. Även när jag varit smal så har jag rejält brett bäcken, t:ex, så jag kan tappa massor i vikt men just över höfterna kan jag inte bli riktigt smal så jag har också alltid vägt lite i överkant av den "normala" kurvan. Trots att jag absolut då inte varit överviktig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kininälskaren
2016-05-11 14:25
#3

Det känns inte alls bra att väga lika som mamma :(

Fridaaaa
2016-05-11 14:26
#4

#3 Du ska INTE jämföra dig med andra och speciellt inte med vuxna.
Stirra dig inte blind på vikten, den är orelevant. Du väger INTE för mycket till din längd

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kyllan56
2016-05-11 14:32
#5

Du har förmodligen en större muskelmassa och mindre fettvolym. Ett kg muskler är fem gånger så litet  som ett kg fett. Så du kan väga mer och vara volymmässigt mindre än den som har mer fett och väger mindre. Jämför dig inte med andra! Din vikt är perfekt till din längd.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Calcifer
2016-05-11 14:32
#6

#3 Fast det där ska du glömma bort direkt. Åldern och ens vikt är inte relaterade överhuvudtaget. Jag vet folk som är 50+ och väger mycket mindre än mig, precis som jag vet de som är under 20 och väger mer än mig. En del äldre är tyngre och en del är lättare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
JazzBass
2016-05-11 14:33
#7

Vikten är mest bara ett tal och alla är vi individer. Du verkar ju inte ha nåt annat problem än att vågen råkar visa 60 istället för femtio-nånting, så jag tycker inte du ska behöva tänka så mycket på saken. Gläds åt att du inte har nån övervikt att tala om och var stolt över din kropp!

En förklaring till att du väger mer än de du jämför dig med, kan dock vara att du har mer muskler än dem. Muskler väger ju mer än fett. Så kanske du har mer muskler och mindre fett på dig än dem? I så fall är det ju bara positivt att du väger mer. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: