Annons:
Etikettträning
Läst 1908 ggr
Eioo
2016-05-19 17:12

Boot camp!

Hejsan.

Eftersom jag inte har något att göra i sommar (blev inga sommarjobb för mig denna sommar!) tänkte jag gå på viktminsknings-bootcamp! Min tanke var alltså att vara där runt 4 veckor, helst mer.

Så jag undrar, någon som gjort det förr oavsett hur länge?

Har hittat ett ställe som verkar bra, http://www.scandinavianbootcamp.com/sv/ ,  och 4 veckor kostar runt 25,500:- . vilket isådannafall är allt jag äger.

Tror ni det är värt det? Eller vet ni om något billigare?

Annons:
Aniara14
2016-05-19 20:06
#1

#0 Det är nog helt bortkastade pengar tyvärr. Mycket bättre att göra lämpliga långsiktiga förändringar i ditt vanliga vardagsliv, och dina rutiner vad gäller kost och motion.

Bestående viktminskning handlar sällan/aldrig om tillfälliga åtgärder, som t ex att vistas en månad på ett bantningsläger, eller en kortare period av pillerätande eller pulverkost.

Det helt avgörande är att få in nya hälsosamma rutiner i ens vanliga vardag, och då ska det vara såna som man vet eller tror att man kan fortsätta med under mycket lång tid framöver, helst hela livet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Eioo
2016-05-19 21:11
#2

Jag äter bra och tränar och har inte lyckats gå ned i vikt. Tränat i nästan ett år nu och käkat bra. 

Så detta skulle vara min sista chans, annars får jag nog ge upp

Aniara14
2016-05-19 21:23
#3

#2 Ja, du gör ju såklart som du vill, men jag tycker bara det är synd att du, och andra, ska behöva lägga ut så mycket pengar på nåt som med största sannolikhet inte kommer fungera mer än tillfälligt.

"annars får jag nog ge upp"

Om du "ger upp", vad händer då? Slutar du träna, och börjar äta en massa onyttigt med mycket fett och/eller socker i?

Det vore ju tråkigt tycker jag, för även om du har en viss övervikt, så borde du ju må bättre av att leva sunt med kost och motion i alla fall.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Eioo
2016-05-19 21:40
#4

#4 Jag har som sagt tränat i snart ett år, och ätit bra likaså.

Har gått upp 15kg.

Jag är medveten om att dieter inte funkar och har helt struntat i det, tränat 5 gånger i veckan och ätit varje mål mat måttligt. Har haft 1 dag som jag käkat lördagsgodis på. Ändå har jag gått up 15kg… har pratat med läkare om detta, hennes svar på det hela var att skicka mig till dietist, "så du kan börja räkna kalorier, du kanske äter för mycket". Jag räknar redan kalorier.

Boot camp är mitt sista hopp, jag mår så oerhört dåligt av att se ut såhär. Men du säger alltså att det är värdelöst?

Aniara14
2016-05-19 21:53
#5

#4 Det kan säkert funka medan du är på lägret, men sen när du kommer hem igen och återgår till ditt vanliga liv, så kommer ju den eventuella effekten antagligen att klinga av ganska snart. Och då är du ju 25500 kr fattigare till ingen nytta alls.

Jag tycker du skulle försöka få en ordentlig medicinsk undersökning av kroppen, för det är ju inte normalt att både träna och äta rätt och ändå gå upp så mycket i vikt.

Har du börjat med några mediciner som har ökad aptit/viktuppgång som biverkning?

Eller har det inträffat nån annan förändring i ditt liv som skulle kunna förklara det hela?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Record
2016-05-19 22:30
#6

Tror du på detta själv ?? 😃  Köp riktig mat för dina pengar, lördagsgodis ingår inte, träna inte för mycket då går du upp i vikt. Ett kilo i veckan bör du gå ner tror jag. Lägg in på kostbevakningen.se vad du äter, att svälta gör att kroppen inte vill släppa ett enda gram. 👍

Annons:
Honestyisdead
2016-05-20 00:42
#7

Eioo

Fruktansvärt dyrt enligt mig. För som skrivet går du kanske ner lite där. Sen kommer du tillbaka till vardagen och dessutom utan några pengar.

Vad äter du en vanlig dag?

#6 1kg i veckan är högt räknat. 0,5-1kg är mer realistiskt.

Daybreak
2016-05-20 01:37
#8

Totalt bortkastade pengar. Googla i ett par timmar och sätt ihop ett eget schema med kost + träning. Räkna kalorier så du hamnar på ett underskott. Ifall du har tränat mycket och gått upp finns det även en stor chans att du gått upp i muskelvikt också. Mycket bättre att jämföra med före/efter-bilder än en siffra på en våg, helt ärligt!

frejaspluto
2016-05-20 13:54
#9

Känner du att det är värt det? Så länge man betalar hyra, el , och vardagliga . Så har du tak över huvudet. Min släkt var med i biggest loser i USA . Där är verkligen bootcamp. Det tär en och psykiskt och fysiskt. Hon kom 3 efter ett tag gjorde hon operation av överbliven hud. Hon sa själv hon käkade upp sig efter skilsmässa osv. Hon är smal innan och efter vägde hon 125 kg, nu 65 kg. Jag tycker det är värt om man har råd inte annars. Det gäller bara och vara envis och ha rätt inställning ✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Honestyisdead
2016-05-20 14:02
#10

#9 Det är inte jämförbart. Det du påstår att din "släkting", inte släkt, gjort var gratis och över längre tid. Och mycket hårdare träning än vad det verkar vara på det ts funderar på. Vilken säsong var din släkting med på?

25000kr när det är allt man har, för 4 veckor?

jiim
2016-05-20 17:45
#11

Skulle precis som alla andra här säga att det är bortkastade pengar.

För viktminskning är kosten A och O. I synnerhet om man är överviktig

Träning är för välmåendet. Visst, om man mår bra så är man väl mer motiverad till att ändra sin livsstil, så det hänger ihop lite.

Plocka bort allt socker, spannmål och light i din kost å köp riktig mat för de där 25000kr. När du gjort denna förändring kommer du märka skillnad på dina mättnadssignaler och du äter automatiskt mindre (blir mätt på mindre). Då slipper du dessutom räkna eller gå på någon märklig diet.

Riktig mat är nyckeln!

frejaspluto
2016-05-20 17:57
#12

Jag gick ned från 79kg till 58 kg. Nu är jag på 64, håller på gå på diet och smoothie i grönsaker jättegott som mellanmål, äter en portion eller en och En halv portion. Istället äta tre potatis så tar jag en potatis och äter mer kött, o bra grönsaker ingen vanlig sallad, mörka färger mer antoxianter. Dricker mig mätt på vatten eller med kolsyrAt vatten.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Aniara14
2016-05-20 18:10
#13

Vilka priser alltså!

25500 kr är tydligen bara det allra billigaste och enklaste 4-veckors alternativet!?!

Det dyraste, Lodge Suite för en person, med lite lyxigare boende, kostar 90833 kr för 4 veckor!!! Djeesus in heaven alltså!!!😮🤪

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Honestyisdead
2016-05-20 20:39
#14

#13 fy tusan!  Hatar hur dom utnyttjar människor som mår dåligt. 

#12 Jag gick ner från 103 till 65 på 1 år. Kan lova att vatten inte mättade ett dugg för mig.

frejaspluto
2016-05-20 23:08
#15

#13, alltså det där är överdrift man uttnyttjas så, fy fan! Nää , jag Är glad att jag har hittat min metod som funkar för mig nu är det så himla stressigt på jobbet har slarvat. Svullnaden är borta på magen , ont i huvudet i nga dgr det är över, mitt mål nu 57-58 kg. #0 ,jag personligen skulle inte lägga ut så mkt . Även om man har råd, lägger jag dom pengarna till annars som är viktigare till familjen , sparas och kunna unna sig nått , om inte skulle ha råd gör annat det finns mkt metoder man måste bara hitta sin grej och att det blir rätt och roligt !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Devya]
2016-05-21 13:13
#16

Jag förstår mig inte hur det här skulle vara din sista chans. Jag blir även orolig för vad betyder det egentligen i praktiken om du skulle ge upp?

Det skulle vara fint om flera skulle fokusera på att må bra och leva hälsosamt istället för att se smal ut och väga mindre.  Jag tvivlar starkt på att det skulle vara ohälsosamt att vara lite överviktig om man äter väldigt hälsosamt och motionerar dagligen. Dessa människor med lite extra  kg kan faktiskt vara så mycket hälsosammare än de som är smala och är normalviktiga. 

Det är lite tråkigt att märka hur många är så fixerade vid dessa extra kilon och att se smalare istället för att fokusera på att vara hälsosam och leva ett hälsosamt liv… Det verkar som  om  folk är lite fixerade på fel saker. Men förstås, om man är väldigt mycket överviktig och det går ut över  ens vardagliga liv, trots att man äter normalstora hälsosamma portioner och motionerar dagligen, då är det annorlunda förstås.

I övrigt så tycker jag nog att man kunde skippa den där ena godisdagen i veckan. Det finns inget i godiset som du faktiskt behöver. Ät hellre en mumsig frukt som tillför mycket annat hälsosamt än bara sötma. :)

Denna kommentar har tagits bort.
[LadyK]
2016-05-23 00:53
#18

Det är inte värt det alls! Hade hellre tagit en kurs på tex Itrim vilket blir billigare och under betydligt längre tid. Där får man lära sig allt om kost och träning och man följs upp med jämna mellanrum. Kolla om det finns något sådant där du bor. 

http://www.itrim.se/SE/

Upp till toppen
Annons: