Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 807 ggr
[18emaj]
5/19/16, 11:44 PM

bantar

Jag har 4 kg kvar tills min första målvikt, jag har segat ut det genom att ha några fuskdagar men nu är jag igång igen. Jag undrar om någon vill skriva/dela tankar som också bantar? :) ha det bra!

Annons:
Honestyisdead
5/20/16, 12:36 AM
#1

Berätta gärna hur du lagt upp din plan. Tex startvikt, målvikt och vilka delmål du har :) Och över hur tidsplanen ser ut om du har någon.

Och gärna hur du går tillväga :)

Jag bantar inte nu. Men gjorde och gick ner 35kg. Så jag följer dig gärna.

Denna kommentar har tagits bort.
smurfis
5/22/16, 11:59 AM
#3

Jag kan väl säga att jag "bantar" just nu eftersom jag vill gå ner i vikt. Men det låter ju så negativt när man säger "banta" 😃 Jag ser det mer som att jag äter lite mer strikt än normalt.

Jag har själv ca 5 kg kvar till min målvikt just nu.

[18emaj]
5/22/16, 1:21 PM
#4

Vägde mig nu och såg att jag hade närmare till min målvikt än jag trodde. Har cirka 2 kg kvar till min första målvikt, går segt men vill ju ha en hållbar viktnedgång :)

Tänkte bara om någon ville dela tankar/ge motivation till varandra, skönt för att få en "spark i rätt riktning" jag har så mycket ge upp tankar som är svåra att gå emot, men jag vill nå min målvikt och när jag nått den ska jag äta normalt ett tag sen ska jag försöka gå ner lite mer :)

#1 Hera jag vill inte direkt säga min vikt för jag skäms lite, men jag tänkte först gå ner cirka 2 kg som sagt sen skulle det vara fint om jag kunde gå ner 5-10 kg mer men det är inte jätteviktigt, promenerar över en timme per dag och äter cirka 1500 kcal om jag rör mig mindre äter jag runt 1200 kcal. Har redan gått ner cirka 10 kg så bara lite kvar eller vad man ska säga

smurfis
5/22/16, 1:39 PM
#5

Mitt första delmål var att ta mig under 70 kg och det var jätte skönt att göra det. Tog sin tid och jag tyckte vågen stod still. Nu går det lite trögt igen men det blir ju gärna så när man inte har så mycket övervikt kvar.

Det svåra är ju inte att gå ner i vikt utan att sen hålla den!

[18emaj]
5/22/16, 8:50 PM
#6

#5 Tycker inte det är så extremt svårt att hålla vikten direkt, har gått ner i vikt förut och stannat kvar där i flera år men sen gjorde jag ett dumt val att börja "överäta" och jag gjorde det för länge brydde mig inte om viktuppgången men nu vet jag bättre 😃

Annons:
smurfis
5/26/16, 1:40 PM
#7

Ja det blir svårare med åldern i alla fall att hålla vikten. Även fast man kanske äter ungefeär samma som man brukar osv. Och har man sockerberoende eller någon släng av "ätstörning" (då menar jag inte anorexia eller så utan mer att man kanske har lätt att överäta vissa saker, tröstäta m.m.) så kan det vara en ständig kamp om man inte hittar rätt sätt att äta/träna.

En del är jätte peppade när de har kilon att kämpa efter men sen när man nått sitt mål så liksom ska man "unna" sig onyttigheter och sen smyger sig kilona tillbaka.

Upp till toppen
Annons: