Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1053 ggr
Snyx
5/21/16, 8:51 PM

Min viktresa i snigelfart

I fem års tid pendlade jag i vikt upp och ner, +- 20 kg fram och tillbaka, dieter blandades med hetsätningsperioder. Till sist stabiliserade sig vikten på +30 kg, det är nu drygt 1.5 år sedan. Sen dess har jag varit medveten om hela mitt leverne och fått stöd i att acceptera mig själv och mogna. Trivas med mig själv och inte värdera mig själv utefter vad jag väger eller vad jag presterar utan efter vem jag är . Sen dess bantar jag inte. Vågen åkte ut och lika så alla kaloritabeller. Däremot har jag strävat efter att ta bättre hand om mig själv, experimentera i köket och testa nya recept och istället skurit ner på snabbmat och godis. Jag har satt upp olika träningsmål och recept för att i snigelfart vad gäller progression nå dem. Idag hittade jag en gammal anteckning med mått tagna på olika kroppsdelar för ungefär 9 månader sedan (skulle sy en egen jumpsuit). Mätte för skojs skull på samma ställen och resultatet var -23,5 cm varav jag minskat med 9 cm över höfterna. Jättekul att se att fast det går i snigelfart så går det framåt och jag gör rätt. Det minskar utan att jag stressar fram något utan jag bara tar lite bättre hand om mig själv och gör saker som är roliga! :)

Annons:
amandatherese
5/26/16, 10:03 PM
#1

Härligt! Hejja dig :D

Smultronsflickan
5/27/16, 4:20 PM
#2

Underbar!  så glad för din skull! 😃

Skulle gilla ditt inlägg men det visade sig att jag redan gjort det😊

Upp till toppen
Annons: