Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 951 ggr
Nanna70
2016-05-24 20:00

Klimakterie i förtid har lett till mer magfett

Jag är ny här 🙂 och tänker skriva i vägningstråden bl a. Det är så att för 6 år sedan drabbades jag av spridd bröstcancer och genomgick all behandling som fanns. Nu återstår bara 2 år till med anti-östrogen-behandlingen. Den har lett till att jag gått upp 15 kg i vikt samt att det mesta av fettet satt sig över hela magen. Man kan säga att jag kom i klimakteriet i förtid p.g.a. detta och nu blir det ju ännu värre såklart när jag dessutom kommit upp i ålder. Jag vill gärna ha tips på hur man kan bli av med just fett på magen? Det mest effektiva sättet jag själv har märkt är då jag tränar löpning. Har ni några andra bra tips, på övningar t ex?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Honestyisdead
2016-05-24 20:04
#1

Kul att läsa att du vann över cancern!

Angående magen så går det inte att punktförbränna fett. Så kondition är bra. Stärk också bålen genom core övningar. Det kan ändra formen. Googla på core övningar

jiim
2016-05-25 08:10
#2

Viktuppgång vid klimakteriet är vanligt, eftersom kroppens ämnesomsättning ofta blir lägre och äter man som förut så blir det mer än vad man gör av med helt enkelt. Helt enkelt så behöver kroppen inte lika mycket bränsle/energi längre (vilket låter och är positivt) men det kanske känns lite frustrerande att man inte "kan" äta lika mycket som förut.  

Träning kan få dig att se smalare ut utan att det syns på vågen. Det är häftigt :) Men träning i sig leder inte direkt till viktnedgång, utan 90% sitter i kosten.

och GRATTIS till att du övervann cancern!

Nanna70
2016-05-25 22:23
#3

Tack för era fina ord. Naturligtvis är ju det viktigaste det att jag vann över cancern, men jag skulle ju vilja ha min kropp tillbaka som den var innan. Nu har jag iallafall slutat med godis och snacks vilket är ett framsteg som kan hjälpa. Träning i form av löpning två gånger i veckan samt Ashtangayoga en gång i veckan. Jag äter oftast någon sallad till lunch vilket känns bra.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Record
2016-05-25 22:55
#4

Sallad räcker väl inte som mat, Googla på nyttig mat. nu

så får du många tips. 👍

Honestyisdead
2016-05-25 23:51
#5

#4 Det står inte att det är det enda ts äter på en dag eller vad salladen innehåller.

Upp till toppen
Annons: