Annons:
Etikettkost
Läst 1288 ggr
Royalz
2016-06-16 15:10

Vad äter ni för mat?

Vad äter ni för mat på dagarna? Behöver ha lite inspiration :)


Annons:
Scorpio97
2016-06-16 15:28
#1

En stor middag eller kvällsmat bestående av en lagom mängd kött/fisk/kyckling/ägg, massor av blandade grönsaker samt en fettkälla (smör/olja på grönsakerna, kryddsmör, sås gjord på turkisk yoghurt osv). Jag är ganska  kräsen och gillar inte mat som är blandad (typ grytor eller soppor), så oftast kör jag det enkelt och steker köttet i stekpanna eller i ugn, och grönsakerna är antingen råa eller lättkokade/ångade. Oftast är det enda måltiden jag äter. Men ibland äter jag även en mindre måltid bestående av exempelvis omelett, kokta ägg, bacon eller liknande + grönsaker.

Dom ytterst få gångerna jag äter frukost eller mellanmål blir det en handfull nötter, lite salami och/eller ost, eller turkisk yoghurt med en skvätt grädde samt smaksättning (frysta bär eller vaniljpulver). Efterrätt är vispad grädde med bär, eller hemmagjord "oboy"/drickchoklad (grädde, kakao, vaniljpulver, mjölk/vatten och ev smaksättning). 

Jag äter dock lågkolhydratskost/LCHF. Eftersom jag som sagt är kräsen äter jag oftast i princip samma mat varje dag men med lite olika kryddor. Så det kanske inte gav så mycket inspiration, haha XD


//Jessie

Novelia
2016-06-22 10:10
#2

Gröt med nötter, bär, äpple och hemmagjord havremjölk till frukost. Ägg, kvarg med bär & nötter eller smoothie till mellanmål. Fisk, grönsaker och bulgur till lunch. Fisk eller kyckling med potatis eller tortillabröd till middag + sallad/grönsaker. Ägg eller kvarg med bär innan läggdags.

I have no sympathy for people without empathy

frejaspluto
2016-06-22 11:13
#3

frukost, Kaffe/ te, med knäcke macka paprika eller avokado som pålägg. ( nån form utav grönsak iallafall. Lunch under arbetstid är jag slarvig ,( ingen lunch oftast, kaffe) annars fritid, äter jag matlåda från hemmet det kan innehålla pasta med broccoli , hemlagad pasta pannbiff eller köttbullar, lax . Middag, sashimi , sushi, pasta köttfärsås, slottsgryta, potatismos med köttbullar eller panerad fisk.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Honestyisdead
2016-06-25 06:58
#4

När jag gick ner 35kg på ett år (ca) åt jag små mål 5-6 gånger om dagen. Åt mest keso, turkisk/grekisk yoghurt, ägg, kokt skinka, kyckling, blandsallad, ovanjordsgrönsaker, ost, fisk och skaldjur.  Åt extremt lite kolhydrater  (pasta, potatis, ris, bröd, godis, kakor, ja allt som innehåller socker,mjöl mm) 

Undvek mjölkprodukter bortsett från yoghurt, smör och lite matgrädde i såser. Brukade äta ca 100-200g fet yoghurt till frukost eller ägg.

Drog dessutom ned på salt. Åt väääldigt mycket salt innan. 

Räknade kalorier och konditionstränade väldigt mycket.

[Túrwen]
2016-06-29 08:57
#5

Äter just nu vegansk kost helt fri från gluten och socker. Vet inte om jag gått ner något på det än men har bättre hy, hår och naglar samt att tarmfunktionen är betydligt bättre än tidigare. 

Har börjat träna mer och skära ner på fettet rejält då jag äter lite för mycket nötter så hoppas att jag ska ner de sista kilona! Vägde 80 kg när jag började och gick ned till 55 med LCHF och sedan upp igen till 68 och sedan ned till 62 där jag stampar just nu. Att vara vegan är etiskt för mig, miljön och djuren.. ser det inte som något som ska få mig att gå ner drastiskt men provar mig fram till något som passar.

Gårdagens mat;

Frukost: En näve salta jordnötter & BCAA. 

Träning: Löpning 65 minuter

After work out: Smoothie på två bananer, tre dadlar, spenat, lite mandelmjölk, vatten och ingefära. 

Lunch: Tofu gryta med  grönsaker (morötter, ärtskott, kål etc.)

Mellis: Nice Cream 

Middag: Liten portion basmatiris med grönsaker.

Carrosh
2016-07-03 11:54
#6

Jag äter ofta och lite, eftersom jag har magproblematik som gör det svårt att äta större och färre mål.

Frukost
Mellanmål 1
Mellanmål 2
Lunch
Mellanmål 1
Mellanmål 2
Middag
Mellanmål
Kvällsmat

Ungefär så ser det ut för mig. Blir väldigt mycket grönsaker till mellanmål, och till frukosten äter jag ofta 1-2 ägg + grönsaker eller avocado och något mer. Ibland lyxar jag till det med lite hallonsmoothie.

Lunch och middag är i princip alltid hemlagat. Äter ganska blandat både kött, fisk, skaldjur och fågel. Varierar lite mellan potatis, ris och pasta, men äter inte så mycket av det, utan fyller på med grönsaker istället.

Under mina träningsdagar äter jag lite mer, förstås. Det här "kostschemat" (det är på ett ungefär hur det ser ut då) är under vilodagarna. Under träningsdagarna tillkommer något mål till, i olika storlek beroende på vad jag tränat. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
frejaspluto
2016-07-03 18:49
#7

Idag har jag tagit en kopp kaffe sen en macka med brieost. Mellanmål inget, lunch pasta med broccoli sås, mellanmål inget, vatten bara, middag ugnspizza med mozzarella , broccoli, skinka.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

IaMiaMaria
2016-07-04 18:01
#8

Så här äter jag ungefär

Frukost: Fil med ett nertärnat äpple med kanel

Lunch: 2 knäckemackor med 2 ägg, eller skinka och grönsaker, en kopp kaffe

Middag: Matig sallad med blandade grönsaker, bönor, linser och så tex kyckling el tonfisk. Omelett blir det ganska ofta, går att variera på många olika sätt.

Kvällsfika: Frukt och nån proteinkälla tex ett par skinkrullar, kyckling sen middagen, el 1 ägg.

Dricker vatten bara, förutom en kopp kaffe mitt på dagen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[WickedAlly]
2016-07-04 20:40
#9

En normal dag för mig ser ut ungefär såhär: Frukost; skinkrullar med brie inuti, några ostrullar, paprika, kaffe med mjölk. Lunch; rester från dagen innan Middag; kött/fisk/korv/köttbullar, sallad, lite ost, gräddsås/bea/aioli osv. Inget komplicerat med andra ord :)

Mooniq
2016-07-18 08:01
#10

den kalla årstiden - Soppor och gärna asiatiskt inspirerad mat - håller mig från mejerier.

varma årstiden - sallader i olika former. Keso 4% med 2 msk fun stevia saft = gott mellanmål/frukost.

Älskar pannbiffar - gärna med blomkålsmos eller bara blandad sallad till.  Typ "naken" hamburgare med tomat, lök, sallad, aioli.

Grytor - har en slowcooker - gudomlig kalops!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

saramaria33
2016-11-23 10:25
#11

frukost oftast gröt med kanel ett äpple eller banan och mjölk samt kokta ögg eller proteinflugg med bär å lite nötter på. eller proteinbröd med keso och ost eller bara keso med örtsalt på å massa kaffe såklart =)

lunch sallad/grönsaker med kyckling/lax/tonfisk eller torsk

turkisk youghurt eller hoummus som sås till och ev knäckebröd till

middag samma som lunch

kväll om hungrig fruktsallad med keso eller proteinfuff och grönt te

Upp till toppen
Annons: