Annons:
Etikettträning
Läst 1004 ggr
Kaninhoppare
2016-07-29 19:15

Hur mycket bör jag träna?

Jag skulle vilja bli hälsosammare och börja träna mer, men vare gång efter jag tränat är jag rädd att det jag gjort varit helt i onödan för att jag inte tränat tillräckligt hårt. Det gör att jag lätt ger upp fort. Jag undrar hur länge, ofta och hårt jag i min ålder (16 år) behöver träna för att det ska ge bra resultat? Måste jag ändra mycket på min kost? Äter ganska normalt tror jag. 

Om man vill få muskler, men har lite fett, måste man först träna bort fettet eller kan man träna styrka och kondition samtidigt?

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Fridaaaa
2016-07-29 19:19
#1

INgen träning är i onödan, all träning är egentligen bra träning :)  

Du kan träna styrka ochkondition samtidigt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Farwuq
2016-07-29 19:27
#2

Jag är inte rätt man att svara.

Men så här gör jag:
Jag tränar styrketräning på gymmet 2ggr/vecka, 60 -100 minuter åt gången. Terminstid tar jag ett pass yoga och ett allmänt gympass i veckan.

Arbetsdagar går jag till och från jobbet, det blir 2x5km.

Jag är man, väger 82kg, 175cm lång och är närmre 60år.

Kosten är viktig. Käka inte skräpmat eller en massa socker.
Energidrycker ger dig inte energi, de tar snarast den.
Ät allsidigt och disciplinerat, se till att få i dig mineraler, vitaminer och tillräckligt med vatten.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kaninhoppare
2016-07-31 16:16
#3

Okej, tack för svaren! :)

Medarbetare på Jättekanin

Mooniq
2016-07-31 17:43
#4

Jag tänker så här: varje steg jag tar är bra för kroppen, varje gång jag tar fram cykeln är bra för kroppen. Ingen promenad är förlorad tid. Man kan träna på olika sätt. kondition eller muskler. du är ung och bör träna båda. Kanske gym, spinning, boxing, mix av olika typer, eller dans. Simning är kanon för hela kroppen och promenader höjer förbränningen i kroppen. Om du har Wii-spel så hoppa o studsa så mycket du orkar - gärna tillsammans med nån mer - kul, och höjer puls o flås.  välj sen bara en skräpmats dag i veckan och försök välj bort juice och läsk - onödigt mycket socker.

kör i vind🙂☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

poodlelicious
2016-08-01 09:43
#5

Jag rekommenderar styrketräning. Muskler bränner energi hela tiden även när du inte aktivt tränar. Gärna tre gånger i veckan. Finns massor med program på nätet. Kolla in styrkelabbet.se

Honestyisdead
2016-08-01 18:35
#6

Om du tränar på gym kan du fråga tränarna där. De brukar vara utbildade och kan ge dig tips och råd som passar dig och din ålder.

Annons:
Upp till toppen
Annons: