Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 953 ggr
LittleBigPride
2016-08-13 22:43

0,5 kg på en vecka sant eller falskt?

Haaalloj! Jag har en snabb fråga, jag väger rätt normalt för min längd, men skulle endast vela gå ner bara något halvkilo, vilket jag tänkte skulle funka på en vecka då jag har hört att det funkar, men en massa säger att även om man ligger på kaloriunderskott och äter 1300 kcal om dagen så tar det fortfarande en månad att se resultat, är detta sant eller går man faktiskt ner 0,5 kg på en vecka? :/

Annons:
Kirnzy
2016-08-13 23:36
#1

0,5kg är inte direkt mycket, jag kan gå ner så mycket på typ en dag, men man ser knappast skillnad efter 0,5kilo. Om man vill se skillnad på kroppen, inte bara numret, på tar det nog runt en månad iallafall ja.

[LadyK]
2016-08-14 02:08
#2

Skulle också vilja påstå att det handlar om hur mycket övervikt man har, i början kunde jag lätt tappa 0.5-1 kg i veckan på 1200 kalorier, i nuläget med "bara" 2-3 kg kvar tappar jag inte många gram i veckan. Knappt 0.5 kg i månaden.

Honestyisdead
2016-08-14 03:55
#3

Man kan gå ner 2 kg på ett dygn bara genom att ha förlorat vätska och ha bajsat och nästa dag ha gått upp det igen.

Så nej. Du kommer inte se resultat på en vecka. Det ska du inte heller sträva efter eftersom du inte har övervikt. 

Och det kan ta mer än en månad att se resultat även på så lite kalorier. Sträva inte efter något orimligt.

tlover
2016-08-16 12:07
#4

Är det bara vikten du går efter så kan du gå ner betydligt mer då du kan gå ner mer än det i vätska på bara några dagar. Vill du däremot gå ner 0,5kg i fett blir det svårare. Det kan gå beroende på tex dina gener, maten, träning m.m men det kan också ta längre tid

l'm back

LittleBigPride
2016-08-17 11:04
#5

Tack hörni för alla svar! Men nu har jag ett annat problem, jag har väldigt stora benmuskler och skulle vela förlora lite av dem, därav att jag har hört att man ska långdistansspringa och äta mindre protein, vilket jag försöker göra.

Däremot säger många att enda sättet att gå ner i vikt är att äta mindre kolhydrater, typ ca 20 gram dagligen, men det skulle jag aldrig klara då det som har minst kolhydrater också har mycket protein, så som ägg t.ex, vad ska jag göra :( blir helt lack

Honestyisdead
2016-08-17 11:08
#6

Jag låser tråden eftersom du själv skrev att du väger normalt för din längd. Vi tipsar inte om viktminskning till normalviktiga på detta forum.

Fråga inne på träning eller kost angående mindre muskler.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: