Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1161 ggr
Nelley
2016-08-17 21:52

Tips till viktnedgång!

Jag skulle vilja dela med mig av några tips som jag har lärt mig under min tid. 

Lugna sötsug*

Ha alltid en söt frukt i väskan eller hemma så du kan smaska i dig för att lugna suget. Tips: Äpple, banan, hemma är det gött med mango, ananas, melon.

Handla mat* 

När man handlar kan det såklart vara lätt att dra på sig massa grejer, då är tipset att dra alltid till mataffären mätt! Då kommer det kännas mer som en uppgift och det kommer inte vara lika lockande att plocka på dig massa dåligt.

Uteslut/minska på animalier*

Animalier innehåller mycket onödigt fett och kolesterol som du inte behöver och när jag uteslöt animalier gick jag långsamt ned till en bra vikt. (såklart fortfarande viktigt att vara nyttig men detta förenklar en del eftersom det allra onyttigaste utesluts.)

Minimalt med processat*

Personligen tror jag på det att det är bäst att konsumera det naturen har att erbjuda, alltså färska grejer, som tex. frukt, grönsaker, nötter, bönor, bär, potatis. Och utesluta saker som olja, processat socker och det mesta som gått igenom maskinerier och inte kommer direkt från växten. (självklart då godis, chips och liknande)

Personligen är jag en sådan som äter fruktsocker och pasta och mår bra på en diet innehållandes detta.  Så jag ber er ta detta med en nypa salt, du får äta LCHF även om jag inte tänker göra det.

Denna diet är menad att vara hållbar och är inte endast en "bantningsdiet", utan en som du kan ha för resten av livet! (väldigt nyttig en också)

Peace out!😍

Annons:
Honestyisdead
2016-08-17 21:58
#1

Socker triggar många till mer sug. Alltså kan frukt vara en tigger.  Bättre att avgift sig från socker så man inte får ett sug istället för att underhålla det.

Animalisk innehåller mycket bra saker och bör enligt mig finnas i kosten. Själv gick det utmärkt för mig att gå ned i vikt med animalier. Finns mycket som är fettsnål om man är fettskrämd.

I övrigt håller jag med om att rena produkter är bäst. Inte processad mat. Socker bör uteslutas likaså vitt mjöl.

Tillägg. LCHF och andra lågkolhydratskoster är inte menade att vara dieter en kort tid utan en man lever ett friskt och smalare liv med.

Mooniq
2016-08-18 06:52
#2

Jag är sockerberoende, ett relativt okänt begrepp i Sverige, men det börjar mer o mer komma upp till ytan. Om man är sockerberoende så finns det många olika typer av livsmedel som triggar igång hjärnan - och man tappar greppet, snabbt och totalt.

För mig är snabbmat ett kokt kallt ägg - lätt att ha med mig och går på några sekunder att skala och äta. eller så kan jag ibland ha skalade morötter, eller rädisor i en påse. jag har ibland även lite nötter/pumpafrön/solrosfrön om jag vet att det dröjer till nästa måltid.

I övrigt äter jag 3 gånger per dag och det funkar utmärkt för mig.

När det kommer till kolesterol så börjar häxjakten att dala och man bör kanske läsa på lite mer om det. Jag går på hälsokoll varje år pga att jag jobbar inom säkerhetstjänst - och de sista 4 åren så har de inte varit intresserade av kolesterol alls. Det finns nu forskning som pekar på att det är kolhydraterna som hjälper till att slagga igen våra blodkärl - detta tvistas det såklart om.  Läs gärna denna artikel hos kostdoktorn http://www.kostdoktorn.se/kolesterol.

Håller med om att vi ska äta så rena produkter som möjligt och att man lagar sin egen mat hemma - då vet man vad som finns i och kroppen slipper en massa kemikalier och transfetter. ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: