Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 648 ggr
Moggia
2016-08-31 13:50

Ny här men snart i mål :-)

Hej på er alla! Jag hittade just hit och tänker att jag nog kommer att vara en del på det här forumet så jag passar på att presentera mig på en gång. Jag heter Helén och är 38 år. För drygt två år sedan gick jag in i den berömda väggen och hela livet kastades omkull. Jag fick en utmattningsdepression och gick på antidepp-medicin och la på mig 25 kilo i vikt. I februari i år hade jag precis slutat med min medicin och vägde in mig på 91.3 kilo. Till mina 165 cm gav det ett BMI på över 30 som ju är sjuklig fetma. Jag bestämde mig där och då för att gå ner till runt 65 kilo (som är vad jag vägt i hela mitt vuxna liv ungefär. ) Men någonstans på vägen satte jag ett nytt mål. Jag siktar på att komma ner till 60. När jag når dit har jag gått ner strax över 30 kilo och den gränsen kännu nu lite magisk. Jag har slutat med allt socker och är mycket restriktiv med snabba kolhydrater. I takt med att kilona försvunnit har jag trappat upp motionen och idag går eller joggar jag i snitt 10 km om dagen. Min belöning till mig själv när jag kommer i mål blir ett gymkort som jag verkligen längtar efter. Träning har blivit något jag värdesätter högt och vet att jag kommer att fortsätta med så länge jag lever. Idag väger jag 62.1 kilo och har alltså bara lite drygt två kilo kvar av min resa. Men för mig har det varit mer än en resa och jag kommer att behöva hitta balans och jämvikt och få rutin på att sluta minska i vikt inom kort. Efter sex månader med minus på vågen tror jag att jag behöver nästan lika lång tid på mig innan jag lärt mig hur man står stilla i vikt också. Hoppas vi kan hjälpa och stötta varandra här inne. Det verkar vara ett trevligt forum!

Annons:
Honestyisdead
2016-08-31 13:55
#1

Välkommen hit!

Upp till toppen
Annons: