Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 889 ggr
Zureel
9/2/16, 5:35 AM

Ny viktresa

Hej,

Min toppvikt noterade jag i augusti 2011 och den var då 112. 3 kg i slutet av 2013 hade jag gått ner till under 75. Jag hade stora problem med motivation att gå ner mer trots att jag borde gå ner mer. Efter en period med dålig motivation började jag gå upp i vikt igen och ligger nu på 102,6 kg vilket inte är så bra.

Jag är i grunden en positiv person så jag är glad att jag inte gått upp allting igen, det är bara lite små irriterande med tiden jag tappat av att gå upp igen .

Startvikt Aug  2011: 112,3

Startvikt Sep 2016: 102,6 (-9,7 kg)

Normalvikt 46-62 kg

Målvikt 60 kg

Min plan  är att börja räkna kalorier i morgon, tänkte börja med 1300 kcal och sen öka i takt med att jag går ner så att jag ligger runt 2000 kcal när jag når min målvikt. Jag vet att det innebär att det kommer gå långsammare efter hand men känns som jag har större chans till att hålla vikten långsiktigt om jag redan har bra nivå på kosten när jag kommer dit.

När det gäller träning har jag en fitbit one och tänker gå minst 10 000 steg om dagen, börja simma igen varje vecka (haft sommar uppehåll) samt styrketräna hemma 2-4 gånger veckan.

Kommer uppdatera efterhand i den här tråden hur det går :)


Annons:
Moggia
9/2/16, 12:38 PM
#1

Jag önskar dig lycka till och skickar massor av pepp och motivation till dig. Du har gjort det en gång och kommer att göra det igen. Grattis till ditt beslut!

Honestyisdead
11/14/16, 6:38 PM
#2

Saknar en uppdatering  :)

Upp till toppen
Annons: