Annons:
Etikettträning
Läst 1430 ggr
MichelleLindh
2016-10-26 18:44

Jätte nervös!

Jag ska skriva in mig på gymmet Actic imorgon och jag är så himla nervös! Detta är ett stort steg för mig då jag inte tränat "seriöst" sen jag var typ 16 (jag fyllde nyss 21) 
Det jag är mest nervös över är att bli dömd på gymmet. Jag är kurvig men större också. Känns som att alla vältränade kommer tycka att jag är dum i huvudet. Hur kändes det för er första gången på gym? Kändes det bra eller blev det bättre? Behöver lite tips o pepp tror jag. :( 
Valde också ett gym som inte är fullproppat med folk i min ålder, lite mer äldre och inte super fullt förhoppningsvis av vad jag hört iallafall!

/ Michelle 

Annons:
Honestyisdead
2016-10-26 19:38
#1

Jag kände samma sak. Jag vägde 103kg. Tänkte att alla kommer stirra och undra vad jag gjorde där.

Men alla var väldigt trevliga och de flesta helt fokuserade på sitt. Tänker man logiskt så förstår ju folk faktiskt vad man gör där.

Det kommer gå bra. Bara man tar sig dit första gången så släpper det :)

[LadyK]
2016-10-27 00:50
#2

Jag var lagom nervös första gångerna på gymmet men då jag började med sjukgymnastik och gick runt med en av gymmets sjukgymnaster så kändes det bättre. I början hade jag alltid på mig världens joggingbyxor och stor hoodie för att "dölja" alla valkar och skavanker…. Inser nu då jag så att säga är på andra sidan. Ganska vältränad klär mig i för mig funktionella kläder, tights och tight träningslinne. Och de jag träffar på idag på gymmet som ser bortkommna och nervösa ut ser jag aldrig på som något annat än en medmänniska som är där för att träna. Brukar ibland fråga om de vill ha hjälp när de fastnar vid maskiner som inte alltid är lätta att förstå sig på och de flesta tar tacksamt emot en hjälpande hand.  Har fått många nya och goda vänner på gymmet och ibland känns det som att komma hem. Har jag en dålig dag eller känner mig ledsen för något är gymmet min självklara tillflykt. Älskar gymgemenskapen.

Lycka till och det kommer bli hur bra som helst!

MichelleLindh
2016-10-27 11:56
#3

Tack så mycket för era svar! Känns bättre faktiskt! Jag ska dit och skriva in mig strax. :)

/ Michelle 

Mooniq
2016-10-30 07:50
#4

Ingen kommer att döma dig. Utan lite försiktigt säga hej eller nicka. Jag är 50 år och hade inte varit på gym sen jag var 22 och kände mig super obekväm när jag öppnade dörren till gymmet för att köpa årskort. Obekväm helt i onödan! De som var där sa hej, nån sa hej, trevligt med ett nytt ansikte. nån frågade har du gymmat förr eller vill du att jag visar dig - då jag stod vid löp/promenadbandet och såg lite fundersam ut hur jag skulle få igång det.. Alla vet att inte alla tränar för tävling - utan det finns de som tränar pga smärta eller övervikt - alla är lika välkomna 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Devya]
2016-10-31 07:04
#5

Om jag är riktigt ärlig, ingen kommer att bry sig ett skvatt om dig på gymmet! De är alla så upptagna med att själva försöka se bra ut.

Om jag har sett väldigt överviktiga människor på gymmet har jag bara snabbt tänkt tanken, super! Fint att de går på gymmet och gör sin egen sak. Det är så det ska vara. Jag tror faktiskt att ingen annan tänker något annorlunda om saken.

De första gångerna kanske du känner dig lite nervös på gymmet men efter en tid släpper nervositeten. Så var det för mig och jag var inte ens överviktig. Jag kände mig bara så noob att jag blev osäker och nervös. Men som sagt, det släpper efter ett par gånger man har varit där. :) Sen blir det bara skoj!

poodlelicious
2016-10-31 13:49
#6

Jag tränar på ett förhållandevis dyrt gym och folk har ingen tid att titta på andra. Ju mer vältränade folk är desto mindre tid kan de spendera på att gå runt och titta. Har aldrig varit med om att någon pratat med någon de inte känner eller hejat. Det är bara nybörjare som bryr sig om andra på gymmet.

Annons:
[Rulander]
2016-11-08 12:57
#7

Jag blir så glad när det kommer in nya personer på gymmet. Vi har en dam på 65 år som tränar regelbundet på mitt gym, och det är så uppfriskande med lite variation i hur vi ser ut. Det är relativt vanligt med kvinnor som tränar numera vilket jag tycker är kul.

Känn dig fri och kör hårt och ha kul. Ingen ska behöva känna sig obekväm över hur man ser ut.

Honestyisdead
2016-11-14 18:35
#8

Hur har det gått med gymmet?

Upp till toppen
Annons: