Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1209 ggr
Honestyisdead
2016-11-12 03:55

Heras tråd

Dags att erkänna. För några år sedan gjorde jag en stor viktresa under ett år genom väldigt mycket träning och strikt kost. Tränade ofta sex dagar i veckan och 2-3 pass på 55 min/passet. Mest aerobics, Zuma,  core och combat. Alltså gruppass. 

Jag räknade kalorier och åt väldigt lite kolhydrater.

Var så nöjd vid målvikt och höll den i alla fall ett år. Träffade sedan en kärlek. Efter 3 år hade jag lagt på mig några sambokilo men inte något farligt.

Sedan hände tråkigheter och vi ställde in bröllopet och flyttade isär. Jag mådde dåligt och hamnade i mitt hemska tröstätande. Gick snabbt upp. 

Idag mår jag bra och vågade väga mig i måndags. Har gått upp mycket av det jag gick ner men som tur är inte så mycket som jag trodde.

Så i måndags körde jag igång med att ändra kosten. Nu ska jag bli mitt riktiga jag igen. Och här i tråden kör jag lite uppdatering om hur det går. Mest för min egen skull :)

Annons:
Honestyisdead
2016-11-12 04:07
#1

Kan tillägga att jag inte gick ner hälsosamt i slutet förra gången.  Jag var besatt av mat och träning.

Åt för lite för så hård träning vilket visade sig.  Jag vägde mig på träningsanläggningens våg som som mätte fett och muskelmassa utöver vikt. I början minskade fett och muskler ökade. I slutet minskade även muskler. Jag bröt ned kroppen men tittade bara på att vikten minskade.

Där vill jag inte hamna igen. Så jag avvaktar med det.

amandatherese
2016-11-12 12:39
#2

Hejja dig, det här fixar du även denna gång men på ett hälsosamt sätt :)

Honestyisdead
2016-11-12 12:40
#3

:)

Honestyisdead
2016-11-27 04:47
#4

Kan uppdatera med att jag sedan den 7/11 har tappat 5,5kg. Med andra ord hade jag samlat en massa vatten i kroppen. Salt är min fiende!

amandatherese
2016-11-27 07:52
#5

Oj, så mycket även om det är vattenmassor! :)

Honestyisdead
2016-11-27 12:15
#6

Ja det är mycket sorgligt nog. Jag måste lära mig att inte överdosera salt!

Annons:
amandatherese
2016-11-27 14:55
#7

Vi kanske skulle laga mat åt varandra ett tag, jag saltar alltid väldigt lite i min mat 🤔

Upp till toppen
Annons: